Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Zavior
Bruger
Oprettet: 12-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 165
|
Emne: Billede forstyrrelser BD-P1400 Sendt: 16-Januar-2008 kl. 19:39 |
Har for nylig anskaffet mig en BD-P1400. Har læst en del godt om billede og
lyd kvaliteten. Derfor er jeg også interesseret i om nogle her på recorder.dk
har været ude for at der kommer en slags forrykkelse eller forskydning og til
tider en grøn skærm i nogle sekunder imens lyden fortsætter.
Har på nuværende tidspunkt set tre film (Into the Blue, 300, Syv år i Tibet) på
maskinen og under alle tre afspilninger med samme resultat. Der er ingen
sammenhæng med hvornår det viser sig.
Den grønne skræm for mig til at tænke HDCP og måske problemer med
HDMI kablet (profigold hdmi)?
|
 |
Hother
Platin medlem
hummelmose
Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
|
Sendt: 16-Januar-2008 kl. 20:32 |
Zavior skrev:
Har for nylig anskaffet mig en BD-P1400. Har læst en del godt om billede og lyd kvaliteten. Derfor er jeg også interesseret i om nogle her på recorder.dk har været ude for at der kommer en slags forrykkelse eller forskydning og til tider en grøn skærm i nogle sekunder imens lyden fortsætter.
Har på nuværende tidspunkt set tre film (Into the Blue, 300, Syv år i Tibet) på maskinen og under alle tre afspilninger med samme resultat. Der er ingen sammenhæng med hvornår det viser sig.
Den grønne skræm for mig til at tænke HDCP og måske problemer med HDMI kablet (profigold hdmi)?
|
Nej, jeg oplever slet ikke noget af det du beskriver. Og min P1400 har på det seneste kørt rigtigt meget i forbindelse med en kommende anmeldelse her til siden. Og jeg har absolut intet "knuder" oplevet
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
 |
Zavior
Bruger
Oprettet: 12-April-2007
Point: 165
|
Sendt: 13-Februar-2008 kl. 13:07 |
Vil bare lige berette at siden jeg har fået nyt TV har jeg ikke oplevet nogle
problemer med billedet ved afspilning med BD P1400. Tror det må have
været mit ældre Samsung TV som havde nogle problemer med afspilleren...
|
 |
Hother
Platin medlem
hummelmose
Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
|
Sendt: 13-Februar-2008 kl. 13:11 |
Zavior skrev:
Vil bare lige berette at siden jeg har fået nyt TV har jeg ikke oplevet nogle problemer med billedet ved afspilning med BD P1400. Tror det må have været mit ældre Samsung TV som havde nogle problemer med afspilleren... |
Lyder rigtigt godt Zavior - og tillykke med det nye
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
 |
Dief
Bruger
Oprettet: 11-Februar-2008
Point: 51
|
Sendt: 13-Februar-2008 kl. 13:18 |
Zavior skrev:
Har for nylig anskaffet mig en BD-P1400. Har læst en del godt om billede og lyd kvaliteten. Derfor er jeg også interesseret i om nogle her på recorder.dk har været ude for at der kommer en slags forrykkelse eller forskydning og til tider en grøn skærm i nogle sekunder imens lyden fortsætter.
Har på nuværende tidspunkt set tre film (Into the Blue, 300, Syv år i Tibet) på maskinen og under alle tre afspilninger med samme resultat. Der er ingen sammenhæng med hvornår det viser sig.
Den grønne skræm for mig til at tænke HDCP og måske problemer med HDMI kablet (profigold hdmi)?
|
Hej Zavior.
Jeg har en Philips BDP-7100, som skulle have samme indmad som BD-P1400, og jeg oplever også lidt det samme som dig. Min skærm bliver sort og lyden forsvinder også i ca. 2 sek, hvorefter begge dele vender tilbage igen?? Der er hos mig heler ingen sammenhæng i, hvornår det optræder. Jeg har set det på 3 film (Ratatouille, AC/DC live at donington, Ultraviolet).
Jeg har sendt en mail til Philips, for at høre om de kender til problemet. Venter stadig på svar.
Mvh Dief
Redigeret af Dief - 13-Februar-2008 kl. 13:21
|
|
 |
Dief
Bruger
Oprettet: 11-Februar-2008
Point: 51
|
Sendt: 13-Februar-2008 kl. 14:31 |
Hej Zavior.
Jeg prøvede denne her gang at ændre parameteren "HDMI CEC" til "OFF", under "Settings" i BD-afspillerens menu. Herefter så jeg BD-filmen "Ultraviolet" igen, og denne gang var der ingen afbrydelser/black-outs.
Jeg ved ikke om der findes en lign. funktion på Samsungen, men i Philips' BDP-7100, står der i vejledningen at de ikke kan garantere at deres HDMI CEC (Consumer Eletronic Control) er kompatibel med andre fabrikanters udstyr som også understøtter dette. Og jeg aner faktisk ikke engang om mit TV understøtter det?? tror det nu ikke, det er ikke det nyeste længere (LG 42PC1R)
Jeg vil lige se nogle flere film, inden jeg jubler for højt.
Mvh Dief
Redigeret af Dief - 13-Februar-2008 kl. 14:33
|
|
 |
silva22
Super bruger
Oprettet: 24-Marts-2007
Point: 357
|
Sendt: 13-Februar-2008 kl. 15:51 |
Hej.
Min BD-P1400 gør lige præsic det samme,som er tilsluttet mit samsung tv. Har lige set spiderman 3 og pathfinder og ca. midt i filmen kommer der nogle forstyrelser på ca. 10 sek. hvor billede ryster.
|
 |