recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - squeezebox og Qnap ts-209
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketsqueezebox og Qnap ts-209

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
friediger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 557
Direkte link til dette indlæg Emne: squeezebox og Qnap ts-209
    Sendt: 18-December-2007 kl. 23:44

Så har jeg fået min qnap og squeezebox op og kører. Det tog min programmørven en times tid at få lagt squeezecenter in på nas'en men det lykkedes.

Nu har jeg imidlertid to problemer. For det første går uret på min squeezebox en time bagud på displayet, jeg kan ikke se hvor dette kan ændres og tiden ser ud som om den går rigtigt alle andre steder.

For det andet kører  min qnap hele tiden, selvom jeg ikke bruger den. Jeg har sat den til at gå på standby efter 15 min, men det gør den ikke. Jeg kan ikke se hvad det skulle være det fraholdt den fra at gå i standby.

Håber der er nogen der har nogle ideer til løsning af ovenstående!

Til top
been Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 18-December-2007
Point: 10
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2007 kl. 20:55

Hej!

Vedr. standby på din Qnap, så afhænger det er FW og ikke mindst hvilke harddiske du har monteret, du skal som minimum sikre dig at de er p[ Qnaps anerkendt liste... og at du er paa nyeste FW .  vaer opmaerksom paa at hvis du opdatere FW kan du risikere at fjerne Squeeze hvis ikke du er p[ nyeste release.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2007 kl. 22:21

Så fik jeg endelig opdateret min firmware, til den seneste nye. Mine harddiske er på den anerkendte liste og jeg har slået alle plugins fra min slimserver, jeg mener dog stadig ikke at min qnap går i standby. Hvor lydløs er den i standby og hvilke lamper skal lyse og blinke?

på min qnap lyser de to gule lamper i midten. netværkslampen blinker og den blå lampe lyser. Derudover kan man høre at harddiskene spinner.

Er der nogen der kan fortælle hvor meget den skal larme og hvordan den skal se ud i standby? Jeg er ved at være lidt forvirret.

Til top
krimmo Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 14-Oktober-2006
Point: 70
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2007 kl. 16:42
HDD standby er et kendt "problem" på QNAP når man har installeret Slimserver. Check evt  forums på både QNAPs og Slimdevices hjemme sider for emner om "harddisk spin down issues".

Jeg har selv en QNAP 109 (firmware 1.1.5) med Slimserver (6.5.4 fra Progressive AV), og den stopper disken, men ikke altid efter den tid der er sat i QNAPen. Min disk er en Samsung HD501LJ CR10, 500GB.

Den  nye firmware 1.1.5 indeholder rettelser i forhold til spind-down af diverse diske. Måske den kan hjælpe på din(e)?
Men min QNAP lavede spin down med den forrige fw version (1.1.3) også.

<edit>
Jeg har min Squeezebox tilsluttet Squeezenetwork.com når den ikke er i brug eller jeg hører radio. Det er en betingelse at din SB ikke er på din lokale Slimserver, når den ikke er i brug, hvis QNAPen skal lave spin-down.
</edit>

Jeg har desuden stoppet ALLE services på QNAP på nær "Multimedia Station", "Microsoft Networking" og Slimserver.

Med hensyn til støj ved jeg ikke hvad du kan forvente af en 209'er. Jeg valgte selv 109 da den er "lydløs" qua den passive køling (ingen blæser). Og den er fuldstændig tyst både når den kører og i standby.

I stand-by (HDD spin down) lyser "Power" (blå),  "LAN" (gul) og "HDD" (gul) konstant. Lyset i "Status" er slukket.

Ved drift lyser Status grønt og lamperne i LAN og HDD blinker ved aktivitet. Men dette gælder for en 109'er. Jeg vil dog tro at en 209'er opfører sig på samme måde.

Venlig hilsen

Og hvis du har brug for yderlige input/feedback, så bare spørg...

Redigeret af krimmo - 29-December-2007 kl. 17:09

TH42PV60 (med slanger af og til)
Samsung 3126
PS3
Yamaha RX-V1700
Squeezebox Duet(s) + Classic + Boom + Touch
QNAP-109
SqueezeCenter 7.5.1
Til top
krimmo Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 14-Oktober-2006
Point: 70
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2007 kl. 17:03
Oprindeligt skrevet af friediger friediger skrev:

For det første går uret på min squeezebox en time bagud på displayet, jeg kan ikke se hvor dette kan ændres og tiden ser ud som om den går rigtigt alle andre steder.

...

Håber der er nogen der har nogle ideer til løsning af ovenstående!

Jeg har forresten også en løsning på dit tids-problem. men det er lidt "langhåret" hvis ikke man kan navigere i et UNIX/Linux system, og editere filer med vi(m) eller nano editorerne.

But here it goes:

Du skal på QNAPen med en terminal session (ssh/putty)

Derefter skal du lave en chroot til dit slimserver environment:
[~] #  chroot /share/MD0_DATA/etch /bin/bash

Herefter editerer du filen:
root@NAS:/# vi /ext/bin/M050-slimserver.sh

Og finder linien:
SLIMSERVER_EXEC="export LC_CTYPE...

Lav en kopi af linien og kommenter kopi-linien ved at sætte et # foran linien.

Derefter erstatter du følgende i linien:
; if [ -f /etc/TZ ] ; then export TZ=\`cat /etc/TZ\` ; fi ;

Med teksten:
; export TZ=Europe/Copenhagen ;

Gem filen log ud ("exit" to gange) og genstart din QNAP.

Herefter burde din Squeezebox vise tiden korrekt.

Redigeret af krimmo - 29-December-2007 kl. 17:05

TH42PV60 (med slanger af og til)
Samsung 3126
PS3
Yamaha RX-V1700
Squeezebox Duet(s) + Classic + Boom + Touch
QNAP-109
SqueezeCenter 7.5.1
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2007 kl. 20:10

Tusind tak for input! Jeg har prøvet at pille lidt ved nogle af indstillingerne. Tror måske den går i spin down. Den larmer lidt hele tiden men jeg kan ikke rigtig finde ud af om køleren skal køre konstant.  Jeg kan tydeligt høre når harddiskene spinner op, så der er forskellige lydniveauer.

Med hensyn til det med tiden, glæder jeg mig til at prøve det en dag hvor jeg kan få min DTU-ven på besøg

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu