recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - ps3 trådløst internet og Stofa
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketps3 trådløst internet og Stofa

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Blade Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-Oktober-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 127
Direkte link til dette indlæg Emne: ps3 trådløst internet og Stofa
    Sendt: 19-December-2007 kl. 11:59

Hejsa.... Jeg kan ikke hitte ud af det.

Har anskaffet mig en Linksys router. Og har opsat det hele... Min stationære pc kører med kabel igennem router perfekt på internet... men ps3'en kan bare ikke komme på nettet.

Jeg kan godt finde routeren og har indtastet de rigtige koder sikkerhedsmæssigt og har sat både router og ps3 til automatisk at få tildelt ip-adresser - og har anskaffet mig et familieabonnement hos Telia Stofa...

Og ps3'en kan godt komme i kontakt med router, men kan bare ikke komme på nettet... Hvad gør jeg forkert?

Har prøvet at få routeren til at lave en mac dupplering eller hvad det nu hedder...

Hjælp... Jeg er desperat...

Til top
Dusty_83 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 17-December-2007
Point: 41
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2007 kl. 12:29
Oprindeligt skrevet af Blade Blade skrev:

Har anskaffet mig en Linksys router. Og har opsat det hele... Min stationære pc kører med kabel igennem router perfekt på internet... men ps3'en kan bare ikke komme på nettet.

Jeg kan godt finde routeren og har indtastet de rigtige koder sikkerhedsmæssigt og har sat både router og ps3 til automatisk at få tildelt ip-adresser - og har anskaffet mig et familieabonnement hos Telia Stofa...

Og ps3'en kan godt komme i kontakt med router, men kan bare ikke komme på nettet... Hvad gør jeg forkert?

Har prøvet at få routeren til at lave en mac dupplering eller hvad det nu hedder...

Hej Blade,

Som jeg ser det, så har du lidt forskellige muligheder:

Du kan på "mine sider" hos stofa tilmelde dig always on. Du finder det under punktet "signon" i menuen i venstre side. Enten skal du tilmelde din PS3 (MAC-adressen på den) eller også så skal du tilmelde routerens MAC og aktivere DHCP serveren i denne, således at alle enheder efter denne får tildelt IP fra routeren istedet for fra Stofa.

Idet at du har en router kan jeg faktisk ikke helt se hvad du skal med familieopkoblingen?! Med dit nuværende setup lyder det til at du faktisk kun ønsker at benytte routeren som en slags switch - hvorfor så ikke bare få stofas wireless modem til samme pris som familieopkoblingen om ikke andet og så sætte routeren i skabet?

Til top
Blade Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2007 kl. 12:37

Tjahhhh...

Tror du har ret i nogle ting he he. Som f.eks. at et fam. abonnement nok ikke er nødvendigt...

Jeg har været inde på mine sider og sætte forbindelsen til at være online hele tiden..

Dernæst så er mit ønske at routeren skal tildele ip-adresse til ps3. Er det derfor det konflikter? Fordi at stofa ser mac adressen på min stationære pc i stedet for mac adresse på router? Hvor finder jeg den mac adresse jeg skal bruge?

Jeg ved godt hvor jeg skal indtaste mac-adresse... Og troede nu også jeg havde sat router op til at tildele ip-adresse automatisk... Men måske ikke - hvorn gør man? Har et linksys wtr54g mener jeg det hedder.

mvh

Oprindeligt skrevet af Dusty_83 Dusty_83 skrev:

Oprindeligt skrevet af Blade Blade skrev:

Hej Blade,

Som jeg ser det, så har du lidt forskellige muligheder:

Du kan på "mine sider" hos stofa tilmelde dig always on. Du finder det under punktet "signon" i menuen i venstre side. Enten skal du tilmelde din PS3 (MAC-adressen på den) eller også så skal du tilmelde routerens MAC og aktivere DHCP serveren i denne, således at alle enheder efter denne får tildelt IP fra routeren istedet for fra Stofa.

Idet at du har en router kan jeg faktisk ikke helt se hvad du skal med familieopkoblingen?! Med dit nuværende setup lyder det til at du faktisk kun ønsker at benytte routeren som en slags switch - hvorfor så ikke bare få stofas wireless modem til samme pris som familieopkoblingen om ikke andet og så sætte routeren i skabet?

Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2007 kl. 12:49

Såfremt at du kun har sat din pc til at være "always on" er det helt sikkert derfor.

Vil tro at du kan finde din MAC adresse i routerens konfiguration, eller måske endda under bunden på den ligesom på Stofas modems. Alternativt kan du også sætte Stofas modem som "always on", det tror jeg også skulle virke.. Hvis der er flere MAC adresser på dit modem og du vil bruge det, så skal du vælge den der hedder HFC MAC.

Til top
Blade Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2007 kl. 13:01

Tusinde tak for hjælpen.

Jeg troede naivt at når jeg satte pc til allways at så registrerede den mac adressen fra routeren. Men jeg må ind på mine sider og ændre mac adressen eller bare tilmelde router. Håber jeg kan finde ud af det.

Oprindeligt skrevet af Dusty_83 Dusty_83 skrev:

Såfremt at du kun har sat din pc til at være "always on" er det helt sikkert derfor.

Vil tro at du kan finde din MAC adresse i routerens konfiguration, eller måske endda under bunden på den ligesom på Stofas modems. Alternativt kan du også sætte Stofas modem som "always on", det tror jeg også skulle virke.. Hvis der er flere MAC adresser på dit modem og du vil bruge det, så skal du vælge den der hedder HFC MAC.

Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2007 kl. 13:11

Det var så lidt.. Skriv hvis du stadig har problemer!

Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Point: 3701
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2007 kl. 01:38
Sæt kabelmodemets MAC adresse som Always On MAC adressen, så vil alle enheder du sætter bag modemet være Always On :)
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu