recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Feature på Sony RDR-HXD970
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFeature på Sony RDR-HXD970

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
p-HD Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 29-Marts-2004
Status: Offline
Point: 185
Direkte link til dette indlæg Emne: Feature på Sony RDR-HXD970
    Sendt: 28-Oktober-2007 kl. 19:43
Jeg er ved at gå i tanker om at skifte min Pioneer 630'er ud med ovenstående Sony-model, da jeg har hørt meget godt om den. Meeeeen.......

Der er en enkelt feature, som jeg er meget glad for på min nuværende pio, og det er muligheden for at kunne redigere og slette andre optagelser, mens optageren er i gang med at optage et program -  en feature, som jeg slet ikke havde på min første Pana E85 optager og derfor forståeligt nok er meget glad for.

Er dette en feature, som kan findes på ovenstående Sony model? Eller er det kun Pio, som har denne dejlige feature indbygget?

Redigeret af p-HD - 28-Oktober-2007 kl. 19:44
Til top
fumper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Juli-2006
Sted: Denmark
Point: 1062
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2007 kl. 20:03
har lige testet det på min rdr-hxd870 og det lader det til man fint kan, opdel titel, kapitelredigering (opdel, slet) virker ihvertfald fint

mvh Ole
Til top
p-HD Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2007 kl. 20:41
Og dette var imens du optag et andet program?
Til top
fumper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Juli-2006
Point: 1062
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2007 kl. 20:54
yessir, trykkede engang på tv pause knappen

og så gik jeg igang... alt ser ud til at virke

Til top
laursen Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
recordere.dk teamet

Oprettet: 02-Januar-2004
Point: 4056
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2007 kl. 20:57
Sony's 2007 modeller (HXDx50/x70) er jo Pioneer optagere i fåreklæder - så det er vel ikke så overraskende....

Jeg tror du vil genkende menu-systemet fra Pioneer-optageren, p-HD

/Lars
Til top
p-HD Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2007 kl. 21:20
Uha, jamen det er jo - for at sige det i Preben Kristensen egne Linie 3-ord - glimragede og fremstående.

Er der ellers andre manglende/nye features, jeg - sammenlignet med Pio 630 - bør være opmærksom på, udover tilstedeværelsen af en DVB-T tuner? I ved, pros & cons?

Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2008 kl. 20:32

de nye sony modeller kan de også selv fylde en dvd ud ligsom en ægte pioneer maskine kan

hvormange optage indstillinger har 870/970

Til top
DrageMester Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2004
Point: 1660
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2008 kl. 20:53
Oprindeligt skrevet af jetdirect jetdirect skrev:

de nye sony modeller kan de også selv fylde en dvd ud ligsom en ægte pioneer maskine kan

De nye Sony modeller kan tilpasse kvalitet (bitrate) til en DVD ved optagelse i real-time. Om det gøres på samme måde som på en Pioneer kan jeg ikke udtale mig om.

Citér

hvormange optage indstillinger har 870/970

Standard indstillinger:

(HQ+), PCM, HQ, HSP, SP, LSP, ESP, LP, EP, SLP, SEP

Manuelle indstillinger:

MN32 ... MN1

Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
Til top
LGR01 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Oktober-2004
Point: 546
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2008 kl. 21:32
Oprindeligt skrevet af DrageMester DrageMester skrev:

De nye Sony modeller kan tilpasse kvalitet (bitrate) til en DVD ved optagelse i real-time. Om det gøres på samme måde som på en Pioneer kan jeg ikke udtale mig om.

Er det kun ved optagelse eller også ved overførsel fra harddisk til DVD, hvis du har optaget i bedste kvalitet og får det komprimeret ved overførsel?
Leif
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2008 kl. 23:46

vedr MN32 ... MN1

vil det sige hvis man fx har optaget en film på 1t30min og vil overføre den til dvd så kan man ved og vælge MN32 ... MN1 fylde hele disken ud i bedste kvalitet

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2008 kl. 01:53
Oprindeligt skrevet af jetdirect jetdirect skrev:

vedr MN32 ... MN1

vil det sige hvis man fx har optaget en film på 1t30min og vil overføre den til dvd så kan man ved og vælge MN32 ... MN1 fylde hele disken ud i bedste kvalitet

Ja, og der findes også en Auto funktion. Jeg har dog ikke brugt den endnu, da jeg fortrækker at optage til HDD først, beskære og lave kapitler, og derefter overføre til DVD med Højhastigheds-kopiering. Dette kræver at jeg selv vælger den bedste MN** indstilling når jeg programmerer Timer optagelsen.

Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2008 kl. 01:55
Oprindeligt skrevet af LGR01 LGR01 skrev:

Oprindeligt skrevet af DrageMester DrageMester skrev:

Er det kun ved optagelse eller også ved overførsel fra harddisk til DVD, hvis du har optaget i bedste kvalitet og får det komprimeret ved overførsel?
Leif

Så vidt jeg husker, så er det begge dele. Men se mit svar ovenfor for optagelser som skal beskæres først.

Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu