|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
lahan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9426 |
![]() Sendt: 28-December-2007 kl. 22:12 |
Hej Ville lige høre eksperterne hvilke format i ville rippe jeres musik til hvis det stod mellem følgende formater ? AAC (16 til 320 Kbps) Hvilke program(PC) vil i anbefale at benytte ? |
|
![]() |
|
ashdk ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 10-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 688 |
![]() |
Ingen af dem, helt klar Flac. Jeg bruger: http://dbpoweramp.com/dmc.htm den funger kanon. Det er også derfor jeg har valgt at få mig en squeezebox, da denne netop kan afspille flac. |
|
![]() |
|
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() |
MP3 320kbit - Skal jeg bruge bedre, så smider jeg cdén i afspilleren i stedet for
![]() |
|
![]() |
|
ashdk ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 10-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 688 |
![]() |
med flac behøver man ikke smide en cd på.
|
|
![]() |
|
Breddam ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-December-2006 Sted: 4140 Borup Status: Offline Point: 2171 |
![]() |
lahan,
Det afhænger meget af dit musikforbrug eller måden, du forbruger på. Samtidig har din musiksmag eller dine genrer måske en betydning. Der er rigtig meget musik, som ikke fortjener en tabsfri ripning, fordi det er musik, som er blevet vansiret i 'efterbearbejdningen'. Nøgternt set, vil det jo altid være bedst at benytte et tabsfrit format. Her nævner du Wav og Apple Lossless. Mit nuværende musikforbrug ville sikkert nok være tilfredsstillet af mp3 i 128 kbps (?), men jeg ripper dog alligevel i aac i 320 kbps, for dermed vil jeg mene, at jeg ikke afskærer mig nævneværdigt fra en mulig fremtidig anvendelse af min musik. Jeg har dog stadig mine kildematerialer, og derfor kan jeg naturligvis altid vende tilbage til mine kilder. Jeg finder det dog ikke umagen værd ret tit! Gem du dine kilder et mørkt sted, men rip dem først i enten Apple Lossless (tabsfrit, som navnet antyder) eller aac i 320 kbps ( ![]() Du kan måske endda gå helt ned til 192 kbps, uden at du føler nogen forringelse. Dét vil jeg opfordre dig til at teste! Pøjpøj ![]() Venligst Søren |
|
![]() |
|
lahan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9426 |
![]() |
Tak Lyder som om det er apple loseless jeg skal gå efter. Ingen grund til at indføre et kvalitetstab allerede i overførsel af musik til pc'en. Selvfølgeligt gemmer jeg cd'erne, hvis der skulle blive brug for at indlæse dem igen. Jeg har netop testet apple loseless, men det kan da ikke passe at filerne kun skal være ~20k. Jeg benyttede iTunes. ashdk: FLAC er sikkert et udmærket format, men jeg har brug for et format der er understøttet af iTunes. Redigeret af lahan - 29-December-2007 kl. 00:20 |
|
![]() |
|
![]() |
Flac er klart bedst efter min mening, det er bedre understøttet end apples udgave, og nu er jeg ikke den store fan af itunes. Men klart er loosless et godt valg. |
|
![]() |
|
![]() |
|
|
![]() |
|
Mollerup ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 566 |
![]() |
Du kunne jo også bruge windows media audio loosless gennem wmp11. |
|
![]() |
|
Breddam ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-December-2006 Sted: 4140 Borup Status: Offline Point: 2171 |
![]() |
lahan, du begrænser dig ikke ved at tage et tabsfrit format. Det er jo - TABSFRIT -
Hvis din software understøtter Apple Lossless, så brug det! Din digitale musik er dermed den samme, som på skiverne ![]() Jeg causerede mest over anvendelsen... Venligst Søren |
|
![]() |
|
![]() |
Fatter ikke helt at iTunes eget rip giver så små filer |
|
![]() |
|
![]() |
Apple Lossless er ligesom, når du zipper en fil. Den er den samme, når du kigger på den igen!
Venligst Søren |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |