recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Vista Service Pack 1
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketVista Service Pack 1

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Emne: Vista Service Pack 1
    Sendt: 13-December-2007 kl. 11:42

Ja så er der en god nyhed og en dårlig nyhed:

Vista SP1 (RC1) er nu tilgængelig

men

Der er ingen nyheder i Media Center delen, og dermed ingen undertekster i DVB-T

Citat:

"The goal of Windows Vista SP1 is to address key feedback Microsoft has received from its customers without regressing application compatibility. Windows Vista SP1 will deliver improvements and enhancements to existing features that significantly impact customers, but it does not deliver substantial new operating system features. For example, the service pack improves the performance of the desktop shell, but it does not provide a new search user interface or a new version of Windows® Media Center"

Jeg har prøvet at skimme hele releaseguiden igennem, men har ikke kunnet finde noget som helst om DVB-subtitles. Jeg tror desværre de har opgivet det fuldstændig

DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2007 kl. 18:16

Den opfattelse er du ikke alene om. Det begynder efterhånden at ligne en joke.

Den eneste som jeg kender, der har givet udtryk for noget som helst, der kunne give anledning til at tro modsat, det er Brian Binnerup. Jeg ved ikke hvor meget/lidt han ved, men efter hvad jeg kunne forstå på ham, så arbejdes der vist på et eller andet.

Om ikke andet, så synes jeg det er en skandale af Microsoft!

Til top
BeLLe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-Juli-2006
Point: 302
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2007 kl. 23:42
jeg synes også det er for dårligt men ud fra et forretningsmessigt sysnpunkt kan jeg godt forstå MS.

Det er forholdsvis få og små lande hvor der bruges undertekster. I de store lande hvor der er mange kunder taler man enten engelsk eller synkonosere lyden til eget sprog så det kan ikke betale sig at bruge penge på at udvikle en funktion kun meget få har brug for.
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2007 kl. 00:40

BeLLE

Selv Microsoft skriver:

"DVB-T. Digital Video Broadcasting Terrestrial (DVB-T) is the DVB European consortium standard for the broadcast transmission of digital terrestrial TV. DVB-T is the most widely adopted digital format and is supported in all locales in Windows Media Center. (A DVB-T tuner card is required for use.) For more information about DVB-T, go to the DVB website."

Vi ved godt at tyskerne og italienere har svært ved at læse indenad, men det skal ikke afholde os DKere fra at forlange at MS ikke skal slippe af sted med at snyde os for undertekster!

Men jeg ved nu godt at vi desværre ikke har så meget at presse på med, så den dør nok her!

DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
Bygone Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Kolding,Denmark
Point: 973
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2007 kl. 11:10
Nu har medie center opgraderinger aldrig været en del af nogen som helst service pack, så det er måske lidt naivt og forestille sig det denne gang. De udvikles som seperate rollups. har ingen anelse hvad tidshorisonten er for en kommende rollup, men ved bare det aldrig har været nævnt som komme med SP1.
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2007 kl. 13:48

Oprindeligt skrevet af Bygone Bygone skrev:

Nu har medie center opgraderinger aldrig været en del af nogen som helst service pack, så det er måske lidt naivt og forestille sig det denne gang. De udvikles som seperate rollups.

Kan du nævne mig nogen anden "Roll Up" som MicroSoft har brugt, udover den til MCE2005?

Til top
Omaura.dk Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 10-December-2007
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2007 kl. 14:42

Så vidt jeg ved, har Japan også problemet med manglende subtitles i MCE...Så mon ikke MS er igang med en løsning?

Jeg har hørt et rygte om et rollup/fix/whatever til MCE i marts-2008..

Lad os alle krydse fingre...

Til top
Bygone Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Kolding,Denmark
Point: 973
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2007 kl. 17:07
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Nu har medie center opgraderinger aldrig været en del af nogen som helst service pack, så det er måske lidt naivt og forestille sig det denne gang. De udvikles som seperate rollups.

Kan du nævne mig nogen anden "Roll Up" som MicroSoft har brugt, udover den til MCE2005?

Kan du så nævne mig et medie center fra microsoft som findes udover vista og 2005 :), der er jo kun 1 forgænger til vista mce, så den har jo ligesom sat præcedens for den nuværende.
Til top
glade Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-August-2006
Sted: ølby/DK
Point: 1007
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2007 kl. 19:48
Mit problem er den DL jeg hente på MS side ikke vil installere, jeg mener SP1 stadig er test så jeg burde vel ikke ha installeret den??? når jeg dobbelt klikker på DL starter den op, men så sker der ikke mere efter den for lov at installere for vista.
Panasonic G20E
Sasmung Q97 42 tommer
Sony 32 tommer X300 (skod tv)
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2007 kl. 20:44

Kan du så nævne mig et medie center fra microsoft som findes udover vista og 2005 :), der er jo kun 1 forgænger til vista mce, så den har jo ligesom sat præcedens for den nuværende.

Du svare med et spørgsmål

Du skrev "De udvikles som seperate rollups." Altså formodede jeg at der var mere end eet program.

Roll Up er noget der opstod i forbindelse med MCE2005. Microsoft har aldrig, mig bekendt, brugt dette begreb før. Alt andet er blevet opdateret via almindelige opdateringer eller servicepacks.

Til top
BRAS Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-April-2006
Point: 165
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2007 kl. 22:03

Du svare med et spørgsmål

Du skrev "De udvikles som seperate rollups." Altså formodede jeg at der var mere end eet program.

Roll Up er noget der opstod i forbindelse med MCE2005. Microsoft har aldrig, mig bekendt, brugt dette begreb før. Alt andet er blevet opdateret via almindelige opdateringer eller servicepacks.

Her er en gl. "Rollup package" http://support.microsoft.com/kb/299444 

Til top
glade Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-August-2006
Sted: ølby/DK
Point: 1007
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2007 kl. 22:16
Løsning er at uinstallere nokia Pc suite for det virker, godt gået bill gates!!
Panasonic G20E
Sasmung Q97 42 tommer
Sony 32 tommer X300 (skod tv)
Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu