recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kan man stoppe SlimServer?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketKan man stoppe SlimServer?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
caschmidt Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 12-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 14
Direkte link til dette indlæg Emne: Kan man stoppe SlimServer?
    Sendt: 18-Januar-2008 kl. 14:01

Jeg var bl.a. i gang med at redigere lidt i mine musikfiler via det udmærkede program: "MediaMonkey" (ID-tags etc.)

Men det gik sgu' temmelig langsomt, for det var som om der hele tiden var "optaget" på Qnap'en.

Derfor tænkte jeg som så:  "Hvis man kunne stoppe SlimServer - uden at lukke ned for Qnap-serveren - så kunne man derved muligvis frigive nogle ressourcer"

Kan man det?
Og hvordan?

Til top
Breddam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-December-2006
Sted: 4140 Borup
Point: 2171
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2008 kl. 14:29
Kender ikke webinterfacet, men hvis du kan komme ind i Qnap'en med Telnet, kan du skrive ps for at få kørende processer. Der er sikkert en proces eller flere, som du kan identificere som havende med Slimserveren at gøre. Så skriver du killall Slimserverproces 

Venligst
Søren
Til top
boris Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 02-August-2006
Point: 23
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2008 kl. 10:54
Oprindeligt skrevet af caschmidt caschmidt skrev:

Jeg var bl.a. i gang med at redigere lidt i mine musikfiler via det udmærkede program: "MediaMonkey" (ID-tags etc.)

Men det gik sgu' temmelig langsomt, for det var som om der hele tiden var "optaget" på Qnap'en.

Derfor tænkte jeg som så:  "Hvis man kunne stoppe SlimServer - uden at lukke ned for Qnap-serveren - så kunne man derved muligvis frigive nogle ressourcer"

Kan man det?
Og hvordan?

Hej!

Ja, det er muligt.

Tilgå NAS med SSH og følg dette.

Stop SlimServer i normal shell:

# /share/HDA_DATA/etch/ext/bin/M050-slimserver.sh stop

Skift til chroot envoriment:

# chroot /share/HDA_DATA/etch /bin/bash

Stop SS:

root@SlimServer-109:/# cd /ext/bin
root@SlimServer-109:/ext/bin# ./M050-slimserver.sh start
Starting slimserver

For at gå tilbage til shell:

root@SlimServer-109:/ext/bin# exit

Jeg får disse warnings, når jeg lukker SS ned men det ser ikke ud til at betyde noget.

root@SlimServer-109:/ext/bin# 2008-01-05 14:32:05.7958 UPnP: Failed to initialize multicast socket, disabling UPnP.
2008-01-05 14:32:07.4734 Couldn't resolve IP address for: localhost

Jeg har også lagt dette på SlimDevices:

http://forums.slimdevices.com/showthread.php?t=39051&pag e=2

/S

Redigeret af boris - 19-Januar-2008 kl. 10:56
Til top
caschmidt Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 12-Januar-2008
Sted: Denmark
Point: 14
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2008 kl. 17:27

1.000 tak Boris

Det var jo lige hvad jeg havde ønsket mig

Desværre løste det ikke mit umiddelbare problem: at tilgangen til min Qnap TS-109 under arbejdet med MediaMonkey somme tider bliver ekstremt langsom - man må vente op til et helt minut før en kommando kan afløses af den næste.
Dette gælder også ved browsing på serveren i Windows Stifinder el.andet

Jeg har opdaget at løsningen er at "restarte" Qnap'en, så kører det fint igen - indtil næste gang

Men jeg kan da godt undre mig lidt over, hvad det er, som skaber disse "flaskehalsproblemer"?

caschmidt

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu