recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Undertekst på backup?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketUndertekst på backup?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Scubaghost Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Marts-2007
Sted: Norsjælland
Status: Offline
Point: 1178
Direkte link til dette indlæg Emne: Undertekst på backup?
    Sendt: 28-December-2007 kl. 09:36

Halløj alle - og glædelig jul

Jeg skulle lige prøve at lægge en back-up af et par film ned på harddisken på min PC. jeg bruger DVD-shrink og VOB-merge. MEN, - jeg kan ikke få de danske undertekster med. Jeg vælger "subpicture danish" i DVD-shrink. Betyder det ikke at de danske tekster skal med?

Hjælp

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2007 kl. 11:16
bump
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2007 kl. 11:53
Hvis du blot afspiller VOB filen uden de tilhørende IFO filer (ide med vobmerge?), vil du ikke se underteksterne.

Hvorfor ikke rippe hele VIDEO_TS mappen til harddisk og afspille derfra? Alternativ rippe til et ISO image på harddisken, som du mounter on-the-fly med Daemon Tools, Virtual CloneDrive, el.lign.?
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2007 kl. 12:13

Hej Jesper

Hvis du har tid / lyst så forklar gerne hvordan jeg ripper hele VIDEO_TS mappen til harddisken. Jeg skal bare have filmen og DK tekster med. Ikke menuer og alt muligt andet. Jeg skal kunne lægge det på iPod med Videora iPod converter.

Hilsen Lasse

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2007 kl. 14:34
Der er forskel på at rippe VIDEO_TS mappen til harddisk og re-encode film med undertekster til et iPod-kompatibelt format. Det første kan du nemt gøre i DVD Shrink - du skal blot undlade at brænde til DVD (der er en checkbox under indstillinger somewhere). Med hensyn til det andet punkt - iPod konvertering - vil jeg anbefale dig at kigge i brugervejledningen for dit videokonverteringsprogram...
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2007 kl. 15:08

Hej igen Jesper.

Den er jeg med på. Det med ipod´en har jeg styr på. Det er alt det inden jeg skal overføre. Hvordan kommer de undertekster med?

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2007 kl. 15:30
Oprindeligt skrevet af Scubaghost Scubaghost skrev:

Hej igen Jesper.

Den er jeg med på. Det med ipod´en har jeg styr på. Det er alt det inden jeg skal overføre. Hvordan kommer de undertekster med?

Det skal dit videoredigeringsprogram sørge for, ikke DVDshrink...

Redigeret af JesperLund - 28-December-2007 kl. 15:30
Til top
Vendel Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 01-April-2004
Point: 423
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2007 kl. 23:53

Jeg skulle lige prøve at lægge en back-up af et par film ned på harddisken på min PC. jeg bruger DVD-shrink og VOB-merge. MEN, - jeg kan ikke få de danske undertekster med. Jeg vælger "subpicture danish" i DVD-shrink. Betyder det ikke at de danske tekster skal med?

Nu ved jeg ikke hvilke program du bruge til at afspille vob. filen, men prøv at evt. at bruge VLC media player  (  http://www.videolan.org/vlc/download-windows.html ), og se efter om den ikke kan vise, og afspille med undertekster(skal slåes til).
Er det nødvendig at bruge VOB-merge? DVD-shrink kan udmærket kopier hele filmen over i en vob. fil, hvis det er det eneste VOB-mergel skal gøre.
PV
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2007 kl. 17:55

Hej Vendel

Hvordan gør jeg det i Shrink? Jeg troede man skule bruge VOB-merge??

Til top
Vendel Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 01-April-2004
Point: 423
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2007 kl. 21:37

Hvordan gør jeg det i Shrink? Jeg troede man skule bruge VOB-merge??

Hej Scubaghost.

Hvis du åbner DVD shrink, klikker på "Rediger" , og derefter "Instilinger". Vælg fanebladet "Output filer", og fjern fluebenet foran "Split VOB filer til 1 GB filer. Så får du filmen over i en stor VOB fil istedet for flere mindre.
 Du kan også fjerne en del af start/slutningen, hvis der er noget reklame eller lignene, som du ikke ønsker skal med.

Jeg kan huske at ved afspilning i Power DVD 5, gammelt program efter hånden, kunne man ikke få undertekster frem, men ved at bruge VLC Media Player, kan man vælge div. lydspor og undertekster, så de er der godt nok.
PV
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2007 kl. 22:43

Tusind tak for hjælpen. Der er lidt at rode med og det skal nok lykkes efter alle de gode tips.

Godt nytår

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu