|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
kris ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-December-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1046 |
![]() Sendt: 02-Januar-2008 kl. 12:54 |
Jeg overvejer at købe en Archos - fx denne: http://www.hifipriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=390394 Den er UPnP og wifi. Og opsnapper derfor min NAS-lagrede musik via Twonky. Min Philips SLA5520 er også UPnP. Betyder det mon, at jeg kan sidde i sofaen med min Archos, vælge den musik jeg høre (via Twonky) og så streame det igennem SLA'en? Dermed bliver Archos en slags fjernbetjening til SLA'en...? (Med cidero.com kan jeg fjernbetjene SLA'en fra PC'en, så mon ikke også dette vil fungere?) kris |
|
Sonos diverse, iDevices, WD My Book Live (NAS), MediaMonkey 4, Samsung QE55Q70R, TP-link Deco M9 Plus'ere
|
|
![]() |
|
Breddam ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-December-2006 Sted: 4140 Borup Status: Offline Point: 2171 |
![]() |
Nej, det vil jeg ikke mene. Twonky leverer sin musik til Archos'en. Den kan samtidig levere til en anden UPnP-klient.
Hvor mange klienter, den kan levere til samtidig, kommer an på serveren, men den leverer det, som klienten efterspørger - til klienten. Derfor skal du finde en fjernbetjening til SLA'en - ikke til Twonky. Venligst Søren |
|
![]() |
|
kris ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-December-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1046 |
![]() |
....men hvorfor funker det så med cidero.com på pc'en, som jo fjernbetjener SLA'en via Twonky på min NAS? Og Nokia 92'er og 95'er (UPnP - stadig de eneste mobiler der er det!) kan fjernstyre SLA'en... (og dermed vel også Noxon i øvrigt)... så det er vel ikke utænkeligt... kris |
|
Sonos diverse, iDevices, WD My Book Live (NAS), MediaMonkey 4, Samsung QE55Q70R, TP-link Deco M9 Plus'ere
|
|
![]() |
|
Breddam ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-December-2006 Sted: 4140 Borup Status: Offline Point: 2171 |
![]() |
Det er jo ikke umuligt, at man kan få Archos'en til at gøre det samme som cidero.com, hvor den tager UPnP-processen(?) og styrer den.
Jeg melder pas, men det er interessant, hvis det kan lade sig gøre ![]() Venligst Søren |
|
![]() |
|
![]() |
ja hamrende interessant. jeg må finde et upnp-forum et sted derude og spørge! archos' syvtommer-farveskærm viser coveret virkeligt godt (og STORT), og jeg har længe ledt efter et UPnP-alternativ til Sonos... kris |
|
|
|
![]() |
|
![]() |
har du prøvet cidero på pc'en - det er faktisk ret liret, som den styrer klienten på distancen (fra pc'en) - her linket til noxon/sla5520: CideroApps_windows_1_5_1.exe
|
|
|
|
![]() |
|
![]() |
![]() Lidt sjovt at sætte anlægget i gang, når ungerne ser film ![]() ![]() ![]() Det må da næsten være muligt at lave noget lignende til en anden og tyndere UPnP-klient end en pc! Det eneste, der i realiteten finder sted, er et lille indbrud i en proces. Cidero lader bare overfor medieserveren som om, den er en af UPnP-klienterne på netværket. Det burde ikke være så svært ![]() ![]() Venligst Søren |
|
![]() |
|
![]() |
Nå, det er jo beskrevet i Wikipedia, selvfølgelig: http://en.wikipedia.org/wiki/Universal_Plug_and_Play#UPnP_AV _components
Det hedder et UPnP Remote User Interface (RUI) client/server - which sends/receives control-commands between the UPnP-client and UPnP-server over network, (like record, schedule, play, pause, stop, etc.) Venligst Søren |
|
![]() |
|
j_mil ![]() Bruger ![]() Oprettet: 05-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 184 |
![]() |
Faktisk kan Nokia's N95 styre Upnp klienter via Wifi så det kan lade sig gøre. Pussigt at der ikke er ikke findes en super remote der kan det. Men sådan er der så meget, der undrer en inden for media streamer verdenen. //Jm |
|
![]() |
|
kim.t ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2004 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 3850 |
![]() |
Jeg tror ikke producenterne har været specielt gode til UPNP, mener heller ikke at Nokia's UPNP virker 100%. HAr bla. læse (på Synology's forum) at Nokia N80 stor set ikke kunne bruges. Det bliver spændende at se hvad der sker med iPod Touch når Apple frigiver SDK til den. Der dukker nok nogle spændende programmer op som gør at man kan bruge den som remote. |
|
![]() |
|
![]() |
|
![]() |
Nej, de har nok ikke haft øjnene stift rettet mod lige denne mulighed
![]() I øvrigt læste jeg i et forum vedr. Archos, at der var én, som havde hacket den - 605-modellen. Dermed skulle muligheden for at lave en UPnP-remote være til stede. Den var dog ikke på ønskelisten, som jeg så det, så man er nok mere interesseret i Archos'en som standaloneenhed (!?) Venligst Søren |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |