|
|
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | ||
toolman ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 12-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 38 |
![]() Sendt: 13-Januar-2008 kl. 16:46 |
|
Jeg har på fornemmelsen at når de nye oled tv kommer på market i løbet af 2010 så kommer der et nyt medie med der kan klare den 4 x så høje opløsning. Det medie vil så overtage bluray/hd-dvd/dvd eller ville kunne afspille medier på en og samme maskine MÅSKE endda skubbe dem helt ud af market .... KUN EN TANKE.. |
||
![]() |
||
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12384 |
![]() |
|
Har OLED tv nu 7680*4320 opløsning?
![]() |
||
![]() |
||
toolman ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 12-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 38 |
![]() |
|
Nej!!!! Men det producenternes udmeldning... |
||
![]() |
||
Pizzabager ![]() Redaktionen ![]() ![]() Oprettet: 08-Januar-2007 Status: Offline Point: 1964 |
![]() |
|
Der skal nok komme et nyt medie, men har vi brug for det, BD og HDDVD er ikke engang folke eje endnu, og en Oled skærm der kan klare 4X så høj opløsning som 1920*1080 skal være PÆNT stor før man reelt for noget ud af opløsningen. Ud over det så er der indtil videre kun fremvist Oled skærme i 11 og 31" så vidt jeg husker, og den 11" til salg. Det kommer, måske i 2010, men ikke til menneske priser.. Medier der kan klare en så høj opløsning i en hel filmlængde, er vist ikke engang på tegnebrættet af hvad jeg ved.. og selvom det var, så optages film ikke i så høj opløsning, så jeg ved ikke hvad man skal få ud af det. |
||
![]() |
||
![]() |
|
Nu siger du folke eje!!!! Det var vel knapt folke eje med alm dvd før hd - mediet kom på market....
|
||
![]() |
||
vclarke ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-September-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 738 |
![]() |
|
Ja så ved jeg ikke hvornår du vil kalde noget "folkeeje", jeg kender da ikke nogen der ikke har DVD - nå jo min Mormor på 88
|
||
![]() |
||
![]() |
|
|
||
![]() |
||
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12384 |
![]() |
|
Nej, HD-medierne er altså relativt nye. Det har kun rigtig været muligt, at købe HD-film i under et år, her i landet, og et lille års tid mere i f.eks. USA.
|
||
![]() |
||
Pizzabager ![]() Redaktionen ![]() ![]() Oprettet: 08-Januar-2007 Status: Offline Point: 1964 |
![]() |
|
Jeg ved da jeg købte en DVD afspiller for 700 kr for omkring 6-7 år siden så vidt jeg husker. der havde DVD vist overhalet VHS. Mener da ikke der var en eneste HD afspiller på marked dengang. der var skrevet en del om formatet, Men vist ikke en eneste afspiller eller medie på marked.. SÅ VIDT JEG VED. Hvornår kom de første afspillere på marked?? Redigeret af Pizzabager - 13-Januar-2008 kl. 18:35 |
||
![]() |
||
goAMinD ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 06-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 356 |
![]() |
|
Den første HD-DVD afspiller kom på markedet i Japan 31. marts 2006 fra Toshiba (HD-XA1). Den første Blu-ray afspiller kom på markedet 25. juni 2006 fra Samsung (BD-P1000). |
||
Blu-ray
Film |
||
![]() |
||
Lennon ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4858 |
![]() |
|
Fremtidsmusik ! ! Inden teknologi og priser er interessante, når i sgu snildt at slide et par nye aktuelle TV og afspillere op . . . |
||
![]() |
||
![]() |
|
Jep!!! For tingende i fortiden er slidt op og tingende idag går for langsomt så kan vi vel lige så godt tage hul på fremtiden ikk???
![]() |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |