recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DTS/dolby digital på media center
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDTS/dolby digital på media center

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
rasmusan Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 30-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Emne: DTS/dolby digital på media center
    Sendt: 30-December-2007 kl. 16:13

Hej

Jeg har et mediacenter, og vil egentligt gerne skille mig af med min DVD afspiller - MEN jeg er en del i tvivl om hvad det kræver af mediecenteret for at kunne håndtere det samme som DVD afspilleren. Her tænker jeg specielt på lyden, da jeg jo stadig vil have den rigtige surround lyd over i min forstærker hvad enten det er DTS eller dolby digital.

Kræver det noget af DVD drevet i mediecentret og hvad kræver det at lydkortet ?

Og er der andre krav der skal være opfyldt for at dette vil kunne fungere korrekt ?

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2007 kl. 16:19

Mediacentre har da naturligvis også den mulighed.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2007 kl. 16:21

ja det er jeg nok klar over ;)

men mit spørgsmål gik mere på hvad der skulle til og hvad det krævede af ens hardware !

Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2007 kl. 16:36

Hvis det er et Off the Shelf mediacenter, så skal det bare tilsluttes passende udstyr, så spiller det.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2007 kl. 16:38
Nej det er det ikke. Det er et media center jeg selv har samlet og nu vil udbygge med det nødvendige udstyr for at kunne håndtere DTS/DD.
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2007 kl. 16:42

Så skal du anskaffe et passende lydkort.

Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2007 kl. 16:46

Du må have mig meget undskyldt, men dine svar kan jeg ikke bruge til noget som helst. Det du skriver kan enhver jo skrive, unde at have det mindste forstand på media centre.

Jeg har fundet svar andetsteds så bare glem mit spørgsmål !

Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2007 kl. 16:52

Når du ikke spørger mere specifikt, om hvad og hvordan, så er det jo svært at vide precist hvad du egentlig efterspørger, havde du givet den konkrete problem stilling, hvad du ikke har, og hvad du har, havde det været nemmere. 

Til top
alyz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-December-2007
Point: 683
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2008 kl. 21:06
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Mediacentre har da naturligvis også den mulighed.

Jeg har sat et Trust SC-5250 digitalt lydkort i mit media center og der spiller DTS'en perfekt.

Link: http://www.trust.com/products/product_detail.aspx?item=12950

Jeg købte det via edbpriser og det kostede vist lige omkring 200-300 kr.

Når jeg spiller DVD film virker der fint men med HD-DVD og BlueRay film skulle jeg installere et codec der hedder Vista-Codec. Link: http://www.codecs.dk/fil.php?filid=177

Også skulle jeg stille lydkort driveren til at køre PCM og pille lidt i Vista Codec'et og stille noget PCM og AC3 op også spillede lyden også i HD filmene osv.

Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2008 kl. 21:24
Oprindeligt skrevet af rasmusan rasmusan skrev:

Du må have mig meget undskyldt, men dine svar kan jeg ikke bruge til noget som helst. Det du skriver kan enhver jo skrive, unde at have det mindste forstand på media centre.

Jeg har fundet svar andetsteds så bare glem mit spørgsmål !

Du er lidt unfair over for radiomanden, for dit spørgsmål mangler en væsentlig effekt for at kunne besvares mere detaljeret. Bla. nævner du intet om, hvad for et stykke software du bruger/vil bruge til at afspille dine dvd film med.
Det er fint nok du måske ikke har besluttet dig endnu, men så bør du måske sige det.

Som udgangspunkt har Radiomanden ret i hans svar. Computeren kan det hele, som jeg også skriver om i den artikel serie jeg har gang i her på recordere.dk siden. Det er ene og alene et spørgsmål om software.

Som standard kan et "standard" medie center med Vista MCE afspille DVD film i Dolby Digital. Vista MCE kommer med indbygget MPEG/DD codec til dette formål. Skal du afspille noget som helst andet end MPEG/DD, så skal der installeres en passende codec til samme format, eller som der også nævnes, kan du benytte PCM (kræver såvidt jeg husker også et codec).

Der er som udgangspunkt ingen spørgsmål der er dumme, men omvendt kan man heller ikke forvente modtagerne er tankelæsere. Derfor SKRIV alt hvad i har på hjerte og helst så detaljeret som muligt. På den måde når man hurtigere frem til et svar.

Til top
btrader Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 15-August-2005
Point: 95
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2008 kl. 09:56
Oprindeligt skrevet af rasmusan rasmusan skrev:

Hej

Jeg har et mediacenter, og vil egentligt gerne skille mig af med min DVD afspiller - MEN jeg er en del i tvivl om hvad det kræver af mediecenteret for at kunne håndtere det samme som DVD afspilleren. Her tænker jeg specielt på lyden, da jeg jo stadig vil have den rigtige surround lyd over i min forstærker hvad enten det er DTS eller dolby digital.

Kræver det noget af DVD drevet i mediecentret og hvad kræver det at lydkortet ?

Og er der andre krav der skal være opfyldt for at dette vil kunne fungere korrekt ?

hvid du stadig vil benytte din forstærker til afkodning af dts eller doldy digital, er der ingen problemer, du skal bare indstille dit onboard lydkort til direkte lyd gennem spdif, så vil det være din forstærker der hånterer lyd fordelingen!, og du vil derfor ikke få noget ud af at bruge penge på et nyt lydkort, som alligevel ikke vil blive brugt!! .selvfølgelig med forbehold af at det er en surround forstærker du har!

ps.jeg ved godt, at du har fået svar, men det kan jo være at mit svar kan komme andre til gavn

læs også evt. patriarken`s fremragende guide til perfect lyd til dit mediacenter

http://patriarken.mine.nu/FFDSHOWGuide.htm

Redigeret af btrader - 03-Januar-2008 kl. 10:08
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu