Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
fltk
Platin medlem
Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10581
|
Emne: Redigering af transport stream filer Sendt: 09-Januar-2008 kl. 11:30 |
Jeg mangler et program til at redigere mine DVB-T optagelser ( MPEG transport stream) med. Programmet skal kunne klippe uønskede scener ud og outputte som transport stream uden at undertekster m.v. forsvinder i den dannede fil. Findes et sådan program, helst freeware?
Flemming
|
Samsung UE55F7005 AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100
|
 |
Kandersen
Platin medlem
Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
|
Sendt: 09-Januar-2008 kl. 11:33 |
Det er desværre ikke skide nemt Jeg rodede på et tidspunkt med det, men det er indtil flere programmer der skal benyttes, hvis du f.eks skal rediger i det, og have det over på et DVD medie.
Jeg valgte til sidst at opgive.
|
|
 |
fltk
Platin medlem
|
Sendt: 09-Januar-2008 kl. 11:48 |
Kandersen skrev:
Det er desværre ikke skide nemt Jeg rodede på et tidspunkt med det, men det er indtil flere programmer der skal benyttes, hvis du f.eks skal rediger i det, og have det over på et DVD medie.
Jeg valgte til sidst at opgive.
|
Det lyder ikke godt. Jeg har prøvet med ProjectX, men kan kun finde ud af at fraklippe begyndelsen og enden af optagelsen - jeg ved derfor ikke om programmet overhovedet magter det jeg ønsker. Desuden demuxer ProjectX jo, med yderligere tids- og programkrævende arbejde til følge. Jeg har i nogle tilfælde brug for at beholde optagelsen som transport stream og ikke som DVD struktur.
Flemming
Redigeret af fltk - 09-Januar-2008 kl. 11:49
|
Samsung UE55F7005 AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100
|
 |
suldrup
Bruger
Oprettet: 04-Juli-2005
Sted: Denmark
Point: 202
|
Sendt: 09-Januar-2008 kl. 11:48 |
Prøv http://videoredo.com, der er godt kommercielt med kan nemt klippe scener ud af MPEG filer, jeg bruger det selv. Du kan prøve det gratis i 15 dage mener jeg. De siger selv at det også kan arbejde med "Transport Streams", men om det er det du mangler ved jeg ikke (jeg har ikke selv DVB)
Works with many formats
MPEG1, MPEG2, Transport Streams (.ts), Windows MCE DVRMS files, Siemens M740AV .CRID files,
and Topfield .rec files.
The result is that VideoReDo TVSuite works with the widest variety of TV PVR and DVR formats.
|
 |
fltk
Platin medlem
|
Sendt: 09-Januar-2008 kl. 11:51 |
suldrup skrev:
Prøv http://videoredo.com, der er godt kommercielt med kan nemt klippe scener ud af MPEG filer, jeg bruger det selv. Du kan prøve det gratis i 15 dage mener jeg. De siger selv at det også kan arbejde med "Transport Streams", men om det er det du mangler ved jeg ikke (jeg har ikke selv DVB)
Works with many formats MPEG1, MPEG2, Transport Streams (.ts), Windows MCE DVRMS files, Siemens M740AV .CRID files, and Topfield .rec files. The result is that VideoReDo TVSuite works with the widest variety of TV PVR and DVR formats.
|
Jeg har allerede Videoredo og også Womble. Begge kan importere og eksportere transport stream, men desværre forsvinder underteksterne i resultatet.
Flemming
|
|
 |
Badsted
Guld medlem
Oprettet: 25-November-2004
Sted: Ølstykke DK
Point: 1042
|
Sendt: 09-Januar-2008 kl. 13:47 |
Du bør prøve ProjectX igen, da den netop kan det du ønsker.
Du kan sagtens sætte den til at lave en 1 til 1 kopi, det hedder PIDFilter (1:1 Copy). Du skal bare vælge klargør og ikke Hurtig start.
Du kan også sagtens klippe midt i en udsendelse. Det eneste der skal til er flere klippepunkter, som så blive start slutpunkter for hinanden. Dvs. Det første punkt du indsætter udelukker alt fra starten til punktet. Det næste punkt du indsætter udelukker fra dette punkt og resten, men indsætter du et nyt punkt efter dette vil have udelukket en lille bid, men igen inkluderet resten af udsendelsen. Og sådan kan man blive ved med at have punkter igennem hele filmen.
Held og lykke...
Med venlig hilsen
Henrik Badsted
|
 |
fltk
Platin medlem
|
Sendt: 09-Januar-2008 kl. 14:06 |
Badsted skrev:
Du kan sagtens sætte den til at lave en 1 til 1 kopi, det hedder PIDFilter (1:1 Copy). Du skal bare vælge klargør og ikke Hurtig start.
|
Vil det sige at filen ikke demuxes i dette tilfælde?
Jeg har prøvet "klargør" flere gange, men hidtil antaget at der kun sker en analyse af filen - der kommer jo ikke noget output hvis man kun vælger klargør, eller hu...?
Flemming
|
|
 |
laursen
Redaktionen
recordere.dk teamet
Oprettet: 02-Januar-2004
Point: 4056
|
Sendt: 09-Januar-2008 kl. 14:19 |
Hej Flemming,
fltk skrev:
Vil det sige at filen ikke demuxes i dette tilfælde?
Jeg har prøvet "klargør" flere gange, men hidtil antaget at der kun
sker en analyse af filen - der kommer jo ikke noget output hvis man kun
vælger klargør, eller hu...? |
Helt enig med Henrik - ProjectX er vist bedste bud til det du forsøger. Du
skal netop vælge "PIDFilter (1:1 Copy)" feltet i "Action:" linien i
"ProcessWindow" (der fremkommer ved at trykke "prepare>>") - i
stedet for "demux" (som er standard). Burde også fungere med undertekster (har dog ikke selv checket). /Lars
Redigeret af laursen - 09-Januar-2008 kl. 15:21
|
 |
laursen
Redaktionen
recordere.dk teamet
Oprettet: 02-Januar-2004
Point: 4056
|
Sendt: 09-Januar-2008 kl. 14:22 |
Hov, glemte lige - du skal jo (selvfølgelig) trykke  knappen efterfølgende - for at få ProjectX til at danne output... /Lars
|
 |
fltk
Platin medlem
|
Sendt: 09-Januar-2008 kl. 14:43 |
Jeg takker mange gange for svarene. Vil prøve om det funker i aften.
Flemming
|
|
 |
JørgenT
Guld medlem
Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Point: 5362
|
Sendt: 09-Januar-2008 kl. 17:25 |
fltk skrev:
Vil prøve om det funker i aften. |
Det gør det. Bruger det selv, dog p.t kun til klip af start og slut af de danske DVB-T optagelser.
Men du kan også med VideoReDo, sæt marker som normalt + Cut selection/Trim unselect. Vælg Tools -> Trim and Copy Source Fíle -> sæt Outputfile til navn.ts og i Output Options vælg Use Selection Markers -> og Start Copy
Ovenstående er fra den nye VideoRedo TV Suite udgave, så vidt jeg husker er det ligesådan i den "gamle" version
Mvh JørgenT
|
 |
fltk
Platin medlem
|
Sendt: 09-Januar-2008 kl. 18:24 |
JørgenT skrev:
Men du kan også med VideoReDo, sæt marker som normalt + Cut selection/Trim unselect. Vælg Tools -> Trim and Copy Source Fíle -> sæt Outputfile til navn.ts og i Output Options vælg Use Selection Markers -> og Start Copy
|
Hej Jørgen
Har netop prøvet at følge din beskrivelse ganske nøje. Underteksterne blive ganske vist bevaret, men indholdet og længden af den producerede fil stemmer slet ikke overens med det det skal. Jeg kan ikke lige se en rød tråd i hvad der sker, for outputtet svarer hverken til det jeg klipper væk eller det jeg vil beholde, men nærmest en blanding. Er der en fejl i din vejledning?
Flemming
|
|
 |