|
|
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | |
KissmeTiger ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 15-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 518 |
![]() Sendt: 08-Januar-2008 kl. 02:03 |
Hej Jeg har brug for en ny NAS. Jeg har en NSLU2 med bla. kissdx og slimserver på. Kissdx -> KissDP558 fungerer upåklageligt, men slimserver -> squeezebox er som ventet en for stor mundfuld for NSLU2'en. Det tager for lang tid at søge og skifte spilleliste/albums og den slags. Får i nærmere fremtid, om alt går vel, en Popcorn maskine. Den er bestilt. Krav til ny NAS er altså at den skal kunne afvikle Slimerveren tilfredsstillende, håndtere NFS til Popcorn og så skal den kunne klare Gigabit Lan. Har kig på de to i overskriften . For og imod ? Synology'en er billigere. Og den er vist nok også sjovere(telnet åben) Havde oprindeligt tænkt mig at købe Qnap'en. Men hvorfor egentligt ?
|
|
Panta rei
|
|
![]() |
|
Breddam ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-December-2006 Sted: 4140 Borup Status: Offline Point: 2171 |
![]() |
Fordi den måske er mere lækker?
Spørgsmålet er, om det betyder ret meget, når en NAS jo som regel er gemt godt af vejen. Twonky følger med Qnap, men den har du jo ikke brug for, så det er ikke et rigtigt argument. Jeg ved, at Synologys produkter er gennemarbejdede, og at der er hjælp at hente i deres forum eller her, hvis der er behov for det. Venligst Søren |
|
![]() |
|
dk01888 ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 27-Januar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 42 |
![]() |
Når prisen, som næsten altid, også er en faktor i udvælgelsen, skal strømforbruget også tages med. I følge de opgivne tal benytter 207+ dobbelt så meget strøm som 209 pro. Dvs. ved rimeligt brug mht. til standby og drift strømforbrug, så i runde tal uden regnemaskine, vil 209 pro faktisk være billigere. Jeg er selv ved at købe en NAS og kigge på samme 2 maskiner og måske lidt på 407, derfor kunne de være interessant hvis nogle derude havde andre faktore der skulle tages i ed. Samt ikke mindst hvilke harddiske der kan anbefales når de nu skal stå og trille 24/7. Mit brug af NAS er til backup, data generalt, musik, billeder og film. Pft, Lars |
|
![]() |
|
Breddam ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-December-2006 Sted: 4140 Borup Status: Offline Point: 2171 |
![]() |
Jeg kan ikke finde ud af, hvad Qnap'en bruger af strøm. Kan du oplyse det, Lars?
24/7, er det også nødvendigt? Jeg slukker om natten. Der er der nemlig ikke brug for min. Jeg kan godt se, at hvis man fx. kører webserver, så er det ligesom lidt ude af billedet ![]() Venligst Søren Redigeret af Breddam - 08-Januar-2008 kl. 09:04 |
|
![]() |
|
dk01888 ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 27-Januar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 42 |
![]() |
Jeg skal prøve.... Strømforbrug Standby Drift TS-209 pro &nb sp; 5,1 &nb sp; 22,8 DS 207+ &n bsp; 11,4 &n bsp; 52,2
Kilde QNAP http://www.computergeil.dk/?artikelid=13797&apage=2 Kilde Synology http://www.synology.com/enu/products/DS207+/spec.php
Mvh, Lars |
|
![]() |
|
![]() |
207 har ikke 52,2 i drift. Det er ved opstart.
Power Consumption(1)
Venligst Søren Edit= Kilde: http://www.synology.com/enu/products/DS207+/spec.php Redigeret af Breddam - 08-Januar-2008 kl. 09:04 |
|
![]() |
|
![]() |
OK, jeg har lige googlet lidt. I Qnaps forum angiver Qnap således:
The power consumption of TS-209 is 14.8W (Sleep) & 29.3W (Operation). And we are going to modify the spec on web. Det kommer selvfølgelig meget an på, hvilke diske, man benytter i sin NAS, hvorfor forbruget i drift (spinup, access, idle) vil svinge noget. Hvorvidt det også er tilfældet i hvile (stoppede diske, hibernation) tvivler jeg på. Lidt strøm er der måske alligevel til diskene (????) Det er jo meget ens NAS'er og de er jo i direkte konkurrence, så de har nok ikke råd til at afvige så meget på strømforbruget (!?) Qnap har så brugt lidt mere energi på hardwaren ![]() Venligst Søren |
|
![]() |
|
lahan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9427 |
![]() |
Hvad er egentligt overførsel hastigheden for sådan en NAS i forhold til en almindelig extern HDD ?
|
|
![]() |
|
kim.t ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2004 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 3850 |
![]() |
Langsom ! Min gamle DS-101J klarer ca. 8 Mb/s - dvs ca ½ Gb/min Men det er jo også stor forskel om vi snakker USB eller netværkstrafik. Redigeret af kim.t - 08-Januar-2008 kl. 10:45 |
|
![]() |
|
![]() |
|
lahan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9427 |
![]() |
|
|
![]() |
|
![]() |
Med Gb lan vil overførselshastigheden faktisk være den samme som med den eksterne harddisk.
Det kommer jo meget an på, hvad man bruger sin NAS til. Hvis man tit overfører store filer, vil man jo nok sætte pris på Gb-hastigheden, som vil give en hastighedsforøgelse på over 50%. Hvis man ikke bruger den til så store filer, vil det stort set være lige gyldigt. Eller også skal man bare rippe sine DVD'er direkte til NAS'en ![]() Vendligst Søren |
|
![]() |
|
![]() |
En extern firewire disk kører jo 800Mbps.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |