recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Standby spørgsmål
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketStandby spørgsmål

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Haddoc Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 16-December-2007
Status: Offline
Point: 13
Direkte link til dette indlæg Emne: Standby spørgsmål
    Sendt: 16-December-2007 kl. 22:39
Hej,

Jeg har et media center som jeg slukker og tænder med en remote - altså til og fra standby S3.
Dette virker egentlig fint nok, men problemet er jeg også har tilsluttet tastatur og mus. Hvis man så kommer til at bevæge musen vågner computeren fra standby, hvilket ikke er hensigten.

Er der nogen måde at slå dette fra sådan at det KUN er muligt at tænde/slukke computeren med remoten (det er er en MCE remote)?
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2007 kl. 23:08

Det kommer an på om din mus også sidder på USB porten. Hvis ikke, så kan du måske slå Wake On PS/2 fra i bios.
Hvis du slår Wake on USB fra i bios, så virker din remote heller ikke.

Til top
bluebucket Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 28-April-2007
Sted: Danmark
Point: 212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2007 kl. 07:17
Du kan enten prøve MCE Standby Tool, der kan du vælge hvilke USB devices, der kan tænde maskinen.

Eller også kan du selv gå ind i Enhedshåndtering, vælge din mus, højreklikke og vælge Egenskaber, vælge fanen Strømstyring, og fjerne flueben fra "Tillad at denne enhed vækker computeren".
I reject your reality and substitute my own!
Panasonic 42PX80
HTPC (Zotac GF9300-A-E, TerraTec H7)
WDTV Live
Til top
Haddoc Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 16-December-2007
Point: 13
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2007 kl. 11:08
Tak bluebucket!

Det virkede med at bruge enhedshåndteringen.

Kandersen var også sådan noget jeg prøvede med i starten, men kunne ikke få mus og tastatur til at virke på PS/2.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu