|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
allannissen ![]() Bruger ![]() Oprettet: 12-Oktober-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 145 |
![]() Sendt: 31-December-2007 kl. 12:33 |
Jeg har investeret i en Synology DS-207 NAS, som jeg deler både på det lokale LAN men også via FTP over internettet. Der ligger flere delte mapper på disken, hvor kun nogen af dem skal være tilgængelige for visse FTP brugere. Opsætning af disse privilegier har jeg fået styr på, men det krævede at jeg mappede et netværksdrev på vores lokale pc'ere til mapperne på disken, fremfor bare at bruge "My Network Places" for at finde de delte mapper. Desværre er det nødvendigt at indtaste password første gang man åbner et af netværksdrevene efter computeren er startet op. Er der en måde at omgå det i Windows, så computeren husker nævnte passwords? Allan |
|
![]() |
|
suldrup ![]() Bruger ![]() Oprettet: 04-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 202 |
![]() |
Opret en lokal bruger i Windows som hedder det samme som brugeren på NAS boksen, sørg også for at password er det samme. Hver gang du vil åbne en mappe på NAS boksen fremover vil Windows automatisk angive det korrekte username/password.
For at undgå at du skal logge på Windows hver gang kan du installere TweakUI fra Microsoft Powertoys, med det kan du konfigurere autologon i Windows. |
|
![]() |
|
Zagadka ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 07-August-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 446 |
![]() |
Automatisk login på Windows kan klares uden brug af ekstra programmer.
Find "Kør" i startmenuen, hvis du kører Vista kan søgeboksen i startmenuen bruges. Tast "control userpasswords2", vælg den bruger du vil have til at logge på og fjern markeringen ud for "Brugere skal angive brugernavn og adgangskode for at bruge computeren". Du bliver nu bedt om at indtaste adgangskoden og derefter skal du ikke logge på hver gang du starter Windows. |
|
![]() |
|
allannissen ![]() Bruger ![]() Oprettet: 12-Oktober-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 145 |
![]() |
Tak for svar Løste det ved at oprette en bruger på NAS boksen uden at definere password for at denne. Dette brugernavn bliver så kun brugt lokalt herhjemme. |
|
![]() |
|
suldrup ![]() Bruger ![]() Oprettet: 04-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 202 |
![]() |
Vær opmærksom på at den nye brugers mapper også kan tilgås via FTP fra internettet. Lidt uheldigt at brugeren så har blankt password.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |