recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Floppy dtv og WAF
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFloppy dtv og WAF

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
sdkmfr Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 22-Maj-2007
Status: Offline
Point: 15
Direkte link til dette indlæg Emne: Floppy dtv og WAF
    Sendt: 21-December-2007 kl. 10:21

Hej,

jeg er igang med at konfigurere mit andet MediaCenter. Denne gang baseret på Vista MCE.

I mit forrige MC havde jeg Floppy-dtv installeret, hvilket fungerede OK i et par måneder, hvorefter det begyndte at drille. (manglende kanaler)

Mit spørgsmål er nu om Floppy dtv har ligeså høj WAF som et simpelt analogt tvkort (hauppauge f.eks) eller om det stadig kræver lidt nørdet Firmware opdatering og boot af maskinen en gang i mellem (typisk lige inden Sex and the City...) hvilket ikke scorer særligt høj på WAF skalaen.

Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2007 kl. 10:57

Dit spørgsmål forudsætter at du har taget højde de problemer et digitalt tvkort giver med den tilgængelige software i dag, kontra den betydelig ringere billedkvalitet som et analogt tvkort giver.

Med korrekt software, korrekt indstillinger og ikke mindst, (ja lidt nørderi), så er der intet der overgår et digitalt tvkort i forhold til et analogt tvkort. Dette er et ubestrideligt faktum.

Men hvis argumentationen skal være, at det bare skal virke, og billedkvaliteten er ligegyldig, så gå efter det sikre, nemlig et analogt tvkort.

Der er dog ingen garanti for at et Media Center, selv med et analogt tvkort, ikke kan lave ballade, selv lige før "Sex and the city".

Det er trods alt en computer du har med at gøre. Og de irreterende og oftest periodiske problemer der findes med computere, de forsvinder ikke, bare fordi vi nu kalder det for et Media Center.

Den dag folk lære det sidste afsnit, (ikke mindst producenterne), den dag kan det være vi når en milepæl med vores computere/Media Center maskiner.

Rigtig mange problemer er dog selvforskyldt, efter min mening. Folk propper alt muligt bras i deres computere i håb om at få den til at udvikle mirakler, (se eksempelvis på hvor mange forskellige film formater der findes, som i bund og grund bare gør det samme, med med vidt forskellige resultater). Hvis mange af disse mere eller mindre obskure formater ikke eksisterede, så var det langt nemmere at have med at gøre, selv for computeren!

Til top
sdkmfr Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2007 kl. 12:03
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Dit spørgsmål forudsætter at du har taget højde de problemer et digitalt tvkort giver med den tilgængelige software i dag, kontra den betydelig ringere billedkvalitet som et analogt tvkort giver.

Med korrekt software, korrekt indstillinger og ikke mindst, (ja lidt nørderi), så er der intet der overgår et digitalt tvkort i forhold til et analogt tvkort. Dette er et ubestrideligt faktum.

Men hvis argumentationen skal være, at det bare skal virke, og billedkvaliteten er ligegyldig, så gå efter det sikre, nemlig et analogt tvkort.

Der er dog ingen garanti for at et Media Center, selv med et analogt tvkort, ikke kan lave ballade, selv lige før "Sex and the city".

Det er trods alt en computer du har med at gøre. Og de irreterende og oftest periodiske problemer der findes med computere, de forsvinder ikke, bare fordi vi nu kalder det for et Media Center.

Den dag folk lære det sidste afsnit, (ikke mindst producenterne), den dag kan det være vi når en milepæl med vores computere/Media Center maskiner.

Rigtig mange problemer er dog selvforskyldt, efter min mening. Folk propper alt muligt bras i deres computere i håb om at få den til at udvikle mirakler, (se eksempelvis på hvor mange forskellige film formater der findes, som i bund og grund bare gør det samme, med med vidt forskellige resultater). Hvis mange af disse mere eller mindre obskure formater ikke eksisterede, så var det langt nemmere at have med at gøre, selv for computeren!

Men når man så har nørdet tilstrækkeligt og fået sat floppy dtv op første gang, hvor stabilt er det så? Skal man fumle med det igen med regelmæssige mellemrum, eller kører det bare stabilt? Er der nogen, der har nogen erfaringer med det?

Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2007 kl. 14:53
Jeg har ingen problemer med floppydtv.. Det er nok nærmere alt det andet som er problemet
Til top
sdkmfr Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2008 kl. 14:00

Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Jeg har ingen problemer med floppydtv.. Det er nok nærmere alt det andet som er problemet

Jeg har nu fået mit Mediecenter op og spille. Jeg blev på MCE2005, og Floppy d-tv. Og som Kandersen siger, så spiller det perfekt.

Det eneste der driller er de klassiske overlappende lydspor på f.eks. eurosport.

Så nu overvejer jeg at opgradere mit kabel abonnement til nogle af TDC's HD kanaler. Hvordan fungerer det igennem floppy dtv?

Til top
mylle Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Juli-2004
Sted: Hjallerup, DK
Point: 1299
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2008 kl. 15:38

HD kananaler fungere fint på floppydtv. Bare ikke i MCE :(

MCE understøtter ikke h264 mpeg4 som de fleste HD kanaler er sendt i. Det eneste der virker hos mig er discovery´HD som stadig sendes i mpeg2.

Hvis du vil se HD skal du over at bruge dvbviewer eller sagetv eller mediaportal, men det er svært at opnå en høj WAF med disse. Det tager i hvert fald MASSER af tid.

Jacob

Til top
Benu Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Oktober-2004
Sted: Denmark
Point: 812
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2008 kl. 15:56
Discovery er faktisk også gået over på H.264 mpeg4 på UC net 
Den Ben