recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Langsom overførsel
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketLangsom overførsel

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
sobi Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 21-November-2007
Status: Offline
Point: 83
Direkte link til dette indlæg Emne: Langsom overførsel
    Sendt: 10-Januar-2008 kl. 22:20
Hej!

Har en alm pc (xp), og så en pc (vista) som jeg bruger som mediecenter i stuen, jeg har et trådløst netværk mellem mediecenteret i stuen op til switchen i kontoret, hvor den alm pc også står.

Mit problem er at jeg syntes det går meget langsomt (max 2 mb/s) når jeg overfører filer mellem de 2 computere via det trådløse.

Tænkte at det nok var pga. dårlig forbindelse, så prøvede at sætte kabel mellem switch og mediecenter, men det resulterede i at den kun kunne flytte med 5 mb/sek

Er der nogen der har gode ider til at kunne forbedre hastigheden?

På forhånd tak!
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10570
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2008 kl. 22:26

Det går desværre så langsomt med et netkabel. USB2 er langt hurtigere (20-30 Mbyte /s), så hvis du har mulighed for det vil jeg klart anbefale denne løsning.

Flemming

Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2008 kl. 22:54

Du skulle kunne flytte næsten 10Mbyte/S over et kablet 100mbit netværk - men denne langsomme data overførselshastighed du oplever er en kendt bug i Vista, der gerne skulle blive rettet i de kommende service packs.

Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
Bamse82 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 10-Januar-2008
Point: 206
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2008 kl. 23:54
Enig med Spawn..... Der er dog allerede kommet en update via windows update, som skulle "tage sig af" en del af problemet. Det er dog ikke helt løst endnu!!
Til top
Breddam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-December-2006
Sted: 4140 Borup
Point: 2171
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2008 kl. 00:32
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Det går desværre så langsomt med et netkabel. USB2 er langt hurtigere (20-30 Mbyte /s), så hvis du har mulighed for det vil jeg klart anbefale denne løsning.

Flemming

Njaeh, det oplever jeg sgisme aldrig...

USB2=480 Mbps, som burde give en langt større overførselshastighed i teorien, men jeg har sgu ikke oplevet det i praksis!
Det samme gælder 1Gb(ps), som giver en 50% forøgelse i praksis, men som i teorien burde give en faktor 10 forøgelse

Overførsel via alm. 100 Mb netværk giver i retning af 8- 10 MB/s afhængig af protokol.
USB2 giver en overførsel i retning af (8) -  10 - 14 MB/s i praksis

OH, ja og så er der FireWire, som så burde være dobbelt så hurtigt, men så var teorien jo igen lidt for smart. Det er dét jo heller ikke

Venligst
Søren
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10570
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2008 kl. 09:58
Oprindeligt skrevet af Breddam Breddam skrev:

Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Flemming

Njaeh, det oplever jeg sgisme aldrig...

Det gør jeg heldigvis. Jeg tror der er noget galt med dit udstyr/installation.

Flemming

Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Stay_Bamboocha Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Februar-2006
Point: 956
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2008 kl. 18:41
Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:

Du skulle kunne flytte næsten 10Mbyte/S over et kablet 100mbit netværk - men denne langsomme data overførselshastighed du oplever er en kendt bug i Vista, der gerne skulle blive rettet i de kommende service packs.

Ja det til at brække sig over, tænk at lave sådan noget lort og så ikk engang komme med en hurtig update så man kan få løst problemet! Og når jeg overfører så er det som at hele Vista står og "koger" og ikk kan finde ud af andet.

Om'er....!!!!

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu