recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HTPCKabinet - Antec LS Fusion or nothing?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHTPCKabinet - Antec LS Fusion or nothing?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Up2NoGood Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 20-November-2007
Status: Offline
Point: 46
Direkte link til dette indlæg Emne: HTPCKabinet - Antec LS Fusion or nothing?
    Sendt: 07-December-2007 kl. 09:17
Hejsa,
Jeg havde egentligt besluttet mig for et Silverstone LC11, men dette udgår åbenbart.

Jeg kan se at Antec LS Fusion er meget populært her i forumet. Lever det op til forventningerne omkring støj, brugbart (eller minimum ikke irriterende display), plads?

Er der nogen der kender de andre Silverstone LC modeller? Jeg synes deres finish er rigtigt lækkert, men er det ikke til få fat i hjælper det jo heller ikke meget...

-Mads

Til top
oo27 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Januar-2006
Sted: Århus
Point: 1465
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2007 kl. 08:20

Har selv et Antec NKS2480 - som Fusion bare uden display.

Mht. til støj og køling kan du næppe få bedre HTPC kabinet da det jo har 2x120mm blæsere der kan gøres tæt på lydløse.

Kabinettet er optimeret mht. bedst mulige airflow, så på det område er det super/unikt.

Dog vil jeg selv af med mit da jeg simpelthen synes det er voldsomt stort! Det kan kun lige akkurat klemmes ind i min stereo bænk og det er ikke lige det jeg helt forbinder med en HTPC - men det er jo en smagssag.

Hvis du kan leve med størrelsen er det helt sikkert et top-hit.

Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Juli-2005
Sted: Denmark
Point: 2891
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2007 kl. 09:31

Hvis man er træt at den lidt store kasse er der sådan set en anden mulighed...

http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=388924

Den er stadig rumelig og kan klare standard mATX Mb, i modsætning til f.eks. Shuttle design.

Det er thermaltake lanbox ht, som jeg selv anvender.
Det er et kube design, desvære er der det samme problem med dybden på kabinettet.
Kassen fås med og uden VFD display (iMon 2x 16 tegn det samme som til Antec-kabinetterne)
Synes kassen ikke er så stor og klodset at se på og jeg synes den har et mere harmonisk design, i stedet for antec kassen, der ligner de skrumler af desktop-kabinetter, man havde førhen til PC-er.
Selvfølgelig er Antec meget pænere end et gammel desktop PC kabinet og alle de fortrin som nævnt ovenfor.

Har lavet en opsætning af Termaltake lanbox ht uden kabinetblæser.
PSU er placeret lige over CPU-en og hvis man anvender en PSU med stor vifte kan den trække den varme luft ud fra CPU-en.
Harddisk er sat "luftig" op.

Silverstone har et tilsvarende design:

http://www.sudhian.com/index.php?/forums/viewthread/94217/

Redigeret af avh - 08-December-2007 kl. 09:33
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
jydenleif Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 10-November-2007
Point: 11
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2007 kl. 12:30
kender  i Kingwin Supernove SN-213HTS kabinet?  virkelig fedt kabinet!

mvh leif
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2007 kl. 15:00
Der er altid et "men" når man kigger efter noget.
Synes også at Antec VERIS Fusion 430 ser en lille smule stort ud. Men siden så mange vælger det, må det jo være godt.
De problemer folk har med det display, er det på grund af IR?
Er det nemt at tape over (indvendigt), så man ikke får de problemer?

oo27, du skriver du vil af med dit - hvad kigger du på af alternativer?

Jeg kan se at både Lifestyle Fusion og VERIS Fusion er på EDBpriser. Hvilket bør man vælge?

-Mads
Til top
bluebucket Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 28-April-2007
Sted: Danmark
Point: 212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2007 kl. 23:04
Ang. Antec Fusion V2 og Black kabinetterne, så har Soundgraph (der leverer display or IR modtager til Antec) endelig fået løst problemet. Dem der har problemer (og det drejer sig primært om IR modtageren på display modulet, der får problemer og hiver displayet med ned), kan få byttet display modulet ved at oprette en RMA sag hos Antec.

Jeg har ikke fået mit nye display modul endnu, men folk på Soundgraphs supportforum der har fået det, fortæller at problemet er løst.

Desuden var det tilsyneladende ikke alle display moduler der har problemet, men kun nogle batches.

I reject your reality and substitute my own!
Panasonic 42PX80
HTPC (Zotac GF9300-A-E, TerraTec H7)
WDTV Live
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2007 kl. 13:19
Oprindeligt skrevet af bluebucket bluebucket skrev:

Ang. Antec Fusion V2 og Black kabinetterne, så har Soundgraph (der leverer display or IR modtager til Antec) endelig fået løst problemet. Dem der har problemer (og det drejer sig primært om IR modtageren på display modulet, der får problemer og hiver displayet med ned), kan få byttet display modulet ved at oprette en RMA sag hos Antec.

Jeg har et problem når jeg bruger den medfølgende remote til mit Hauppauge MC 500 kit. Her går signal både i usb reciever og kabinet displayreciever.

Er det så her jeg skal sende ind, eller hvad gør jeg ved det?
Til top
Pizzabager Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen

Oprettet: 08-Januar-2007
Point: 1964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2007 kl. 21:40

Oprindeligt skrevet af Up2NoGood Up2NoGood skrev:

Oprindeligt skrevet af bluebucket bluebucket skrev:

Jeg har et problem når jeg bruger den medfølgende remote til mit Hauppauge MC 500 kit. Her går signal både i usb reciever og kabinet displayreciever.

Er det så her jeg skal sende ind, eller hvad gør jeg ved det?

Kun hvis dit soundgraph modul er defekt(virker ikke efter standby.)

hvis du har 2 stk ir modtager til, er det ikke underligt den reagere på begge 2, hvorfor har du 2 til?

Til top
oo27 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Januar-2006
Sted: Århus
Point: 1465
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2007 kl. 15:07

Oprindeligt skrevet af Up2NoGood Up2NoGood skrev:

oo27, du skriver du vil af med dit - hvad kigger du på af alternativer?
-Mads

Har efter lang tids research og ubeslutsomhed, valgt at gå en lidt anden vej!

Jeg har købt en Asus Pundit P2-MA690G (http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=391496) - det er en barebone med bundkort, køler og psu. Så det eneste jeg skulle tilføje udover var en cpu, ram, harddisk og dvd-rw.

Har smit en 4800+, 4gb (2x2gb),  500 GB disk og en brænder i den.

Mit største problem med at bestille den var/er at der ikke er et pci-e 16x slot - så du kan altså ikke på et senere tidspunkt opgradere gfx.!!!

Jeg valgte for måske første gang virkeligt at vurdere hårdt hvad jeg præcist skal bruge den til etc. Havde ellers købt en stor fin C2D hjem - meeen det tiltaler mig lidt med AM2 og der næsten ikke eksisterende strømforbrug i idle og standby - som for mit vedkommende er meget aktuelt med et mediecenter.

Jeg må indrømme at der bliver fokuseret lidt for meget på hestekræfter her og i diverse andre MCE forums. Jeg er også selv meget slem til det men for mit vedkommende tror jeg ikke umiddelbart jeg kommer til at mangle kræfter.

Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2007 kl. 17:52

Grunden til at jeg bruger den anden reciever, er at jeg synes ikke det øje der sidder i kabinettet som standard fungerer korrekt med fjernbetjeningen til mit hauppauge kort. Kan det passe?
Nogle af funktionerne virker fint, mens andre (eks teksttv osv) ikke virker.
Jeg har været i gang med at hente nyeste software til displayet, og der burde der være en afbryder til kabinetmodtageren.

oo27 - det ser spændende ud med det kabinet der. Som du selv er inde på, så er det altid et tradeoff om man skal have størrelse/udvidelsesmuligheder/kræfter. Men jeg er enig med dig, hvis 100% kører mediecenter, så er denne maskine super.

Til top
kanten Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 24-December-2007
Point: 23
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-December-2007 kl. 14:32
Ang. Pundit P2:

- Kan du få plads til et tunerkort i kabinettet?

- Hvordan er din konfiguration mht støj?

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu