|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Baune ![]() Bruger ![]() Oprettet: 23-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 232 |
![]() Sendt: 29-December-2007 kl. 21:45 |
Hej gutter og gutinder.
Skal have købt en bærbar til min kære mor, og fornemmer at jeg begynder at køre i ring. Det bliver hovedsagligt til internetsurfning, lidt tekstbehandling + det løse, altså ikke en gamermaskine (så kan hun bedre have den i fred for de satans børnebørn ![]() Krav: Pris 4-5 kilo 15,4" skærm Trådløs netværk 2 GB Ram (er det ikke efterhånden et must til Vista?) Støjsvag Har efterhånden læst en hel del på nettet, og har da også et par i kikkerten, men der hvor sovsen klumper, er når det kommer til valget mellem de forskellige processorer. Hvad er at foretrække? Et par eksempler: Asus med 1,6 GHz dual core MSI med 1,83 GHz Celeron Fujitsu med 1,6 GHz Turion64 X2 TL-52 Input / erfaringer modtages med kyshånd. |
|
![]() |
|
Kurt Poulsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1505 |
![]() |
Den mest støjsvage er sikkert også den med den mindste processor, da den ikke udvikler så meget varme. Og til din mors brug så har MSI'en nok power bagved.
Tilgengæld vil jeg nok tro at den der er bedst bygget og dermed har færrest hardware fejl er Asus'en. De plejer at være noget rigtig godt kram. Både Asus og Fujitsu er egentlig et overkill til din mors brug rent processor mæssigt. Men alle tre er ok maskiner og kan vel egentlig alle tre spille de fleste spil, så det er ikke sikkert hun får den i fred ![]() |
|
Mvh Kurt
Philips 50PUS9006, Sony BD200D Sonos Beam med 2 Symfonisk som baghøjtalere. Sonos Port, 2 x Sonos One Sl, 1 x Ikea Symfonisk |
|
![]() |
|
Baune ![]() Bruger ![]() Oprettet: 23-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 232 |
![]() |
Jeps det er nok lidt overkill. Tror også det bliver en ASUS vi kommer til at se nærmere på.
Jeg ved ikke om 2 GB Ram er et must til Vista, men hvis merprisen ikke plukker de sidste hår af den skaldede hér, så bliver det nok med 2 GB. Faldt over en HP med 17" til lidt over budgettet. Det virker også som et ganske fornuftigt produkt. Har AMD stadigvæk problemer med varme og derfor mere larmende pga. køling? |
|
![]() |
|
SLETTET_20120103 ![]() -- ![]() Oprettet: 14-Oktober-2007 Sted: Odense Status: Offline Point: 6191 |
![]() |
nu er det faktisk grafikkortet som er det mest strømslugende komponent i en bærbar, så den med processoreren holder ikke. Tillige det med AMD's larmer. Det kommer FULDSTÆNDIGT an på producenten! Min Lenovo t61 siger ikke et kvæk, selv under spil. Den koster dog også lidt over de 5k Hvis jeg var din mor ville jeg DROPPE idéen med en bærbar til 4-5 tusinde. De penge er meget bedre brugt på en god, og en anselse dyrere brugt bærbar, som studerende skal skille sig af med. 2 gb ram ER et must til vista. men hvorfor køre vista når xp kører så meget bedre? køb en brugt lenovo r61 - den er god! (og "billig" |
|
![]() |
|
beauville ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-December-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 552 |
![]() |
For ikke ret lang tid siden blev jeg af min gamle mor også sat på en lignende opgave. Jeg endte med at købe hende en Lenovo R61 til ca 7.000.
Jeg valgte den udfra forventning om et robust chassis, generelt godt bygget, samt pålidelighed i top både hvad angår hardware og software. Min mor har nu haft den kørende i 2-3 måneder og jeg har ikke hørt hende kage rundt i noget hvor jeg skulle yde assistance. Så mine formodninger er i grove træk blevet opfyldt. |
|
/Christian
'I stick my neck out for nobody' |
|
![]() |
|
![]() |
Gode input venner. Men budgettet skal holdes, og køb af brugt er udelukket, da langt de fleste, der sælger, tror at de kan holde deres investering hjemme. Og vi ved jo alle hvordan prisen går når vi taler edb.
Anyways så er det en gave, og selvom jeg er meget glad for min gamle mor...såååe ![]() |
|
![]() |
|
Kurt Poulsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1505 |
![]() |
Nu er der jo ingen af de valgte der har et grafikkort der vil noget som helst og derfor er deres forbrug også minimalt. Og dermed også deres bidrag til varmeudviklingen. Af de tre nævnte er det processoren der leverer hovedparten af varmen og dermed også den man skal kigge på hvad angår støj. At AMD skulle larme mere end Intel har jeg ikke nogen erfaring med. Tværtimod. Men som du selv siger det kommer an på producenten og hvilken type blæser der sidder i. Men de to af dem er med dualcore cpu'er og de bruger altså mere strøm end den lille Celeron Mobile der sidder i MSI. Så derfor er den der med størst sandsynlighed er mindst larmende. Også fordi alle tre producenter er nogle der laver kvalitet og dermed også med stor sandsynlighed har en fornuftig køler/blæser i. Læg mærke til at jeg skriver med størst sandsynlighed. Jeg har ikke hørt/set nogle af de tre så jeg ved det ikke med 100% sikkerhed. Men udfra fra specs kan man godt udlede noget. Jeg tror stadigvæk mest på MSI'en hvis det den støjsvage man skal gå efter. Redigeret af Kurt Poulsen - 30-December-2007 kl. 17:28 |
|
Mvh Kurt
Philips 50PUS9006, Sony BD200D Sonos Beam med 2 Symfonisk som baghøjtalere. Sonos Port, 2 x Sonos One Sl, 1 x Ikea Symfonisk |
|
![]() |
|
![]() |
Jeg er tror sgu vi havner på en Znote 3215W.
Zepto giver mig mulighed for at købe en bærbar med Windows XP, hvilket jo alt andet lige giver færre problemer med driver end Vista (no offense intended). ![]() Den kan faktisk brygges sammen til under 4k, hvilket jo nok må siges at være ganske fornuftigt. |
|
![]() |
|
Per Røntved ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 14-Januar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 426 |
![]() |
Er lige med på en lytter her Står lidt i samme situation mht behov og budget .. Hvad står styresystemet i ?? Har lidt kik på den her : http://www.wupti.com/Produkter/Computer-og-IT/Computere/WLX. AH20X.006_(Wupti).html
Redigeret af Per Røntved - 03-Januar-2008 kl. 11:55 |
|
Mvh. Per Røntved
______________________ |
|
![]() |
|
Phil ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 22-Oktober-2007 Status: Offline Point: 71 |
![]() |
Denne er med en Celeron processor. Parret med Vista vil jeg påstå, du hurtigt kommer til at mangle noget ydelse. For ca. en tusse mere, kan du få en med core2 duo, der langt overstiger ydelsen i en Celeron. Jeg kan også som der blev tidligere i tråden, anbefale Lenovo. Købte en N100 for ca. 3 mdr. siden og den har fungeret upåklageligt, og oven i købet får man en lækker samlekvalitet. |
|
![]() |
|
kim.t ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2004 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 3850 |
![]() |
Hvad med at vente lidt på en ASUS Eee når den nu ikke skal bruges til andet en lidt let tekstbehandling og lidt surf på www
|
|
![]() |
|
![]() |
|
![]() |
Jeg tror ikke ASUS Eee er en bærbar man køber til sin mor.
![]() |
|
Mvh Kurt
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |