Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
mstoft
Super bruger
Oprettet: 02-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 433
|
Emne: Forward til streaming? (PS3) Sendt: 22-December-2007 kl. 21:52 |
Hej guys,
Ved I hvordan pokker man forwarder sin routers porte således at man kan streame musik osv. fra sin PC til PS3? Lige meget hvilket program jeg benytter, så er ovenstående problemet, og jeg ved bare ikke hvordan jeg gør for at løse det og "åbne" de nødvendige porte?
På forhånd tak.
|
![Til top Til top](/forum_images/back_to_top.png) |
Kandersen
Platin medlem
Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
|
Sendt: 22-December-2007 kl. 21:56 |
Hvis din PS3 og din PC sidder i samme router, så skal den være sat noget underligt op for at det skal være nødvendigt at forwarde nogen porte (på et lokalt net).
Hvordan ved du at det er problemet?
|
|
mstoft
Super bruger
|
Sendt: 23-December-2007 kl. 00:30 |
Jeg er trådløst tilsluttet.
Når jeg forsøger at køre diverse selftests som de fleste apps tilbyder (winamp remote, ps3portal) så popper der pænt et vindue op og fortæller at min router formentlig er problemet og at jeg skal forwarde. Så sidder jeg ellers bare der og tænker "NÅ!" :P
|
Kandersen
Platin medlem
|
Sendt: 23-December-2007 kl. 00:59 |
Mit umiddelbare bud er, din PC. Hvis du køre en firewall på den, så prøv (blot for testens skyld) at deaktiver den, mens du tester.
Hvis det virkelig skulle være din router, så fortæl lige hvad det er for en router ![](smileys/smiley2.gif)
|
|
mstoft
Super bruger
|
Sendt: 23-December-2007 kl. 01:07 |
Trådløs NETGEAR router fra TDC.
Hvad benytter I til at streame? Så vil jeg forsøge med samme klient.
Redigeret af mstoft - 23-December-2007 kl. 01:08
|
Kandersen
Platin medlem
|
Sendt: 23-December-2007 kl. 09:27 |
Jeg bruger Twonkymedia. Og jeg benytter en Linksys router (både kablet og trådløst. pt. køre den kablet).
Der er ingen firewall på den maskine som køre Twonkymedia
|
|
mosede
Bruger
Oprettet: 01-Juni-2006
Point: 88
|
Sendt: 23-December-2007 kl. 13:56 |
Jeg har tidligere brugt Tversity og Twonkymedia. På det seneste har jeg ikke kunne få Tversity til at virke. Til gengæld virker Windows Media Player helt perfekt nu, og det har været den eneste jeg har brugt på det seneste. Jeg kan afspille DivX, og næste alle Xvid film også. Jeg har læst at Tversity ikke virker hvis man deler filer i Mediaplayer, men jeg kan dog heller ikke få det til at virker hvis jeg ikke deler filer i Mediaplayer.
Lige nu er det lige meget fordi jeg er meget tilfreds med Mediaplayer. Min PS3 står tæt på min Router, så jeg har valgt at forbinde med kabel, da det giver en rolig afspilning af video.
|
SONY KLV-S40A10E, Sony DVP-NS 92 V SACD, Onkyo TX-SR605, CANTON Movie 150-QX, PS3.
|