|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Wuhtzu ![]() Bruger ![]() Oprettet: 08-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 72 |
![]() Sendt: 13-December-2007 kl. 18:09 |
Hey
Jeg er igang med lidt research omkring media center / HTPC da jeg overvejer at bygge et og har i den forbindelse brug for lidt vejledning omkring valg af fjernbetjening. Media centret skal bruges til at se film, høre musik, fungere som satelit-modtager og selvfølgelig til at optage fjernsynsudseendelser på. Jeg regner med at benytte mig af FloppyDTV, DVB Viewer og WinXP / Vista. Kan nogen kaste lidt lys over hvilke tanker man skal gøre sig omkring valg af fjernbetjening til ovenstående og evt. anbefale en? Med venlig hilsen Wuhtzu |
|
![]() |
|
Delphi ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 29-Januar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 438 |
![]() |
MCE remoten har den fordel, at den kan vække PC en fra standby(S3). Man skal evt. bruge det gratis program "MCE Standby tool". Kører OK med DVBViewer.
|
|
![]() |
|
Langmack ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 615 |
![]() |
MCE remoten har ikke noget specielt der kan vække htpc'en fra standby. Bare modtageren er tilsluttet med USB kan du vække den.
Redigeret af Langmack - 16-December-2007 kl. 10:21 |
|
LG OLED65C9 monteret på Beovision 7 gulvstander.
B&O Stage Beoremote One |
|
![]() |
|
Delphi ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 29-Januar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 438 |
![]() |
I mit setup kan jeg kun vække PC'en med "pc" knappen på MCE remoten. Alle andre knapper vækker ikke PC'en. "pc" knappen svarer til dvaleknappen under windows strømstyring. Man kan også her sætte "pc" knappen til at tvinge Computeren i Standby. Bemærk, at det er S3 standby og ikke S1 Standby. #Wuhtzu: Jeg ville blot gøre opmærksom på, at det er væsentligt (synes jeg), at man kan styre standby via remoten. Mener, at der også findes andre remotes, der kan dette. Har ikke selv prøvet andre. Redigeret af Delphi - 16-December-2007 kl. 10:48 |
|
![]() |
|
Wuhtzu ![]() Bruger ![]() Oprettet: 08-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 72 |
![]() |
Mange tak for jeres svar. Det lader til at MCE fjernbetjeningen godt kan benyttes til andet end XP Media Center Edition 2005, f.eks. DVBViewer.
Er dette korrekt forstået? |
|
![]() |
|
Benu ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-Oktober-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 812 |
![]() |
Ja, det kan den godt, du skal bare ind og sætte op for hver knap/tast hvad du ønsker den skal bruges til - og det giver en masse muligheder, man finder hurtigt ud af at man godt kunne bruge nogle flere knapper,taster, men det virker ok.
|
|
Den Ben
|
|
![]() |
|
![]() |
Tak for svaret Benu
Kan I / du anbefale andre gode fjernbetjeninger? |
|
![]() |
|
Benu ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-Oktober-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 812 |
![]() |
Tror der er en del som bruger forskellig logitech harmoni modeller, men prøv at søgefunktion på denne site eller på http://www.hifi4all.dk/forum/forum_topics.asp?FID=20
der er rigtige mange muligheder til enhver pengepung, det kommer jo også lidt anpå om du vil bruge den til andet end dit mediacenter Redigeret af Benu - 17-December-2007 kl. 13:03 |
|
Den Ben
|
|
![]() |
|
![]() |
Vedrørende DVBViewer og MCE remoten: |
|
![]() |
|
Rulle ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 15-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 280 |
![]() |
Er den almindelige MCE remote fra microsoft til ca 170-200kr den mest enkle og nemme at bruge til at se film fra sit mediacenter? Behøver man have tastatur osv? Kan godt se det smarte i man lige kan surfe inde i stuen men tvivler på hvor tit jeg vil bruge det. Fåes der evt. en pakkeløsning med et lille tastatur og en alm. remote? |
|
/Martin
|
|
![]() |
|
Rulle ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 15-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 280 |
![]() |
I forbindelse med denne tråd: http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=31389 faldt jeg over disse 2 tastaturer: Zitech : http://www.zitech.dk/Product/Details.aspx?ID=160999 Welltonway: https://www.databutikken.com/dk/default.aspx?Product=WWKEYBO ARDDK Andre der har erfaringer med dem? Vil den virke på Vista med Gigabyte bundkort med P35 chipset? Og virker den også som alm. tastatur og ikke kun i MCE som fx. microsofts tastatur gør? Er der også en muse funktion i den? |
|
/Martin
|
|
![]() |
|
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10583 |
![]() |
En Imon remote er nok den mest alsidige. Den kan programmeres til at styre ALLE programmer der anvender keyboard genveje. Derudover er den som default sat op til at styre et hav af multimediaprogrammer. Koster ikke en bondegård, fås i mange udgaver og kan varmt anbefales. Flemming |
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |