|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
humperdink ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 10-Juli-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 377 |
![]() Sendt: 20-Januar-2008 kl. 19:14 |
... ikke helt lige så god via Vista Media Center som via min TDC Selector - Sagem 60? Jeg og en kammerat undrer os over at billedkvaliteten og opdatering af billedet er ringere via HTPC end via vores Sagem 60 selectorer koblet på YouSee. Vi har følgende udstyr: Jeg: Benytter nyeste driver fra Nvidia 169.25 Vores installationer er helt rene bortset fra diverse opdateringer fra Microsoft Update og et par patches, der hjælper med at holde kanalisten intakt. Kan det have noget at gøre med opdateringshastigheden på skærmkortet - gør det en forskel at skifte fra 60 Hz til 50Hz - og kan dette program evt. være en hjælp. |
|
![]() |
|
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
![]() |
En af grundene til at det kan hakke ved panoreringer, kan bl.a. være fordi grafikkortet er sat til at spytte 60hz, hvor pal systemet som kabeltv kører over kører 50hz.
Prøv lige for sjov skyl at kigge efter. Grunden til at de andre kaneler ofte ser grimmere ud end DR1, DR2, TV2 og DiscoveryHD er fordi de er meget hårdere komprimeret end de fire. Jeg vil næsten gætte på at en kanal som Kanal4 og 5 er nogle af de værste ikk? Redigeret af Nagash - 20-Januar-2008 kl. 19:43 |
|
![]() |
|
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() |
Nagash - Det er jo ikke mere komprimeret via FloppyDTV end via Sagem selectoren Der er flere ting i dette. 1. At det hakker skyldes som Nagash også siger, at jeres opløsning sikkert er sat til 60hz. Dette er en rigtig dårlig indstilling til tv. 2. Jeg forstår ikke hvorfor du har behov for at ændre kontrast og farver på htpcén. Hvis du skal ændre det nogen steder, så er det tvét du skal ændre det på. TVét skal vise det optimale billedet ud fra en hvilken som helst kilde du tilslutter, som du må formode viser det optimalt i sig selv. Så at begynde at rode med farver og kontrast på htpcén er umiddelbart et udtryk for, at skærmkortet ikke er for godt (eller driveren).
|
|
![]() |
|
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
![]() |
Doh!! Det var lige en smutter. |
|
![]() |
|
humperdink ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 10-Juli-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 377 |
![]() |
Tak for svarede... desværre har kæresten overtaget TV'et i aften, så jeg får desværre ikke testet om skiftet fra 60 Hz til 50 Hz har den ønskede effekt på hakkeriet - jeg håber da at det er løsningen på hakkeriproblemerne - ville da være trist at en Sagem 60 til få hundrede kroner kan udkonkurrere HTPC udstyr for adskillige tusinde kroner Mht. billedindstillingerne forsøger jeg også at holde driverindstillingerne helt neutrale og foretage alle indstillinger på TV'et, men jeg er nødt til at ændre én indstilling i driveren da billedet ellers bliver temmeligt mørkt. Jeg kan ikke lige huske hvad indstillingen hedder og kæresten holder godt fast på fjernbetjeningen og ser ikke ud til at slippe den foreløbig Jeg synes ikke at det specielt er Kanal 4 og Kanal 5 som er ringere end de andre kanaler - jeg synes blot at kunne konstaere at højkvaliteteskanaler som DR1, DR2 og Discovery HD er langt mere tilgivende overfor billed indstillinger - de ser altid godt ud - næsten uanset hvordan man mishandler diverse indstillinger. |
|
![]() |
|
![]() |
Nu snakker vi forhåbentlig ikke indholdsmæssig vel ![]() |
|
![]() |
|
Pizzabager ![]() Redaktionen ![]() ![]() Oprettet: 08-Januar-2007 Status: Offline Point: 1964 |
![]() |
Håber det er noget der kan fixes, da jeg overvejer floppyDTV til min næste HTPC, og gider da ikke se på et hakkende billede..
|
|
![]() |
|
Pizzabager ![]() Redaktionen ![]() ![]() Oprettet: 08-Januar-2007 Status: Offline Point: 1964 |
![]() |
står ens grafikkort automatisk til at lave 60hz?, synes altid min HTPC har hakket en del med hurtige liner tekst hen over skærmen, hvis det kunne løses, skal jeg da lige kigge på det.. |
|
![]() |
|
![]() |
Ja, den står i hvert fald aldrig som 50 som standard. Synes altid den står til 60, da det er en monitors standard. Et grafikkort er dog så smart at spørge skærmen hvis det er et plug&play skærm, men da tv'et godt kan tage imod 60hz, tager grafikkortet altså ikke hensyn til at du er dansker og derfor bruger pal 50hz.
|
|
![]() |
|
![]() |
Hjalp det på hakkeriet?
|
|
![]() |
|
![]() |
Ja ... det gjorde det - mange tak. Jeg Har ikke kunnet svare de seneste par dage, da jeg har svære kvaler med at logge ind på forummet en gang i mellem ... den accepterer mit brugernavn og min kode, men jeg kan alligevel ikke svare på indlæg m.v. Hakkeriet er reduceret væsentligt og er nu på stort set samme niveau som via min Sagem 60. Mange tak ... |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |