|
|
Besvar ![]() |
Side 123 4> |
Forfatter | |
Maria ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Oktober-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 620 |
![]() Sendt: 08-December-2007 kl. 14:15 |
I forbindelse med køb af Tvix 4100 skal jeg have flyttet filer fra min PC til Synology DS107 som jeg så skal have streamet fra DS107'eren og videre til Tvix'en som lige nu er uden harddisk. I går fungerede det fint. Tvix'en er også blevet sat op, men da de fleste iso filer hænger ved afspilning måtte jeg prøve igen med nogle nye iso'er. Hvad bruger I andre med Synology til at flytte (store) filer over? Hvis 30 min. er normen må jeg vel installere en HDD i Tvix'en og flytte en masse filer derover i stedet. Meeeenn.. så tegner der sig bare nye problemer ps. Forbindelsen fra PC til Synology er trådløs og fra Synology til Tvix er kablet. |
|
Mvh Maria
|
|
![]() |
|
kim.t ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2004 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 3850 |
![]() |
Hvis du ikke vil have den ekstra tid kan du jo lave dine ISO filer direkte på Synology'en i stedet for først at gemme dem på din PC'er. Jeg har som du kan se nederst en 400 Gb Samsung HDD i min TViX og filer bliver lagt over via USB - det er mest børnenes tegnefilm der ligger intern på TViX''en for så kan den komme med på ferie. Jeg har kun 5-7 af mine egne film liggende på den. Resten læses fra Synology'en. Jeg har bare mappet folderne på Synology'en op i XP. |
|
![]() |
|
![]() |
|
Maria ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Oktober-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 620 |
![]() |
Dit forslag med at lave filerne direkte på Synology'en havde jeg slet ikke tænkt på. Det er da en mulighed, hvis ikke det går ind og påvirker kvaliteten* på filen. Jeg kan forstille mig at der kan komme forstyrrelser hvis den skal sendes til Synology'en samtidigt med at den laves og der er problemer nok med mine ISO filer, desværre. Hvilket software bruger du til at lave ISO'er med? Lige nu er jeg ikke så begejstret for min Tvix som jeg havde håbet på, men det retter sig forhåbentligt når jeg får lavet nogle ordentlige ISO'er,. Har du slet ingen problemer med afspilning af ISO'er fra hhv. Synology og intern HDD? Spoler/springer du i dem? *ikke billedkvaliteten, men hvordan filen fungerer. Redigeret af Maria - 08-December-2007 kl. 15:15 |
|
Mvh Maria
|
|
![]() |
|
kim.t ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2004 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 3850 |
![]() |
Der sker intet ved at du gemmer filen på en langsom netværksforbindelse. Hastigheden hvormed jeg kan kopiere filer mellem PC'er og Synology er ca. 7 min for 3,3 Gb direkte via stifinderen. Jeg har brugt DVD Shrink, DVD Decrypter til at lave ISO'er - det er godt nok gamle programmer men de kan stadig tage de fleste DVD'er. Det er måske 2-4 ISO filer hvor jeg har haft problemer med at maskinen fryser, resten har jeg ikke problemer med og der ligger pt. omkring 80 tegnefilm på min TViX. |
|
![]() |
|
![]() |
|
![]() |
Tak for svar. Der er vel ikke andet for end at jeg må lege lidt mere med det. 7 min. for 3,3 GB er langt bedre end mit. Jeg må finde noget der kan justeres, men først prøver jeg lige det med at gemme direkte på Synology'en. Jeg har brugt samme programmer med noget svingende resultater. Tak for hjælpen i hvertfald. Jeg håber det ender lykkeligt for det er ellers en lækker lille sag. |
|
Mvh Maria
|
|
![]() |
|
![]() |
Har du fået det til at virke ? Mht ISO filer har jeg fået problemer med nogle af de nye film. Børnene fik bl.a Junglebogen i julegave, hverken Shrink eller Decrytpter kunne klare den (har også oplevet at nogle andre af de nye film fryser på TViX'en). Så jeg har købt AnyDVD og CloneDVD fra Slysoft. Der er tilbud frem til 31/12. Jeg kom af med kr. 290,- |
|
![]() |
|
![]() |
|
Breddam ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-December-2006 Sted: 4140 Borup Status: Offline Point: 2171 |
![]() |
Du kan prøve Bart's Stuff Test 5 til at tjekke om din NAS performer.
Den skal ligge omkring 8 MB/s i overførselshastighed. Hent den her: http://www.nu2.nu/bst/ Venligst Søren |
|
![]() |
|
![]() |
@kim.t: Ja, jeg har fået det til at virke her inden for de seneste par dage. Jeg prøvede med en ekstern HDD og eftersom der ingen problemer var med det, skiftede jeg fra SMB til NFS overførsel og det virkede. Nu kører alle ISO filer som smurt i olie...indtil videre... Tak for tippet, vedr. AnyDVD og CloneDVD. Måske man skulle benytte sig af tilbuddet, til kommende dvd'er der måtte drille. @Breddam: Tak. Jeg har testet og det ligger desværre kun på omkring de 2,4 MB/s http://www.synology.com/enu/forum/viewtopic.php?t=3933 Forhåbentlig finder jeg ud af det så det kommer til at køre hurtigere. 30 min. for én ISO er til at få pip af. EDIT: Hvis der skulle sidde en med tips til hvordan jeg får en hurtigere forbindelse uden at skulle teste (og dermed evt. ødelægge) en hel masse vil det være lækkert. Min router er en Linksys WRT54GL og forbindelsen er trådløs. Redigeret af Maria - 28-December-2007 kl. 13:00 |
|
Mvh Maria
|
|
![]() |
|
fumper ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 02-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1062 |
![]() |
Nu har jeg siddet og tænkt over det meste af dagen, kan det ikke ske at være det her trådløse aspekt der gør det?
Hvis det som breddam siger er 8mb/s så syns jeg da ikke det lyder urealistisk med 2.4 på wlan? eller er det bare mig? det er jo trods alt det der er den store ulempe med wlan... hastigheden... my 2 cents |
|
Sony 40D3000|Sony Hxd-870|Xbox-360 m hd-dvd drev|Harman Kardon DVD-31
Lintronic 238 med Beo5!|Qnap209Pro 500gb|PS3 Hjemmebio |
|
![]() |
|
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() |
2.4mb/s på et trådløst 54mbit net, det er fuldt ud acceptabelt.
|
|
![]() |
|
BorgHammer ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 28-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 584 |
![]() |
Så nåede jeg bunden af tråden, og var sikker jeg skulle være den der løste det for dig Maria, men så var fumper og Kandersen hurtigst Trådløst er dit problem, så er den ikke længere som de 2 sidste skriver. Jeg ved trådløs er smart, men det er bare ikke godt nok endnu. Jeg startede selv ud med trådløs for 1 år siden da jeg fik en TVIX M 5000U, men forlod det ret hurtig efter pga. ustabiliteten. Og til min Synology DS207+ ville jeg aldrig acceptere noget under 10mb/s. Jeg ligger på 10-15 mb/s mellem PC og DS207+. Jeg vil lige komme med mine erfaringer med ISO filerne også efter et års øvelser, bommerter og tæv For mit primære formål med DVD Shrink er at fjerne alle menuer og ekstra materiale så når jeg exekverer en film på min Tvix starter den med det samme uden alt det ekstra. Sådan er mit behov. I skal jo huske på, at siden DVD Shrink er en "skal" ovenpå NERO, ikke derfor ikke kan leve uden den, har den version af nero man benytter noget at sige. Jeg holder min NERO fundt opdateret i trit med nye versioner, og tror det har en betydning. Nogen andre? Redigeret af BorgHammer - 28-December-2007 kl. 23:18 |
|
Samsung UE46ES7005 + USB HDD rec.
ONKYO TX-NR709 / BOSE / TViX Slim S1 + M6600 / Chromecast QNAP TS-439PRO 5,4Tb / SONOS / iPad2 / Logitech Harmony 895+RF-iR transmitt |
|
![]() |
|
Breddam ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-December-2006 Sted: 4140 Borup Status: Offline Point: 2171 |
![]() |
Hej BorgHammer! Og velkommen til
![]() Du kører vel Gb lan? Ellers er 10-15 MB/s overdådigt (!) Jeg har heller ikke haft problemer med DVD Shrink, men de skal nok være der... Der er mange, som anbefaler Any DVD. Den skulle være god til de beskyttede DVD'er. Venligst Søren |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123 4> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |