|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |||
frostkongen ![]() Bruger ![]() Oprettet: 04-Februar-2007 Status: Offline Point: 80 |
![]() Sendt: 13-Januar-2008 kl. 19:52 |
||
kan ps3 afspille mkv gennem ekstern via usb.
|
|||
![]() |
|||
Matzon ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 28-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 345 |
![]() |
||
måske via linux, men ellers ikke - endnu...
|
|||
![]() |
|||
frostkongen ![]() Bruger ![]() Oprettet: 04-Februar-2007 Status: Offline Point: 80 |
![]() |
||
hvad med hvis man konverterer dem over til vob filer. er der nogen der har erfaring med det
|
|||
![]() |
|||
MJ (udmeldt) ![]() -- ![]() ![]() Oprettet: 16-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2917 |
![]() |
||
Hvorfor ikke bare omdøbe dem til .avi i filnavnet og lade den afspille dem
direkte? |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
det var jeg ikke klar over man kunne... fedt nok det skal prøves |
|||
![]() |
|||
MJ (udmeldt) ![]() -- ![]() ![]() Oprettet: 16-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2917 |
![]() |
||
Det gør jeg altid pga. MCE ikke kan afspille MKV.
Er 99% sikker på min PS3 kan afspille dem.. men kan ikke lige verificere det 100% lige nu så prøv det ad :) |
|||
![]() |
|||
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
||
Der er kæmpe forskel på AVI og MKV containeren... |
|||
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
|||
![]() |
|||
![]() |
||
og det betyder hvad- kan det lade sig gøre eller ej |
|||
![]() |
|||
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
||
Hvis du med PS3 mener Sony OS (out-of-the-box), tror jeg ikke at det vil virke. Sony er ikke gode venner med Matroska formatet, og Sony er først for ganske nylig blevet banket på plads mht XviD (eller er det kun DivX?) i en AVI container. Der skal være en software implementering af MKV, og det er der formentlig kun i "hackede" Linux OSes på PS3 (som garanteret er ffmpeg/libavcodec baseret, og der er der Matroska understøttelse til den store guldmedalje). Når Martin kan rename sine AVI filer må det være fordi han egentlig har en splitter til Matroska (Haali, Gabest, el.lign.), men Micros$oft MCE vil ikke kendes ved extension .mkv. Eller noget i den retning. |
|||
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Yeah.. I know ![]() Når det så er sagt så har jeg lige nu testet det.. og det virker _ikke_. Jeg huskede forkert med nogle WMV-HD filer jeg havde, som PS3'ern perfekt afspiller. Ang. mit MCE så er det korrekt jeg har codec inde for mkv og at MCE ikke vil kendes ved den ekstention -derfor virker det ved at tilføje .avi. Beklager jeg huskede forkert og satte begejstringen i vejret ![]() Redigeret af MartinJohansen - 13-Januar-2008 kl. 23:51 |
|||
![]() |
|||
spawn ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6822 |
![]() |
||
Har man nogle nogle .mkv filer med eks. h264 videocodec og ac3 audiocodec - kan man forholdsvis hurtigt og nemt remuxe det originale videospor til en .mp4 container samtidig med at man konverterer audiodelen til aac PS3 vil nemlig godt spille h264/aac i en mp4 container - også high definition h264 video Ved at benytte denne metode får man ikke noget kvalitetstab på videodelen. Man bruger eks. ps3video9 som er gratis http://www.redkawa.com/videoconverters/ps3video9/ Proceduren er som følger: Start programmet Programmet kan selvfølgelig også bruges til almindelige konverteringsopgaver af diverse videofiler til PS3 kompatibelt avc.mp4 format. |
|||
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
|||
![]() |
|||
![]() |
||
@spawn
Det er kun med stereo AAC lyd at det virker, ikke? Hvis man har en MKV med AC3 5.1 er der et tab. |
|||
|
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |