recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Bærbare medie afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Logitech Squeezebox
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketLogitech Squeezebox

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
arvesen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 02-August-2004
Sted: Snekkersren
Status: Offline
Point: 44
Direkte link til dette indlæg Emne: Logitech Squeezebox
    Sendt: 16-Januar-2008 kl. 06:34

hej

Kan Logitech Squeezebox kører uPnP eller har den andre måder at se nas på, så computeren ikke skal være tænt hele tiden.

/gert

Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Point: 3840
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2008 kl. 07:38

Squeezebox'en kører ikke upnp. Den kræver SqueezeServer eller SqueezeCenter installeret på enten  PC'er eller en NAS. Dvs du skal have fat i en NAS som det kan installeres på.

Søg lidt i forum'et.

Til top
ajaj Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-Februar-2006
Sted: Denmark
Point: 442
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2008 kl. 21:38

Undskyld at jeg lige blander mig i denne tråd, men den ligger tæt på et par spørgsmål fra mig, så istedet for at oprette en ny tråd.........

Jeg påtænker at købe en squeezebox snarest. Jeg har i forvejen en NAS -Synology 207 som jeg bruger til back-up for mine data samt "lager" for min musik og film.

Jeg ved at squeezeboxen kræver SqueezeServer for at kører, kan denne bare lægges på NAS'en, eller kræves det at den ligger på en af netværkets "rigtige" PC'er.

kim.t, jeg håber at jeg læser dit indlæg rigtigt , for du skriver at den kan lægges på NAS'en. Der står nemlig som en naturlig ting i mange af de andre tråde, at folk tilslutter den til deres PC, men det er vel bare fordi der ikke er en NAS i deres netværk. - Eller er det fordi det er kompliceret at installere serveren på NAS'en ?

Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Point: 3840
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2008 kl. 08:16

Alt den information du har brug for ligger her i forum'et - et eller andet sted  Men eller skal du bare kikke her med generel info, og i dette PDF omkring SqueezeCenter 7.0.

Hvis det er den "gamle" model af 207'ern du har med 64 mb RAM (og 266 Mhz) skal du ikke regne med at det kommer til at køre specielt godt (der er også en 207'er med 128 mb RAM og en 207+ med 500 MHz)

Redigeret af kim.t - 17-Januar-2008 kl. 08:25
Til top
ajaj Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-Februar-2006
Sted: Denmark
Point: 442
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2008 kl. 11:20
Oprindeligt skrevet af kim.t kim.t skrev:

Alt den information du har brug for ligger her i forum'et - et eller andet sted  Men eller skal du bare kikke her med generel info, og i dette PDF omkring SqueezeCenter 7.0.

Hvis det er den "gamle" model af 207'ern du har med 64 mb RAM (og 266 Mhz) skal du ikke regne med at det kommer til at køre specielt godt (der er også en 207'er med 128 mb RAM og en 207+ med 500 MHz)

Tak for info og læsestof . Det er i øvrigt 207+ jeg har.

Til top
Skobbolop Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 30-Oktober-2006
Point: 65
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2008 kl. 14:20
ja hvad er egentlig kravene til en NAS for at SqueezeCenter/server kører nogenlunde flydende...?

128 mb er nok?
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu