recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Netværksdrev
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNetværksdrev

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
allannissen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 12-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 145
Direkte link til dette indlæg Emne: Netværksdrev
    Sendt: 31-December-2007 kl. 12:33

Jeg har investeret i en Synology DS-207 NAS, som jeg deler både på det lokale LAN men også via FTP over internettet. Der ligger flere delte mapper på disken, hvor kun nogen af dem skal være tilgængelige for visse FTP brugere. Opsætning af disse privilegier har jeg fået styr på, men det krævede at jeg mappede et netværksdrev på vores lokale pc'ere til mapperne på disken, fremfor bare at bruge "My Network Places" for at finde de delte mapper. Desværre er det nødvendigt at indtaste password første gang man åbner et af netværksdrevene efter computeren er startet op.

Er der en måde at omgå det i Windows, så computeren husker nævnte passwords?

Allan

Til top
suldrup Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 04-Juli-2005
Point: 202
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2007 kl. 15:09
Opret en lokal bruger i Windows som hedder det samme som brugeren på NAS boksen, sørg også for at password er det samme. Hver gang du vil åbne en mappe på NAS boksen fremover vil Windows automatisk angive det korrekte username/password.
For at undgå at du skal logge på Windows hver gang kan du installere TweakUI fra Microsoft Powertoys, med det kan du konfigurere autologon i Windows.
Til top
Zagadka Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 07-August-2005
Point: 446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2007 kl. 15:45
Automatisk login på Windows kan klares uden brug af ekstra programmer.

Find "Kør" i startmenuen, hvis du kører Vista kan søgeboksen i startmenuen bruges. Tast "control userpasswords2", vælg den bruger du vil have til at logge på og fjern markeringen ud for "Brugere skal angive brugernavn og adgangskode for at bruge computeren". Du bliver nu bedt om at indtaste adgangskoden og derefter skal du ikke logge på hver gang du starter Windows.
Til top
allannissen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 12-Oktober-2004
Point: 145
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2008 kl. 14:07

Tak for svar

Løste det ved at oprette en bruger på NAS boksen uden at definere password for at denne. Dette brugernavn bliver så kun brugt lokalt herhjemme.

Til top
suldrup Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 04-Juli-2005
Point: 202
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2008 kl. 15:07
Vær opmærksom på at den nye brugers mapper også kan tilgås via FTP fra internettet. Lidt uheldigt at brugeren så har blankt password.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu