|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
rasmusan ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 30-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5 |
![]() Sendt: 30-December-2007 kl. 16:13 |
Hej Jeg har et mediacenter, og vil egentligt gerne skille mig af med min DVD afspiller - MEN jeg er en del i tvivl om hvad det kræver af mediecenteret for at kunne håndtere det samme som DVD afspilleren. Her tænker jeg specielt på lyden, da jeg jo stadig vil have den rigtige surround lyd over i min forstærker hvad enten det er DTS eller dolby digital. Kræver det noget af DVD drevet i mediecentret og hvad kræver det at lydkortet ? Og er der andre krav der skal være opfyldt for at dette vil kunne fungere korrekt ? |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
Mediacentre har da naturligvis også den mulighed. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
rasmusan ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 30-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5 |
![]() |
ja det er jeg nok klar over ;) men mit spørgsmål gik mere på hvad der skulle til og hvad det krævede af ens hardware ! |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
Hvis det er et Off the Shelf mediacenter, så skal det bare tilsluttes passende udstyr, så spiller det. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
![]() |
Nej det er det ikke. Det er et media center jeg selv har samlet og nu vil udbygge med det nødvendige udstyr for at kunne håndtere DTS/DD.
|
|
![]() |
|
![]() |
Så skal du anskaffe et passende lydkort. |
|
|
|
![]() |
|
![]() |
Du må have mig meget undskyldt, men dine svar kan jeg ikke bruge til noget som helst. Det du skriver kan enhver jo skrive, unde at have det mindste forstand på media centre. Jeg har fundet svar andetsteds så bare glem mit spørgsmål ! |
|
![]() |
|
![]() |
Når du ikke spørger mere specifikt, om hvad og hvordan, så er det jo svært at vide precist hvad du egentlig efterspørger, havde du givet den konkrete problem stilling, hvad du ikke har, og hvad du har, havde det været nemmere. |
|
|
|
![]() |
|
alyz ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 07-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 683 |
![]() |
Jeg har sat et Trust SC-5250 digitalt lydkort i mit media center og der spiller DTS'en perfekt. Link: http://www.trust.com/products/product_detail.aspx?item=12950
Jeg købte det via edbpriser og det kostede vist lige omkring 200-300 kr. Når jeg spiller DVD film virker der fint men med HD-DVD og BlueRay film skulle jeg installere et codec der hedder Vista-Codec. Link: http://www.codecs.dk/fil.php?filid=177 Også skulle jeg stille lydkort driveren til at køre PCM og pille lidt i Vista Codec'et og stille noget PCM og AC3 op også spillede lyden også i HD filmene osv.
|
|
![]() |
|
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() |
Du er lidt unfair over for radiomanden, for dit spørgsmål mangler en væsentlig effekt for at kunne besvares mere detaljeret. Bla. nævner du intet om, hvad for et stykke software du bruger/vil bruge til at afspille dine dvd film med. Som udgangspunkt har Radiomanden ret i hans svar. Computeren kan det hele, som jeg også skriver om i den artikel serie jeg har gang i her på recordere.dk siden. Det er ene og alene et spørgsmål om software. Som standard kan et "standard" medie center med Vista MCE afspille DVD film i Dolby Digital. Vista MCE kommer med indbygget MPEG/DD codec til dette formål. Skal du afspille noget som helst andet end MPEG/DD, så skal der installeres en passende codec til samme format, eller som der også nævnes, kan du benytte PCM (kræver såvidt jeg husker også et codec). Der er som udgangspunkt ingen spørgsmål der er dumme, men omvendt kan man heller ikke forvente modtagerne er tankelæsere. Derfor SKRIV alt hvad i har på hjerte og helst så detaljeret som muligt. På den måde når man hurtigere frem til et svar.
|
|
![]() |
|
btrader ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 95 |
![]() |
ps.jeg ved godt, at du har fået svar, men det kan jo være at mit svar kan komme andre til gavn læs også evt. patriarken`s fremragende guide til perfect lyd til dit mediacenter http://patriarken.mine.nu/FFDSHOWGuide.htm Redigeret af btrader - 03-Januar-2008 kl. 10:08 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |