|
|
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | |
cwitt ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 20-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 493 |
![]() Sendt: 29-December-2007 kl. 10:28 |
Hej, Jeg har let et stykke tid efter en passende universal remote, og er kommet frem til disse 2 kandidater: Philips Prestigo SRU 8015 eller Logitech Harmony 885 Jeg hælder mest til Philips, men udelukkende pga. design. Hvad er jeres mening/erfaring med disse 2. Mine eneste krav er : OK design, skal kunne bruges til nedenstående udstyr og skal kunne udføre sekvenser så som: tænd surround forst. + tænd DVD+tænd TV+skru ned for lyset.
|
|
Carsten Witt
LG OLED65B7 TV NAD T758 Surround Receiver Samsung BD-C6900 Blue Ray Sony RDR-HDX995 HDD-Recorder YouSee HD-box Samsung3126 |
|
![]() |
|
cwitt ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 20-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 493 |
![]() |
Slet ikke nogen gode råd? |
|
Carsten Witt
LG OLED65B7 TV NAD T758 Surround Receiver Samsung BD-C6900 Blue Ray Sony RDR-HDX995 HDD-Recorder YouSee HD-box Samsung3126 |
|
![]() |
|
![]() |
Kom nu ud af busken med et par fif
|
|
Carsten Witt
|
![]() |
|
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() |
Jeg sidder og leger med Harmony 885, og foreløbig synes jeg ikke rigtig den gør som den burde. Men det er heller ikke nemt med det software der følger med. Så snart man skal noget ud over standard, så synes jeg det giver meget lidt mening. Philipsen kender jeg ikke, men har 2 andre modeller. Der er problemer med begge, at der er enheder de slet ikke kan styre. Såå.. Pest eller kolera |
|
![]() |
|
Sianth ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 01-Januar-2008 Status: Offline Point: 44 |
![]() |
Jeg bruger en Harmony 885 og det virker bare hammer godt.
Opsætningen er nemt hvis bare man vil bruge lidt tid. Alle de små problemer jeg har haft er løst ved ændring i hastighedsindstillinger for signalet. Samsung LE-32R71W TV Bose 3.2.1 GS II Receiever Joytech 245C AV Switch Panasonic DMR-E85H PVR Apple TV United 4070 VCR Wii Zaptor i næste uge (venter spændt) ![]() ![]() |
|
![]() |
|
pfugl ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Februar-2005 Sted: Skanderborg, DK Status: Offline Point: 1067 |
![]() |
Er du sikker på at din lysdæmper bruger infrarød? Mnge fjernbetjente lysdæmpere bruger istedet radiobølger. Hvis det er tilfældet med din, og du vælger en Harmony, skal det være en 895 - den kan også radiobølger. /Peter |
|
![]() |
|
Sianth ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 01-Januar-2008 Status: Offline Point: 44 |
![]() |
Sorry -to fejl fra min side:
- Jeg har overset det med lysdæmpere, jeg har dem heller ikke - Jeg har har 895 og ikke 885 Simon |
|
![]() |
|
![]() |
Designmæssigt er jeg mest til 895 fremfor 885, men 895 infrarød virker kun hvis man sætter radio/Rf konvertere op over alt foran ens apprater, ikk? (alle mine apparater står fremme, ikke i skab, så det er ikke lgie sagen)
|
|
Carsten Witt
|
![]() |
|
Damhus ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 503 |
![]() |
Jeg er ret sikker på at 895 også virker infarødt, altså uden nogen konverter. Hvis du så også har et apparat i et skab eller lignende bruger du konverteren der. Jeg kan ikke se den store forskel i designet på 885 og 895.? |
|
![]() |
|
![]() |
895 har silver-look, hvor 885 er let mere kedelig grå plast. Tak for tippet, håber det holder.
|
|
Carsten Witt
|
![]() |
|
Damhus ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 503 |
![]() |
Velbekomme. Jeg er klar over at der er lidt delte meninger om harmony fjernbetjeningerne. Jeg synes den er genial. Det er rigtigt at man lige skal bruge lidt tid på at sætte sig ind i softwaren, som måske kan virke lidt bøvlet. Jeg har 885 nu. Så snart jeg har en weekend til overs bliver det en 895. Der er jo også lige kommet denne her http://www.logitech.com/index.cfm/remotes/universal_remotes/ devices/3898&cl=dk,da Jeg synes den ser drøn fix ud, men kender ikke noget til den. |
|
![]() |
|
![]() |
895 har både infrarød og RF
RF til en modtager som konvertér ti lF, man kan også forlænger"synet" med ekstra IF sender som man kan tilkobel modtager/konverter. Bortset fra TV og receiver har jeg alle mine apparater under en sofa. Her har jeg en RF modtager/konverter som betjener alle apparater som findes der under, dvs. RF til de ting som ikke kan ses og IF til alt det der kan ses. Man bestemmer selv hvad skal styres direkte fra remoten og hvad skal styres via modtager/konveter - som jeg sagde før det virker rigtig godt. Simon |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |