|
Brændbare cder er lige til skraldespande |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | |
johnlindgreen
Super bruger Oprettet: 31-Oktober-2004 Status: Offline Point: 459 |
Emne: Brændbare cder er lige til skraldespande Sendt: 03-Marts-2005 kl. 14:10 |
Øv, alle mine skiver har blåligt farvelag (også dem fra Verbatim) http://www.ing.dk/apps/pbcs.dll/article?AID=2005103040036&am p;NL=1 |
|
OleJ
Junior bruger Oprettet: 25-December-2003 Status: Offline Point: 72 |
Sendt: 03-Marts-2005 kl. 14:54 |
Vås, Verbatim er nogle af de bedste (hvis ikke de bedste) på markede.
|
|
SteenH
Junior bruger Oprettet: 09-December-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 80 |
Sendt: 03-Marts-2005 kl. 15:04 |
[QUOTE=OleJ]
Vås, Verbatim er nogle af de bedste (hvis ikke de bedste) på markede. /QUOTE] Ja, men ikke nødvendigvis de mest holdbare over årene |
|
SteenH
men sjældent ubeslutsom |
|
OleJ
Junior bruger Oprettet: 25-December-2003 Status: Offline Point: 72 |
Sendt: 04-Marts-2005 kl. 08:47 |
Hvilke medier er mere holdbare over årene ? Redigeret af OleJ |
|
SteenH
Junior bruger Oprettet: 09-December-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 80 |
Sendt: 04-Marts-2005 kl. 10:43 |
Hej OleJ Ja jeg skal ikke gøre mig klog på det. Men ifølge artiklen som vist danner grundlag for denne tråd skulle det være skiver med mest muligt gult i farven!! Men der er næppe nogen der vil bide spids på den før om 15-20 år og så ? |
|
SteenH
men sjældent ubeslutsom |
|
Flyer
Bruger Oprettet: 13-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 151 |
Sendt: 04-Marts-2005 kl. 10:53 |
Artiklen er interessant, men vi kan ikke bruge konklusionen til så meget. De kan ikke konkludere hvike fabrikater der er de mest holdbare, da producenterne løbende skifter/forbedrer deres teknik i "Dye" laget på DVD'en. Markedet er derfor umuligt at gennemskue. Jeg hæfter mig dog ved, at artiklen nævner azo tekniken (bruges vist af Verbatim?) som værende IKKE så god/holdbar. Vi kan dog bruge noget af den viden der kommer frem i artiklen, nemlig at man skal beskytte sine CD/DVD fra lys og varme/fugtighed. Så gør man i hvert tilfælde hvad man kan for at forlænge levetiden. Og ja, de DVD'er som har et "blåligt" skær på datasiden er ikke så gode som dem der har et "gulligt" skær. Men jeg synes nu nærmere mine Verbatim er "lilla" i farven?? Mvh. Flyer Redigeret af Flyer |
|
Bruno
Junior bruger Oprettet: 13-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 31 |
Sendt: 18-Marts-2005 kl. 12:12 |
Verbatim giver livstidsgaranti på deres skiver, så de har vel testet dem, så de ved hvad de kan holde til...
|
|
Lars
Administrator recordere.dk teamet Oprettet: 05-Oktober-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 15694 |
Sendt: 18-Marts-2005 kl. 12:37 |
Hej Bruno
Tja, eller også regner de med at folk om 5-10-15-20 år er ligeglade med at få en ny skive i bytte for den gamle. At det er for besværligt og omkostningsfyldt at få skiven sendt et eller andet sted hen i Danmark eller Europa, for senere at modtage en ny med posten. Der var også livstidsgaranti på de fleste disketter, hvor mange mon der er blevet ombyttet på den konto? Personligt ville jeg nok også være mere ked af de mistede data, end tabet af de få kroner en ny skive koster til den tid. Men dette var mere en generel kommentar. Ikke et ondt ord om Verbatim, deres produkter er gode - garanti eller ej. /Lars |
|
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk |
|
laursen
Redaktionen recordere.dk teamet Oprettet: 02-Januar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4055 |
Sendt: 18-Marts-2005 kl. 12:47 |
Øehhh.... ja livstidsgaranti - men hvad er det? Det er så vidt jeg forstår livstiden af mediet (måske besluttet af en standard-organisation et sted - men jeg har aldrig set noget tal på det) Det er i hvert tilfælde hverken min eller din livstid /Lars |
|
Redaktør, recordere.dk
|
|
laursen
Redaktionen recordere.dk teamet Oprettet: 02-Januar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4055 |
Sendt: 18-Marts-2005 kl. 16:06 |
Opdagede lige at fabrikanterne rent faktisk har tal ude for livstiden af medierne: Fuji : Generelt 30 år (dog viser deres tests forventet CD-R 70-100 år, CD-RW 30 år, DVD-Ram 30 år - deværre intet om DVD+/-R/RW) Verbatim : DVD+/-R forventet 100 år, DVD+/-RW forventet 50 år, Og i alle tilfælde dækker garantien 'defects in material and workmanship' - altså vil de altid kunne dække sig ind under 'fejlagtig opbevaring' (hvordan vil du bevise defekt i materiale eller fremstilling om 25 år?). Husk også at gemme bon'en for at have en chance for at få erstattet defekte medier /Lars
|
|
Redaktør, recordere.dk
|
|
lahan
Guld medlem Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9402 |
Sendt: 18-Marts-2005 kl. 16:16 |
Garanti er jo et flot ord, men det er ikke noget man kan bruge til noget som helst når ens data er væk. Så derfor bør man oprettet en rutine hvor man f.x. hvert år pr. 1/3 brænder en ny kopi af sine kritiske data. Husk at gemme de gamle diske for en sikkerheds skyld. Kritiske data vil ofte være ens digitale billeder/video.
|
|
Avalon
Bruger Oprettet: 28-Oktober-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 58 |
Sendt: 25-Marts-2005 kl. 13:27 |
er der nogen der har fundet frem til nogle DVD+skiver der enten er
guldfarvede eller grønlige, siden der sidst var liv i denne tråd ??
/Avalon |
|
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |