recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Media center "out-of-the-box"?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMedia center "out-of-the-box"?

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
itemplate Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 21-November-2007
Status: Offline
Point: 140
Direkte link til dette indlæg Emne: Media center "out-of-the-box"?
    Sendt: 06-Januar-2008 kl. 17:11

Hej,

Jeg ville gerne have et media center. Men jeg vil gerne have et færdigt produkt. Jeg gider ikke installere eller bruge tid på at tænke over codex, filmformater eller ligende. Den skal bare være lydløs og ikke fylde mere end den kan stå i TV-møblet.

Er der nogle der har links til den slags som "bare virker"?

--

Til top
mos-eisley Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Juli-2006
Sted: Denmark
Point: 529
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2008 kl. 20:33

Jeg er ked at at skuffe dig, men nej, det findes vist ikke...

Egentlige media centre er vel pc baseret - især hvis der skal kunne optages fra TV osv osv - og så "virker det bestemt ikke bare": Codes, Windows Updateringer osv osv. Miner faring er, at Windows XP med MCE er det mest stabile.

Jeg har selv fravalgt TV delen og købt en Xbox Elite - bla. fordi jeg ikke gider endnu en pc at supportere i hjemmet. Den er ok til musik/film - og kan også vise/spille fra pc til tv'et. Men der er noget af et stykke til "real" media center - der er f.eks ingen covers og oversigterne er fastlagte. Man kan heller ikke lave playlists med indhold fra pc'en - de skal laves på pc'en. En del video kan heller ikke vises fra pc'en, sikkert pga codecs..

Til gængæld skal jeg ikke rode med lortet

Alternativer er jo DVD-Recordere med div. funktionaliteter, TV med delvise "media center" - både Philips og Acer har nogle media gateway's

Så det er slet ikke let...

Med Venlig Hilsen

Normann P. Nielsen
Til top
Pizzabager Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen

Oprettet: 08-Januar-2007
Point: 1964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2008 kl. 20:37

Må indrømme i starten rodede jeg en del med min htpc (mediecenter). men de sidste 6 md har jeg ikke rørt noget som helst, bare genstartet en gang om ugen, og det har bare virket..

så der behøver ikke være så mange problemer.

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2008 kl. 22:31

Oprindeligt skrevet af mos-eisley mos-eisley skrev:

Så det er slet ikke let...

Tak for dit besyv - selvom det ikke var hvad jeg håbede på. :)

--

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2008 kl. 22:32
Oprindeligt skrevet af Pizzabager Pizzabager skrev:

Må indrømme i starten rodede jeg en del med min htpc (mediecenter). men de sidste 6 md har jeg ikke rørt noget som helst, bare genstartet en gang om ugen, og det har bare virket..

Hvad er det for software du kører med?

--

Til top
Pizzabager Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen

Oprettet: 08-Januar-2007
Point: 1964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2008 kl. 22:40
Oprindeligt skrevet af itemplate itemplate skrev:

Oprindeligt skrevet af Pizzabager Pizzabager skrev:

Hvad er det for software du kører med?

--

MS XP MCE2005. det virker fint med mig..

Til top
daddyd Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-April-2006
Point: 120
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2008 kl. 00:32

Jeg synes du overdriver problemerne med et mediecenter mos-eisley. Jeg fik mit mediecenter (XP MCE senere opgraderet til Vista) til at virke på et kvarter. Det meste af den tid brugte jeg på at søge efter kanaler. Jeg skal ærligt erkende, at jeg senere har brugt meget tid på at rode, bl.a. for at få flere informationer i programguiden. Men det er absolut ikke nødvendigt for at have et mediecenter der kan optage TV og afspille DVD'er.

Og det tager altså også tid at sætte en DVD-optager op.

Denne artikel forklarer meget godt fordelene og ulemperne ved et mediecenter: http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articl eid=1417&zoneid=3

Personligt mener jeg mediecentre har en kæmpe fordel i forhold til de gængse DVD-optagere: Programguiden. Det er bare nemt og lærret at optage TV med sådan en. Jeg ville ikke bruge en DVD-optager nær så meget som jeg bruger mit mediecenter, alene af den grund.

Præcis hvad du skal købe kan jeg ikke svare på. Det kommer an på dine krav. Alt med vista premium burde du kunne installere rimelig nemt.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2008 kl. 07:24

Tja, sådan er det vel, der er forskellige syn på sagen, men nu har jeg arbejdet med pc'er i rigtigt, rigtigt mange år

Og erfaringen viser mig...før eller senere fucker noget op!! Man kan da slå opdateringer osv osv fra og minimere risikoen, men en eller anden dag sker det; noget går i l*** på pc systemer. Og så tager det altså tid at få sit mediecenter tilbage til den tilstand det var i. Og er man ikke pc-haj kan vejen være lang....

Ud over dette er jeg da enig i dine betragtninger

Med Venlig Hilsen

Normann P. Nielsen
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2008 kl. 10:58

Hej,

Jeg ville gerne have et media center. Men jeg vil gerne have et færdigt produkt. Jeg gider ikke installere eller bruge tid på at tænke over codex, filmformater eller ligende. Den skal bare være lydløs og ikke fylde mere end den kan stå i TV-møblet.

Du glemte den gyldne sætning - Hvad du skal bruge det til

Ovenstående er bestemt ikke umuligt. MM-Vision sælger færdigbyggede media center. Deres helt store model MC600 kan jeg da klart anbefale. Men den koster så også en arm.

Færdiglavet media center kan det mest basale. Dvs. vise/afspille film, billeder og lyd. Og så kan det optage/afspille fra TV antenne. Alt sammen i en Windows MCE, som helt klart kan anbefales.

Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Point: 9441
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2008 kl. 11:04

Hej,

Er der nogle der har links til den slags som "bare virker"?

--

Hej

Hvad er dine krav til sådan et medie center ?

Jeg gik selv i samme tanker, hvor jeg ville have en boks der bare virker ud af æsken. DVS ingen opdateringer, ingen codec m.m.

Jeg valgte et AppleTv, da det opfyldte mine behov. Det virker helt problem frit, dog er der begrænsede muligheder. Så hvilke funktioner og formater ønsker du at kunne afspille ?

Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2008 kl. 11:04

Tja, sådan er det vel, der er forskellige syn på sagen, men nu har jeg arbejdet med pc'er i rigtigt, rigtigt mange år

I langt de fleste tilfælde når noget går galt med en computer, så skyldes det software som brugeren selv manuelt har installeret. Det er yderst sjældent at en opdatering (vigtig opdatering), kan få en maskine til at gå helt i ged.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2008 kl. 11:29
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

I langt de fleste tilfælde når noget går galt med en computer, så skyldes det software som brugeren selv manuelt har installeret. Det er yderst sjældent at en opdatering (vigtig opdatering), kan få en maskine til at gå helt i ged.

Det er jeg da rimeligt enig med dig i - men virkeligheden er jo at så surfer man lige og så skal der lige flash, adobe reader osv osv på - ellers er der jo en masse man ikke kan bruge det til, eller en masse websider man ikke lige kan besøge..eller en kammi har lige noget man skal se eller en skive der lige skal i DVD'en...eller ungerne har lige denne DVD eller CD fra et blad...shit happens sooner or later....

Med Venlig Hilsen

Normann P. Nielsen
Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu