Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Patriarken
Guld medlem
Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Status: Offline
Point: 2872
|
Emne: Civiløkonomdesignet HTPC Sendt: 20-Januar-2008 kl. 10:40 |
Som civiløkonom har jeg opsat en reference til et dyrt HTPC system der kan alt det alle efterspørger.....Blueray, digitale HD tunere til dvb-c, WAF osv, osv.....
1 PSU ST40EF 400W Low noise 549,00 kr. 1 LC017B Desktop Black Alu 690,00 kr. 1 K9AG-NEO2-Digital 459,00 kr. 1 ATHLON 64 X2 5000+ 2.6GHZ 649,00 kr. 2 500 GB SpinPoint T166 1.392,00 kr. 1 PioneerBDC-202BK Bluray Drev 1336,00 kr. 1 MCE Remote Control 165,00 kr. 1 Wireless Entertainment Desktop 7000 BT 921,00 kr. 1 2048MB DDR-II 800+ PC6400 (2x1024mb) 351,00 kr 1 Logitech Harmony 895 1985,00 kr 2 Technotrend Budget C-1500HD 1056,00 Kr 2 Technotrend Budget CI Læser 298,00kr 2 Viaaccess/Irdeto CAM 640,00kr 1 Windows Vista Ultimate OEM 1130,00kr 1 SageTV 6.3 Media Center 399,00kr 1 Proximis Girder 4.0 260,00kr 1 PowerDVD 7.0 Ultra 600,00kr 1 SmartWii Kort Replikator 1280,00kr
i alt 13760 kr
Redigeret af Patriarken - 20-Januar-2008 kl. 11:10
|
 |
bphhm
Guld medlem
Oprettet: 28-Marts-2006
Point: 1146
|
Sendt: 20-Januar-2008 kl. 10:52 |
Dine Technotrend kort er det til HD TV og i givet fald fra hvem. Canal digital?
Kan de også decode standard TV?
|
 |
Patriarken
Guld medlem
|
Sendt: 20-Januar-2008 kl. 10:56 |
De er til digitalt TV og klarer Mpeg2/4 de skal have irdeto til stofa og viaaccess til YuoSee...Skal det være DVB-s(Satelit) skal du have conax cams til Canal Digital og du skal du have DVBs modellen fra Technotrend...
Redigeret af Patriarken - 20-Januar-2008 kl. 10:58
|
 |
Pizzabager
Redaktionen
Oprettet: 08-Januar-2007
Point: 1964
|
Sendt: 20-Januar-2008 kl. 11:06 |
bphhm skrev:
|
Nu ville jeg skrive en kort forklaring men den blev alligevel lidt længere.. 
de technotrend DVB-C kort(kan købes både SD og HD kort, med en minimal prisforskel) fungere lige som floppyDTV, det lille problem der er med den er at CI ikke er indbygget på kortet som på floppyDTV.
Skal man kun have et TT kort samt CI, er det nok ikke noget stort problem, TT kortet skal i en PCI32 sokkel, og CI kortet sidde i porten ved siden af( CI kortet går ikke ned i soklen, det sidder kun fast i porten på bagsiden så vidt jeg ved)
skal man derimod have 2 stk TT kort, skal man også have 2 CI kort, også kan der være problemer med pladsen, man skal bruge 2 ledige PCI32 sokler, og i mange M-ATX bundkort, er der kun 2, nogen er der kun 1, er der kun 1 PCI32 giver det sig selv, er der 2 bruger man begge 2 og derfor skal evt. lydkort eller trådløst Lan passe til PCI-E 1x sokkel, der findes nogen få modeller til det, men ikke mange.
Det giver sig selv at skal man have 2 stk TT kort med CI siddene i portene bagi, er der ikke plads til noget andet i udvidelses pladserne. Ci kortene behøver dog ikke sidde fast bagi, de kan pakkes sammen med en elestik og en antistatisk pose og placeres et andet sted i kabinettet, med nogen længere ledninger over til TT kortene.
Efter hvad jeg har læst fra andre Fungere de TT kort fint, og jeg havde selv overvejet det. men da prisforskellen fra floppyDTV til TT er måske 1000 kr. (2000 for TT og 3000 for FloppyDTV) Så vil jeg hellere have den mere plads bagi til udvidelser.
Redigeret af Pizzabager - 20-Januar-2008 kl. 11:08
|
 |
Patriarken
Guld medlem
|
Sendt: 20-Januar-2008 kl. 11:15 |
Pizzabager skrev:
bphhm skrev:
|
de technotrend DVB-C kort(kan købes både SD og HD kort, med en minimal prisforskel) fungere lige som floppyDTV, det lille problem der er med den er at CI ikke er indbygget på kortet som på floppyDTV.
Skal man kun have et TT kort samt CI, er det nok ikke noget stort problem, TT kortet skal i en PCI32 sokkel, og CI kortet sidde i porten ved siden af( CI kortet går ikke ned i soklen, det sidder kun fast i porten på bagsiden så vidt jeg ved)
skal man derimod have 2 stk TT kort, skal man også have 2 CI kort, også kan der være problemer med pladsen, man skal bruge 2 ledige PCI32 sokler, og i mange M-ATX bundkort, er der kun 2, nogen er der kun 1, er der kun 1 PCI32 giver det sig selv, er der 2 bruger man begge 2 og derfor skal evt. lydkort eller trådløst Lan passe til PCI-E 1x sokkel, der findes nogen få modeller til det, men ikke mange.
Det giver sig selv at skal man have 2 stk TT kort med CI siddene i portene bagi, er der ikke plads til noget andet i udvidelses pladserne. Ci kortene behøver dog ikke sidde fast bagi, de kan pakkes sammen med en elestik og en antistatisk pose og placeres et andet sted i kabinettet, med nogen længere ledninger over til TT kortene.
Efter hvad jeg har læst fra andre Fungere de TT kort fint, og jeg havde selv overvejet det. men da prisforskellen fra floppyDTV til TT er måske 1000 kr. (2000 for TT og 3000 for FloppyDTV) Så vil jeg hellere have den mere plads bagi til udvidelser. |
Nu er der valgt et ATX bundkort + kabinet hvor der er plads til technotrends'ene
|
 |
Pizzabager
Redaktionen
Oprettet: 08-Januar-2007
Point: 1964
|
Sendt: 20-Januar-2008 kl. 11:50 |
Patriarken skrev:
Pizzabager skrev:
bphhm skrev:
|
Efter hvad jeg har læst fra andre Fungere de TT kort fint, og jeg havde selv overvejet det. men da prisforskellen fra floppyDTV til TT er måske 1000 kr. (2000 for TT og 3000 for FloppyDTV) Så vil jeg hellere have den mere plads bagi til udvidelser.
|
Nu er der valgt et ATX bundkort + kabinet hvor der er plads til technotrends'ene
|
Okay det havde jeg slet ikke set, men det var også mest som Info til evt andre, da de fleste HTPC bliver bygget med m-ATX bundkort..
Men den ser fin ud, jeg har også lavet min Næste HTPC på papiret., den kommer til at koste 10.000. jeg har så ikke BD drev i. skal jo holde prisen lidt nede :)
Ville du kører de 2 500GB hardiske i raid 0 ??, det havde jeg nemlig tænkt på..
Hvorfor vil du både have en MCE remote OG en logitech remote?
Redigeret af Pizzabager - 20-Januar-2008 kl. 11:54
|
 |
Patriarken
Guld medlem
|
Sendt: 20-Januar-2008 kl. 12:53 |
Pizzabager skrev:
Patriarken skrev:
Pizzabager skrev:
bphhm skrev:
|
|
|
Okay det havde jeg slet ikke set, men det var også mest som Info til evt andre, da de fleste HTPC bliver bygget med m-ATX bundkort..
Men den ser fin ud, jeg har også lavet min Næste HTPC på papiret., den kommer til at koste 10.000. jeg har så ikke BD drev i. skal jo holde prisen lidt nede :)
Ville du kører de 2 500GB hardiske i raid 0 ??, det havde jeg nemlig tænkt på..
Hvorfor vil du både have en MCE remote OG en logitech remote? |
Der medfølger ikke pc-transciever til logitechen. Derfor skal der bruges en billig modtager. Skal egentlig ikke bruge selve remoten men 150kr for en tranciever er billigt, i hvert fald ift USB uirt.. Alle frontends understøtter pt MCE remoten og derfor er dette nemt at sætte op med logitech og den frontend man måtte ønske.... Jeg ville sætte HDdiske i Raid eller overveje dynamic volumes således at recorded tv, eller hvad nu man kalder sin TVfolder, kan have én stor folder...
|
 |
avh
Guld medlem
Oprettet: 29-Juli-2005
Sted: Denmark
Point: 2891
|
Sendt: 20-Januar-2008 kl. 15:07 |
Et par spørgsmål til din konfigurering..
Det omtalte VFD-display, som fysisk er let at sætte i forskellige kabinetter anser jeg, som en meget fin løsning... Har du kendskab til hvordan har den med support i forskellige HTPC-programmer? Og der ikke noget med indbygget IR-modtager i enheden, så man slap for Microsoft æsken?
Jeg har set du ved flere lejligheder, har slået et slag for sageTv, umiddelbart synes jeg det er en showstopper, den manglende support af undetekster, men det er måske reelt et mindre problem ved kabelTv (stofa), så de andre fordele ved SageTV tæller mere?
|
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
 |
Patriarken
Guld medlem
|
Sendt: 20-Januar-2008 kl. 16:04 |
avh skrev:
Et par spørgsmål til din konfigurering..
Det omtalte VFD-display, som fysisk er let at sætte i forskellige kabinetter anser jeg, som en meget fin løsning... Har du kendskab til hvordan har den med support i forskellige HTPC-programmer? Og der ikke noget med indbygget IR-modtager i enheden, så man slap for Microsoft æsken?
Jeg har set du ved flere lejligheder, har slået et slag for sageTv, umiddelbart synes jeg det er en showstopper, den manglende support af undetekster, men det er måske reelt et mindre problem ved kabelTv (stofa), så de andre fordele ved SageTV tæller mere?
|
Underekster arbejdes der på med SageTV, men som du selv siger er problemet ikke stort i mine øjne mht Kabel. Der kan for nørder laves en løsning med Network encoders og Mytheater således er det pt muligt med subs osv, meeen det er kompliceret.... Fordelene ved Sage er som jeg har været inde på før at man kan lave en reel backend med multicast til klienter (ingen behov for transcoding når det foregår på Lan. Klienterne ser serverens tunere som var de lokale. Extendere er desuden billige (Omkring 1200kr for en wireless HD-extender) Dertil kommer muligheden for placeshifting (Streaming via internet) Mht remote så plejer jeg at indbygge dem i HTPC kassen, dvs jeg stripperdem fast inde i. Dernæst forbinder fra blaster fra logitechs z-wave transciever. Således behøver man ikke at pege på htpc'en hvis det er en standalone, og blaster enheder osv er gemtvæk bagpå og inde i kabinettet.  Vfd displayet er mest gejl, men via plugin til Girder virker det udemærket og man kan undvære Microsoft remoten. MStranscieveren er som sagt billig og stabil og er nem at integrere i stort set alle frontends
|
 |