|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Bredvig ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 24-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 188 |
![]() Sendt: 28-December-2007 kl. 17:52 |
Jeg har en Infocus IN76 Projektor som jeg har forbundet til min pc med et DVI-VGA kabel. Men jeg får ikke noget billed selvom pc'en godt kan genkende projektoren. Jeg har prøvet at vælge projektoren som sekundær og primær skærm men der sker intet. Der sidder et 128 mb Geforce fx5200 grafik kort i maskinen. Er der nogen som kan hjælpe mig med dette problem? |
|
![]() |
|
hedberg ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2911 |
![]() |
Har du husket at vælge en opløsning i dit OS som projektoren forstår og kan vise? |
|
![]() |
|
Bredvig ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 24-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 188 |
![]() |
Har valgt 1280x720 som er den opløsningen projektoren kan køre men det hjælper ikke |
|
![]() |
|
hedberg ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2911 |
![]() |
Kan du få menuen frem på projektoren (altså kan den vise noget på dit lærred) og har du valgt at det er den rigtige indgang den skal vise? Prøv eventuelt et andet kabel. |
|
![]() |
|
![]() |
Projektoren virker fint.. Jeg har valgt den rigtige kilde.. det Mærkelige er bare at computeren fint kan se at skærmen er koblet til.. Men jo kan godt være det er kablet det er det billigste af det billigste
|
|
![]() |
|
jan.h ![]() Bruger ![]() Oprettet: 03-Maj-2006 Sted: Aabenraa Status: Offline Point: 113 |
![]() |
Hej Problemet er nok at VGA er et analog signal og DVI er digital signal. Du skal bruge et VGA til VGA eller et DVI til DVI eller et DVI til HDMI kabel hvis din projektor har denne indgang. Det giver ingen mening at man kan købe et VGA til DVI kabel. Jan
|
|
jan.h
|
|
![]() |
|
![]() |
![]() |
|
![]() |
|
jan.h ![]() Bruger ![]() Oprettet: 03-Maj-2006 Sted: Aabenraa Status: Offline Point: 113 |
![]() |
Hej Ja, det er det jeg siger. VGA er et analog signal, og DVI er et digital signal, det kan du ikke blande sammen. Din projektor understøtter HDMI, så ud og køb et DVI-HDMI kabel så spiller det, fuld digital overførelse. Kan købes her http://www.cinemagic.dk/shop/dvi-dhdmi-66c1.html, samt mange andre steder. Jan
|
|
jan.h
|
|
![]() |
|
![]() |
![]() |
|
![]() |
|
Lars ![]() Administrator ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 05-Oktober-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 15694 |
![]() |
Der er en forklaring. Forklaringen er at et DVI stik også kan bruges til VGA, og i overgangsfasen hvor DVI vandt frem og mange stadig havde gamle skærme med VGA, der lavede man grafikkortene i PC'erne så der kom både DVI & VGA ud af samme stik. Der findes faktisk en del varianter af DVI: DVI-A stikket er kun VGA, mens DVI-I stikket indeholder både VGA og DVI VGA er iøvrigt de 4 ben i stikkets venstre side (dem der sidder på hver side af "stregen") Når et DVI stik indeholder VGA også, så kan man omforme det til et VGA stik via sådan et adapter kabel eller et adapter stik. Men sådan en simpel adapter kan altså ikke konvertere fra digital til analog - eller omvendt. Det er en ren omsætning af stik, altså videreførsel af det VGA signal som er der allerede (hvis det er). I dag ses næsten kun DVI-D, enten single-link eller dual-link. Den type er ren digital og indenholder intet VGA signal. Og omsætter kablerne - som det du fandt her - er blevet til overs (værdiløse). /Lars Redigeret af Lars - 29-December-2007 kl. 20:04 |
|
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk |
|
![]() |
|
![]() |
ok så skal jeg vel bare havde en ny computer/grafik kort med DVI
|
|
![]() |
|
![]() |
Hej Dit grafik kort har DVI ud, hvis den model du oplyser er rigtigt. http://www.edbpriser.dk/Products/listprices.asp?ID=97425 Så jeg kan ikke rigtig se noget problem. Jan
|
|
jan.h
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |