Som henrik-t siger, så kommer det an på din skærm, og helt specifikt hvilke opløsninger og frekvenser den kan håndter.
For lige at forklare mere præcis det som Mcenterfreak hentyder til, så er det ganske korrekt, at det for nogle vil være bedre at bruge VGA. Eksempelvis på mit eget Samsung M71, (fordi det ikke er specielt velegnet til PC via HDMI), så bliver det klart bedst med VGA, for det er den eneste port man kan opnå 1:1 pixelmapping i 1360x768 60hz opløsning. Dette ER skærmens native opløsning.
Umiddelbart skulle man så mene, at via HDMI skal man så bare vælge den samme opløsning, så ser det lige sådan ud, bare med digitalt billed. Problemet er bare, at denne opløsning ikke er mulig på HDMI. Man kan fifle sig til den, men så bliver det på bekostning af 1:1 pixelmapping.
Det næste problem er, at 60hz ikke er specielt godt til film/tv brug på computeren. Om det er tv eller film, det er ligegyldigt, for begge dele sendes med 25 billeder i sekundtet. Og da 25 ikke går op i 60 som et helt tal, så skal der resamples og pilles billeder ud. Og det giver en hakken specielt ved panoreringer.
Skifter man til 50hz, som er det optimale til tv/film på computer, så går opløsningen helt banans, en fandens underscan og pixelmapping er ekstremt langt fra 1:1.
Så, som nævnt, så kommer det an på skærmen.
Jeg kan dog glæde dig med, at de fleste af de skærme jeg har haft haft i efterfølgende, de har klaret 50hz væsentligt bedre. Senest Sharp X20E som stod perfekt (bortset fra lidt underscan) i 1920x1080p 50hz.