recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - MD8828 med eks. MediaPortal?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMD8828 med eks. MediaPortal?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
claus64 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 693
Direkte link til dette indlæg Emne: MD8828 med eks. MediaPortal?
    Sendt: 11-Januar-2008 kl. 12:40

Hej forum

Jeg har købt mig en Medion 8828 fra Aldi og har prøvet at rodde med den siden jul ca. for at få alt til at spille i MCE. Indtil videre med blandet resultat da jeg har monster problemer med at få min MKV filer til at spille i Vista MCE. Eller rettere, jeg kan spille dem men de hakker ca. hvert 10 sekund, i en brøkdel af et sekund. Lyden fungerer derimod fint (AC3 til forstærker). Når jeg afspiller filerne i MediaPlayerClassic har jeg ingen problemer overhovedet.

Nå nu har jeg jo prøvet alle mulige forskellige ting, registreret filtre, unregistred andre filtre osv. men mine MKV filer har bare store problemer i Vista MCE.

Jeg tænker nu på om jeg skulle bruge et af de alternative mediacentre software pakker. Evt MediaPortal, men vil den medfølgende remote til Medion Pcen kunne fungere sammen med eksempelvis MediaPortal? Alt hvad jeg kan se om remoten er at det er et X10 system?

Til top
STP36 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 20-September-2004
Point: 117
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2008 kl. 16:22
Det er vel bare at prøve at installer MediaPortal...Der er  ikke så meget at miste da det er gratis   Jeg bruger selv MP med Xface Skin og jeg syntes det slår Vista MediaCenter med flere længder
Til top
svsommer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Oktober-2006
Point: 1151
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2008 kl. 16:40

lidt hjælp her hvis det var noget

http://www.team-mediaportal.com/tv-server_tutorial.html

Mvh
Svsommer
Til top
claus64 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Januar-2004
Sted: Denmark
Point: 693
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2008 kl. 18:26

Mange tak. Så har jeg noget at lege med i weekenden :)

MVH Claus

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu