recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Problem med Vista Media Center
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketProblem med Vista Media Center

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
pharmer Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 02-Januar-2007
Status: Offline
Point: 44
Direkte link til dette indlæg Emne: Problem med Vista Media Center
    Sendt: 16-December-2007 kl. 19:14

Jeg har for et stykke tid siden upgraderet mit Zitech Media Center fra MCE til Vista. Det har kørt rigtig godt, men nu er jeg begyndt at få problemer. Når jeg i Media center menuen trykker én gang på min MCE fjernbetjening, så gør menuen "amok", og registrerer det som om jeg holder knappen nede. Det gælder for alle knapperne, hvis jeg vil skrue bare lidt op, så ryger den helt op på max. Lidt ned, så ryger dn på mute. Det samme problem er der hvis jeg vil skifte kanal, så bliver den også bare ved med at skifte. Gælder også i DVD menuer osv.

Hvis man genstarter pcen, er det ofte gået væk. Det forekomer ca 50% af gangene. Nogen der har nogle gode idéer, til hvad jeg kunne gøre? (jeg vil meget nødig reinstallere, selvom det nok er en mulig løsning)

Jeg ser frem til jeres hjælp.

Vh

Pharmer

Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2007 kl. 20:14

Ikke en egentlig løsning, men jeg ville nok koncentrere mig om den del der modtager dine IR signaler fra din fjernbetjening. Det virker som om at den er gået helt gal i byen, (timingen er gået galt).

Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2007 kl. 21:50

Har du et MCE tastatur?

Det benytter den samme modtager, så hvis den også forårsager det så må det være modtager er eller driveren der er syg

DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
pharmer Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 02-Januar-2007
Point: 44
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2007 kl. 11:24

jeg har et DiNovo Edge tastatur, og det kører bluetooth, så det burde vel ikke være det?

Men det kunne da godt være at jeg skulle kigge lidt nærmere på min IR modtager.

Det prøver jeg.

Tak for hjælpen

Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2007 kl. 16:09

Det var bare for at konstatere om både tastatur og fjernbetjening gav den samme fejl, så var fejlen lokaliseret til modtager eller driver

DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu