|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
caschmidt ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 12-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 14 |
![]() Sendt: 18-Januar-2008 kl. 14:01 |
Jeg var bl.a. i gang med at redigere lidt i mine musikfiler via det udmærkede program: "MediaMonkey" (ID-tags etc.) Men det gik sgu' temmelig langsomt, for det var som om der hele tiden var "optaget" på Qnap'en. Derfor tænkte jeg som så: "Hvis man kunne stoppe SlimServer - uden at lukke ned for Qnap-serveren - så kunne man derved muligvis frigive nogle ressourcer" Kan man det? |
|
![]() |
|
Breddam ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-December-2006 Sted: 4140 Borup Status: Offline Point: 2171 |
![]() |
Kender ikke webinterfacet, men hvis du kan komme ind i Qnap'en med Telnet, kan du skrive ps for at få kørende processer. Der er sikkert en proces eller flere, som du kan identificere som havende med Slimserveren at gøre. Så skriver du killall Slimserverproces
![]() Venligst Søren |
|
![]() |
|
boris ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 02-August-2006 Status: Offline Point: 23 |
![]() |
Hej! Ja, det er muligt. Tilgå NAS med SSH og følg dette. Stop SlimServer i normal shell: # /share/HDA_DATA/etch/ext/bin/M050-slimserver.sh stop Skift til chroot envoriment: Stop SS: For at gå tilbage til shell: root@SlimServer-109:/ext/bin# exit
Jeg har også lagt dette på SlimDevices: http://forums.slimdevices.com/showthread.php?t=39051&pag e=2 ![]() Redigeret af boris - 19-Januar-2008 kl. 10:56 |
|
![]() |
|
caschmidt ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 12-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 14 |
![]() |
1.000 tak Boris Det var jo lige hvad jeg havde ønsket mig Desværre løste det ikke mit umiddelbare problem: at tilgangen til min Qnap TS-109 under arbejdet med MediaMonkey somme tider bliver ekstremt langsom - man må vente op til et helt minut før en kommando kan afløses af den næste. Jeg har opdaget at løsningen er at "restarte" Qnap'en, så kører det fint igen - indtil næste gang Men jeg kan da godt undre mig lidt over, hvad det er, som skaber disse "flaskehalsproblemer"? caschmidt |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |