recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - System kompabilitet
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSystem kompabilitet

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Holst01 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 05-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 10
Direkte link til dette indlæg Emne: System kompabilitet
    Sendt: 17-Januar-2008 kl. 17:40

Hej alle herinde.

Jeg har ikke den fjerneste idé om vista's recursebrug og  sådan. Så har stykket lidt hardware sammen. Har et par spørgsmål angående plads og sådan i kabi også.. Men det vender jeg tilbage til.. Setup er som følgende:

Kabinet:
Thermaltake Mozart SX
VC7000SNS

CPU:
Athlon 64 X2 5000+ 2.6 GHz

CPU Køler:
Silverstone Nitrogon NT06-Lite

Bundkort:
Biostar T-series TA690G AM2

Ram:
Corsair XMS2 2 x 1 GB

Harddisk:
Samsung SpinPoint T166 HD501LJ 500 GB

TV Tuner:
Hauppauge MCE PVR-500 Dual tuner

PSU:
Det har jeg selv liggende fra en gammel comp. der ikke virker mere.

Spørgsmål 1
Ville dette system kunne køre Windows Vista uden at det ville gøre en sindsyg af ventetid.

Spørgsmål 2
Ville Bundkort, CPU + CPU køler kunne være i dette kabinet ? eller ville jeg rage imod toppen i kabinettet ?

Den er 7,8Cm og kabi er 9. Men er det med fødderne eller indre mål ?

Spørgsmål 3
Hva syns i egentlig om mit setup ? Skal ikke kunne køre Full HD eller lignende da mit plasma ikke kan. så ingen interesse.

På forhånd tak.. 
Holst

Til top
stefanb Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 17-Oktober-2007
Point: 452
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2008 kl. 18:58

Jeg har et næsten ubrugt Hauppauge MCE PVR-500 Dual tuner kort billigt til salg hvis det er.

stefanbaarstroem@hotmail.com

Til top
Holst01 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2008 kl. 19:05

Har det liggende herhjemme. Forsøgte at lege med det på min gamle computer. men den er alt for ustabil til overhovedet at boote...

Men hvad er dine erfaringer med det ?

Til top
stefanb Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2008 kl. 19:18
Et rigtig godt kort. Virker super med MCE, men vær obs på at du ikke vil kunne se analog tv via antenne efter 2009. Så bliver det ren digital.
Til top
Holst01 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2008 kl. 19:31

ja, men der er et år endnu..

Det burde ikke betyde det store da jeg har kabelTV.

Mener da ikke jeg som bruger af kabel TV skal lave noget om.. Det er vist nok dem der sørger for det kommer igennem mit kabel anyway..

Til top
stefanb Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2008 kl. 19:42
Nej så er der sikkert ikke problemer med det. Men mon ikke også de på et tidspunkt skifter til digital. Men kom til at tænke på... tv kortet er jeg ret sikker at der ikke kan være i det kabinet du har tænkt dig at købe. Mit kabinet er 14cm højt og der kan det kun lige være i.
Til top
Holst01 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2008 kl. 19:45

de ligger jo vandret med PCI raisers..
så skulle det vist ikke være et problem..

Men skal bare have et kabinet så lavt som muligt.. selvfølgelig også så flot som muligt..

Til top
Zagadka Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 07-August-2005
Point: 446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2008 kl. 20:41
Jeg synes du skal blive endnu mere nervøs for pladsen til din CPU køler. Kølerens højde er angivet uden blæser for den leveres uden blæser, så hvis du skal have en eller anden form for blæser på (meget sandsynligt med en Athlon 64 X2 5000+) så ryger der lidt mere plads til den. Jeg mener at en standard blæser er 2,5cm i tykkelsen og 7,8cm + 2,5cm = 10,3cm hvilket er mere end de 9cm der er opgivet for kabinettet uanset hvordan det måles.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6062
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2008 kl. 20:54
Tror ikke du får plads til køleren i det kabinet nej. Men angående spørgsmål 1 og 3, så ja, det kan sagtes køre Vista, uden det fjerneste problem, og hvis dit fjernsyn kunne vise, ja så kan computeren også sagtens vise 1080p.
Jeg selv viser 1080p på en Athlon 64 X2 4200+, med to giga ram. Tilmed er bundkortet en gammel sag, så der køres det gamle socket 939 på cpu, og ddr1 ram. Så meget kræver det heller ikke med 1080p. Bare du kan finde ud af at opsætte codecs ordenligt.
Til top
Holst01 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2008 kl. 21:01

okay.

Tak. Jeg havde håbet på det kunne lade sig gøre helt uden blæser på den køler  Men var dog også selv i tvivl.

Med hensyn til codecs... Er det ikke en helt videnskab i sig selv. Min fætter har et mediacenter til 18000 med hauppauge PVR-500 og vista. Men hans signal ser sgu ikke særlig overbevisende ud. Men det er vel til at få hjælp..

Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2008 kl. 00:26

Hvis jeg var dig ville jeg gå digital!

A købe et PVR 500 kort nu ville være dumt.

Jeg ved godt du har kabel, men så køb da en digitalpakke hos din leverandør og et FloppyTV hvor du kan putte dit betalingskort i.

Så skal du se kvalitet!

DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6062
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2008 kl. 00:47
Oprindeligt skrevet af Holst01 Holst01 skrev:

okay.

Tak. Jeg havde håbet på det kunne lade sig gøre helt uden blæser på den køler  Men var dog også selv i tvivl.

Med hensyn til codecs... Er det ikke en helt videnskab i sig selv. Min fætter har et mediacenter til 18000 med hauppauge PVR-500 og vista. Men hans signal ser sgu ikke særlig overbevisende ud. Men det er vel til at få hjælp..

At signalet er grimt har ikke noget med codecs eller prisen på systemet at gøre. Det er ganske simpelt fordi har modtager et dårligt signal, med et dårligt kort.
Og nej, så svært er det nu heller ikke med codecs. Tror det tog mig tyve minutter i alt.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu