recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - dansk bredbånd - sne på skærmen
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketdansk bredbånd - sne på skærmen

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
jensen1973 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 22-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 28
Direkte link til dette indlæg Emne: dansk bredbånd - sne på skærmen
    Sendt: 22-December-2007 kl. 13:12

Hej eksperter...

Jeg har ip-tv via dansk bredbånd.

Mit problem er, at der ligsom er sne på billedet. Jeg kan som regel få det væk igen hvis jeg sætter boxen i standby og så starter den op igen. Det er dog ikke altid at det hjælper og jeg må så prøve igen. Efter genstart af boxen står billedet så fint og skarpt igen. Det er viasat boxen jeg har. Mit tv er en hitachi l37v01 fladskærm, og problemet opdagede jeg først da jeg fik denne skærm. Før havde jeg et gammeldags 28" tv. Er der nogle der har en ide om hvad problemet kan være?

Redigeret af jensen1973 - 28-December-2007 kl. 17:36
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2007 kl. 17:39
problemet skyldes vist bare noget dårlig forbindelse i mine scart-tilslutninger. Jeg har nogle scart-fordelere, og når jeg trækker stikket ud og sætter det tilbage igen, bliver billedet fint igen uden sne.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2007 kl. 17:42

Det er da også totalt forkert at bruge FORDELERE, det er da naturligvis en OMSKIFTER der skal anvendes.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2007 kl. 21:32
Jeg bruger en fordeler for at få scart-signalet fra tv boxen ned til min gamle vhs maskine, som så kan sende signalet videre ud genem et antenne kabel som føres op i mit soveværelse så jeg kan se tv fra bredbåndet (tidl. parabol). Men hvis jeg forstår rigtigt, så sker der en forringelse af signalet i en fordeler og ikke i en omskifter. Er det korrekt?
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2007 kl. 21:41

Det er lige det. På en omskifter er der en REC Out, som vil forbinde den aktive udgang til en Recorder, så der kan optages.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu