recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > DVD afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DVD-afspiller med JOG-hjul
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDVD-afspiller med JOG-hjul

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
spiff24x Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8
Direkte link til dette indlæg Emne: DVD-afspiller med JOG-hjul
    Sendt: 06-Januar-2008 kl. 02:05

Hey.

Jeg leder efter en dvdafspiller med jog/søge hjul funktion. Søgefunktion ligesom de gamle vhs videoredigerings afspillere. Findes det til DVD? Det skal være sådan at man kan spole meget langsomt og præcist frem og tilbage, via et hjul man drejer på, der sidder på afspilleren. Den skal bruges til videoredigering.

Nogen der kender til sådan en maskine? isåfald hvilket mærke/type?

 

 

Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2008 kl. 03:53
Var det ikke bedre med en software løsning hvor du kan gå en frame frem eller tilbage ad gangen?
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 3838
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2008 kl. 10:54

Det er helt klart noget der mangler i dag - specielt på en HDD optager hvor man da trods alt tit er inde og redigere reklamer væk.

Men jeg tror ikke det kan købes

Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2008 kl. 17:35
Oprindeligt skrevet af kim.t kim.t skrev:

Det er helt klart noget der mangler i dag - specielt på en HDD optager hvor man da trods alt tit er inde og redigere reklamer væk.


De fleste HDD recordere vil helst placere redigeringspunkter ved en I-frame (ellers skal der re-encodes, hvis slutresultatet stadig skal være DVD Video kompatibelt), og dermed vil der alligevel være en unøjagtighed på ca. 1/2 sekund (GOP size mellem 12 og 15).

Eksakt redigering -> brug en computer!


Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Giffel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-November-2007
Sted: Haderslev, DK
Status: Offline
Point: 1215
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2008 kl. 17:54
Oprindeligt skrevet af spiff24x spiff24x skrev:

Hey.

Jeg leder efter en dvdafspiller med jog/søge hjul funktion. Søgefunktion ligesom de gamle vhs videoredigerings afspillere. Findes det til DVD? Det skal være sådan at man kan spole meget langsomt og præcist frem og tilbage, via et hjul man drejer på, der sidder på afspilleren. Den skal bruges til videoredigering.

Nogen der kender til sådan en maskine? isåfald hvilket mærke/type?

 

 

Har netop solgt min Sony DVP-NS930 , men den har et Jog hjul, så måske kan du finde sådan en et eller andet sted :-)


LG OLED C1 77"
Denon AVR-X2800H
Synology DS916+
ATV 4K 3. gen
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu