|
|
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | |
Rulle ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 15-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 280 |
![]() Sendt: 25-December-2007 kl. 18:38 |
Ja jeg er blevet lidt lost efterhånden. Synes jeg har prøvet alverdens ting uden held. Mit setup er som følger: PC: Reveiver: TV: Hvordan sætter jeg det op så jeg overføre billede og lyd gennem HDMI til reciveren? Jeg kan godt få et billede på tv'et, men kan man man ikke køre med billede på både min PC skærm og på tv'et på samme tid med 2 forskellige opløsninger? Fx. 1280x1024 på pc skærmen og 1280x720 på TV'et? Lyd kan jeg slet ikke få noget af derover, sidder der ikke lydkort i grafikkortet, eller skal jeg have lavet noget sammenkobling der? |
|
/Martin
|
|
![]() |
|
Rulle ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 15-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 280 |
![]() |
Jeg har fået lyd over på receiver/TV ved at deaktivere det almindelige onboard lydkort på computeren. Men det er kun stereolyd? Jeg har ikke mulig for at vælge mere end 2 højtalere.. Jeg mindes da at flere herinde bruger dette kort og HDMI kabel til både lyd og billede så det må kunne lade sig gøre. En anden ting er at der ind i mllem fremkommer hvide prikker på TV'et, hvad skyldes det? |
|
/Martin
|
|
![]() |
|
spawn ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6822 |
![]() |
Det er ikke nødvendigt at disable dit onboard lydkort - du skal blot ind under kontrolpanelet i vista, vælge audiodevice settings, og der vælge at det skal være ATI HD rear output istedetfor onboard lydkortet, så sendes lyden udover HDMI udgangen. Mht stereo så afhænger det bl.a. af hvad din kilde er og hvad dit afspilningsfilter er sat til. Nej - du kan ikke køre med 2 forskellige opløsninger i klone mode. Hvide prikker kan skyldes for dårligt kabel eller for langt kabel træk.
|
|
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
|
![]() |
|
![]() |
Jeg har bare ikke en der hedder ATI HD Rear? Mangler jeg evt. at installere nogle drivere? Jeg har installeret Catalyst Control Center samt driver til grafikortkort, men ingen audio driver? Det jeg har testet med er en DVD film i Cyberlink Power DVD 7. Med hensyn til opløsninger, så skriver ATI selv følgende:
Det læser jeg jo som om jeg kan fx. køre 1280x1024 her på min pc og 1280x720 på mit TV? Det var nemlig et af grundene til jeg købte dette kort da den her PC ikek er decideret mediecenter. Det med de hvide prikker var godt nok hvad jeg frygtede. Det er pænt nedtur når kablet er trukket i væggen Redigeret af Rulle - 26-December-2007 kl. 02:08 |
|
/Martin
|
|
![]() |
|
![]() |
Slet ingen der kan bidrage?
|
|
/Martin
|
|
![]() |
|
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() |
Jeg har samme kort, men har desværre ikke leget så meget med det som du har behov for. Jeg bruger sp/dif til min reciever. Men det med to skærme havde jeg godtnok problemer med. Jeg synes bestemt ikke jeg kunne styre det så fleksibelt som de skriver. Så til sidst opgav jeg og nøjedes med een skærm, (hvilket var en kunst nok at komme til).
|
|
![]() |
|
Benu ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-Oktober-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 812 |
![]() |
Lige et skud - har du prøvet den Digital outputenhed HDMI som er det øverste punkt på dit lyd billede som du har indsat.
|
|
Den Ben
|
|
![]() |
|
![]() |
Kandersen: Nej jeg læser det nemlig også som om det skulle være "ligetil" men har efterhånden prøvet alt nu. Det er jo det fede ved kortet hvis den kan køre 2 skærme med seperat opløsning da ens PC skærm ser rimelig fucked ud i 1280x720 Benu: Ja det har jeg, og der kommer også lyd, men kun 2 kanals. Selvom jeg afspiller 5 kanals. Også ved testtonerne kommer alle toner i de 2 fronthøjtalere. |
|
/Martin
|
|
![]() |
|
pmalm ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 08-Oktober-2007 Sted: 3400, DK Status: Offline Point: 433 |
![]() |
http://www.sapphiretech.com/dk/products/products_overview.ph p?gpid=179&grp=3 link til producenten af kortet. Jeg bruger samme kort, men får intet lyd ud når jeg deaktivere mit lydkort, tror der er noget smspil mellem disse. Jeg får også kun lyd i to kanaler, men køre også kun til tv. ifølge linket oppe skulle det være understøttet med 5.1 lyd.
|
|
Mvh Peter
LG-55EC930, NAD-M3, XBOX-ONE S, B&W CM8, SONOS. |
|
![]() |
|
Karlshoj ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 12-December-2006 Status: Offline Point: 522 |
![]() |
I kontrolpanelet skal du vælge: Digital outputenhed (HDMI) Dette er lydchippen på grafikkortet. I testen vil du altid kun få stereo, da den ikke kan encode et DD signal. Opsæt lyden til HDMI, afspil en DVD film med DD5.1 (Ikke Xvid osv) nu skulle der gerne komme et 5.1 signal til din receiver. Hvis der ikke gør det.. prøv at hente en trail version af Cyberlink PowerDVD og opsæt den til S/P-Dif passthough, afspil herefter din DVD igen. (Media Center skal opsættes til S/P-Dif, passthrough, 2 kanal - så sendes DD5.1 + DTS korrekt via HDMI eller S/P-Dif) PS. som andre også skriver kan clone kun lade sig gøre i samme opløsning. I extended desktop kan du sagtens køre forskellige opløsninger, men dette giver ikke MediaCenter på begge skærme. Redigeret af Karlshoj - 28-December-2007 kl. 18:10 |
|
![]() |
|
![]() |
Tak for det Karlshøj, det må prøves. Men er godt nok ærgeligt det med opløsningen.. |
|
/Martin
|
|
![]() |
|
![]() |
|
|
/Martin
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |