|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Nichof ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 04-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 73 |
![]() Sendt: 05-Januar-2008 kl. 18:15 |
Hej med jer. Jeg har netop opgraderet mit mediecenter med et blue-ray drev og det er for så vidt fint nok.... Problemt er at det ikke kan bruges fra MCE. Lige så snart en disk sættes i minimeres MCE og PowerDVD tager over. Det er selvfølgeligt brugbart, men det ville være rart om jeg kunne få MCE til at styre det ligesom med normale DVD'er. Er der nogle af jer kloge mennesker der har fundet en work-around på det? Mit setup er som følgende: Core2Duo 6700 2,66mhz 2 Gb. DDR2 (2 X 1 Gb) Asus P5b-VM DO Club3D Radeon HD2600 Passive Hauppauge PVR-500 MCE 750 Gb HD (RAID 0) Samsung SATA2 Pioneer BDC-202 Blue-ray Windows Vista Ultimate PowerDVD 7.3 Ultra AnyDVD HD 6.3.0.3 Samsung LE 37m87BDX Lyd og billed via HDMI Kabinet Ahanix DVine PSU: blæserløs NorthQ CPU køler: ArticCooler Alpine 7 Pro Kabinetkølerer: 2 X Silenx Ixtrema Pro 60 X 25 Redigeret af Nichof - 05-Januar-2008 kl. 18:17 |
|
![]() |
|
nogames ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 16-Marts-2006 Sted: 8310, Denmark Status: Offline Point: 164 |
![]() |
Jeg har netop bestilt et blu-ray drev. Så snart jeg modtager det skal jeg nok lige lege med det. Forhåbentlig kan jeg komme med et bud til dig så |
|
![]() |
|
mylle ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 08-Juli-2004 Sted: Hjallerup, DK Status: Offline Point: 1299 |
![]() |
Vista mce understøtter ikke h264 så i bliver nødt til at vente på en opdatering fra MS før det kommer til at virke. Det er det samme problem med HD tv kanaler der sender i h264. de virker heller ikke i MCE kun mpeg2 :(
Jacob |
|
![]() |
|
ldplusse ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 09-August-2006 Sted: Ringsted Status: Offline Point: 359 |
![]() |
Film programmet My Movies siges at have integration i MCE sammen med Cyberlink PowerDVD. Prøv lige at se om det er rigtigt på www.mymovies.dk
|
|
![]() |
|
Nichof ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 04-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 73 |
![]() |
Hmm... Tak for svarene, det var netop det jeg frygtede..... Her står man med Microsofts "state of the art" operativsystem og så understøtter det ikke nutiden og fremtiden, heller ikke på codec området Måske det er tid at kikke til anden side??? Jeg tør slet ikke tænke på undertekst problematikken hvis jeg skulle få lyst til at stige på digitalsignal bølgen!! Shame on you, Bill!! |
|
![]() |
|
Robert - 406TS6 ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 11-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 46 |
![]() |
Nu er jeg lidt fræk, men ro på Det er lidt ligesom hønen og ægget. Nu er Bluray kommet, nu skal vi lige have nogle codecs. Vista kan jo ikke understøtte alt på forhånd. Der går også nogle rygter om at Microsoft vil understøtte HD-DVD, udelukkende fordi det er den teknologi som taber, og så vil Microsoft købe/overtage teknologien og være ejer. Smart må man sige, men lad os nu se om der er hold i det. Jeg tror ikke de kommer udenom at lave codecs/drivere til Blu-ray.
|
|
Robert Pedersen
|
|
![]() |
|
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
Ikke passende (Mcenterfreak har selv rettet) Hvorfor skulle Microsoft dog satse på at købe en dødsejler? Fordi de selv vil udgive deres videoer med Bill Gates på HD DVD? Microsoft har aldrig været fremme i skoene med at supportere skive formater. De var sidst med CD skrivning og de var sidst med DVD skrivning. Lige præcis det her marked overlader de til andre firmaer, f.eks. Cyberlink, Roxio, Nero og andre kompetente. Når de så senere inkluderer teknikken i operativsystemet, er den ofte købt af dem der kan det. Redigeret af MCenterFreak - 09-Januar-2008 kl. 00:40 |
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
|
![]() |
|
Pizzabager ![]() Redaktionen ![]() ![]() Oprettet: 08-Januar-2007 Status: Offline Point: 1964 |
![]() |
MS er meget langsomme når det handler om deres eget MCE, om det er bevist eller ej ved jeg ikke, men en opdatering som kan understøtte DVB undertekster og Multi lyd, samt naturligvis H.264. burde allerede have været her..
|
|
![]() |
|
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
Glemte lige at sig: HD-DVD er et taber format af flere årsager: For lille kapacitet. 15 Gb rækker ikke altid til at lagre en god film optaget fra en af de mange nye HD kanaler. 25 Gb som Blu Ray er passende De store filmselskaber vil (næsten) alle for en erklære at de kun vil lancere HD film i Blu Ray format. Af alle film der fremover bliver udsendt vil 70% blive udsendt i Blu Ray Set i den belysning er der vel ikke mange grunker for Microsoft i at satse på HD-DVD Microsoft har forøvrigt aflyst alle promoveringsmøder for HD DVD på CES messen som netop nu afholdes i USA. Bill Gates omtalte ikke HD DVD med eet ord i hans sidtste tale som leder af Microsoft! |
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
|
![]() |
|
![]() |
Pizzabager: Jeg kunne ikke være mere enig. Da Vista blev introduceret fik vi lovning på fuld HD understøttelse og fremtidssikring, og hvad fik vi?? Et opdateret GUI, en mere restriktiv adgang til vitale dele og manglende understøttelese for, ikke bare fremtidige, men også nutidige teknologier.... Shame on you, Bill!!! |
|
![]() |
|
![]() |
Så the good old Story: DVBViewer
|
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |