recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Digital Foto
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Videoovervågning i indkørsel.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketVideoovervågning i indkørsel.

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
klm Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 62
Direkte link til dette indlæg Emne: Videoovervågning i indkørsel.
    Sendt: 09-Januar-2008 kl. 19:20

Hej alle..

Jeg vil lige høre jer eksperter, jeg kunne godt tænke mig og installere et overvågningkammera på mit hus, så jeg kan holde lidt øje med hvem der kommer -eller har været i min indkørsel, her tænker jeg primært på de desværre stigende indbrud.. og så er det jo et lille plus man kan se om der kommer nogen hvis nu man er igang med en lille spliff

Jeg kunne godt tænke mig at det virker på den måde at kammeraet optager på en HDD, med et evt. 24 timers loop, og så kunne det være fedt hvis man kunne slå fjernsynet over på en AV-kanal, og lige få et kig i indkørselen..Kan overstående overhovedet lade sig gøre, og hvis det kan hvad er et prisoverslag, hvad skal man bruge og hvor kan jeg købe det..

Mvh. Kim.

Redigeret af klm - 09-Januar-2008 kl. 19:21
Panasonic Px70..
Til top
mufcdk1974 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-December-2004
Point: 2089
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2008 kl. 19:28
I den forbindelse skal du lige huske på at du overhovedet ikke må filme noget fra naboen eller fortovet
Til top
klm Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2008 kl. 19:36

Selvfølgelig, men det kommer heller ikke til at ske, jeg vil på ingen måde forulempe andre mennesker, vil heller ikke selv bryde mig om det..Men er så heldig at det kan lade sig gøre at den sidder lige på hjørnet af mit hus, og så optager det kun på egen grund, man kan komme ca. 2 mtr. ind før kammera fanger en..

Panasonic Px70..
Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Juli-2005
Point: 2891
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2008 kl. 19:37

Prøv at kigge på f.eks. AXIS kameraer.

http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=247703

De findes bl.a. som trådløst kamera  med indbygget webserver...

Dvs. billedet kan ses fra enhver PC og også ude fra "nettet" (følge hvordan det går, når man er væk).

Der medfølger software som kan optage events (når der er noget er inden for et forudbestemt felt i billedet).

Det kan også optage det hele...

Det er det kamera jeg kender til og som jeg synes virker meget stabilt og OK software..

Der er jo nok også andre...

DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
klm Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2008 kl. 20:10

Prøver lige og kigge på det, tak for hjælpen.. Kan jeg køre det på en Av- kanal på fjernsynet

Panasonic Px70..
Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Juli-2005
Point: 2891
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2008 kl. 20:43

Det er et netværks-kamera...
Og det betyder, at løsningen er lettest at bruge  i forhold til en PC/netværks verden ...
Billedet kan ses på enhver PC med en browser, f.eks. en laptop...

Hvis du vil have det ind i en a/v kanal for at kunne se det på et almindeligt fjernsyn er det måske noget andet du skal kigge efter...
(analog TV-overvågningsudstyr)

Men funktionsmæssigt synes jeg, dette AXIS-kamera er meget fint til formålet, softwaren der anvendes er netop beregnet til det formål, du ønsker...
Softwaren arkiverer og organiserer også optagelserne..

Jeg vil mene, det er vanskeligt at lave en lige så god løsning med et almindeligt video-kamera tilsluttet et TV.

Hvis du evt. har en HTPC-løsning til dit TV, vil det kunne lade sig gøre at vise billedet på TV-et...

Redigeret af avh - 09-Januar-2008 kl. 21:45
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
klm Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2008 kl. 21:29

Det lyder super godt, jeg vil få investerret i et Axis cam, så kan man være lidt mere tryg.. og det er faktisk ret fedt man kan tjekke indkørslen selvom man er 100 km. hjemmefra..

Tusind tak for hjælpen avh

Panasonic Px70..
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu