|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
KissmeTiger ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 15-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 518 |
![]() Sendt: 02-Januar-2008 kl. 13:24 |
Jeg er ved at løbe tør for ethernetporte i min router (Linksys wrt54gl). Den har som bekendt 4 indgange. Jeg har egentlig brug for minimum 6 ( 2 stationære,1 la fonera, 1 kiss dp558, 1 nslu2 og 1 Squeezebox). Om et ½ år har jeg sikkert brug for 10 Nå men udover ovenstående har jeg en bærbar med santa rosa platform. Dvs understøtter n draft. Overvejer at købe en Linksys WRT350N http://www.edbpriser.dk/Products/listprices.asp?LinkID=2823& amp; amp;ID=386305 Få Gigabit LAN, N trådløs og midlertidigt benytte min nuværende 54GL'er som switch ( slå routerdelen fra). Er der bedre måder at gøre tingene på ? Jeg vil jo gerne imødekomme fremtidige behov. ( Gigabit og N trådløst ) Hvis det skulle være helt optimalt skulle mit eventuelle nyindkøb også kunne fungere som print server.
Redigeret af KissmeTiger - 02-Januar-2008 kl. 13:32 |
|
Panta rei
|
|
![]() |
|
Breddam ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-December-2006 Sted: 4140 Borup Status: Offline Point: 2171 |
![]() |
Det vil nok være den bedste måde at gøre tingene på
![]() Det eneste, du skal gøre er at slå DHCP-serveren fra i den gamle og helst give den en ny fast ip. Du kan også bare købe dig en billig hub til de mindre bådbreddekrævende ting og vente til, det bliver billigere ![]() Venligst Søren |
|
![]() |
|
kim.t ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2004 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 3850 |
![]() |
Ikke en hub - den er ikke inteligent. Den kan ikke finde ud af at route trafikken mellem 2 porte (dvs hvis du sender fra PC1 til PC2 som begge er sluttet til hub'en vil den sende trafikken helt til routeren. En switch ved hvilke IP der tilsluttet og vil route trafikken direkte mellem de 2 PC'er uden at blande routeren ind i det. Så hvis det skal være så køb en Switch |
|
![]() |
|
![]() |
|
KissmeTiger ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 15-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 518 |
![]() |
Nå jeg troede for en gangs skyld at jeg ramte et spørgsmål som var aktuelt for mange ! Men Søren du kan li mit forslag ? Kan du Kim ? eller vil du hellere bare nøjes med at købe en switch( der understøtter n og gigabit lan ? ). Kunsten er jo lige at opgradere på en meningsfuld måde så jeg over tid får n trådløst og Gigabit lan. Er den router jeg foreslår et godt valg eller er der bedre ? Og hvad med de løsninger hvor man får netværk via el-nettet ? Er der nogle med erfaringer/meninger på det område ? Tak for jeres hjælp |
|
Panta rei
|
|
![]() |
|
kim.t ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2004 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 3850 |
![]() |
Jeg har nok ikke så mange andre indput. Jeg har ingen indflydelse på min router da den leveres af min IPS sat op efter min arbejdsgivers spec. Så jeg har ingen erfaring med routere. Men hvis du har en gigabit switch og forbinder 2 PC'er med gigabit netkort betyder det ikke noget at din router har gigabit - det finder switchen selv ud af da trafikken routes intelligent. |
|
![]() |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |