|
|
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | ||
rigo ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-December-2006 Sted: Slangerup, DK Status: Offline Point: 763 |
![]() Sendt: 19-Januar-2008 kl. 21:30 |
|
Har netop solgt mit anlæg og står nu ved en skillevej, og skal vælge "fremtidens" anlæg, og valget står mellem Sonos og Squeezebox Duet. Kunne godt tænke mig en lille debat om disse 2 løsninger. Også for at få afklaret nogle af mine egne huller i viden om emnet. Det er naturligvis svært at bedømme Squezzebox Duet, da den ikke kan købes. For Squezzebox Duet: Imod Squezzebox Duet: For Sonos: Imod Sonos:
Redigeret af rigo - 19-Januar-2008 kl. 22:19 |
||
![]() |
||
Matzon ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 28-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 345 |
![]() |
|
Jeg er også med på en lytter :)
En ting der ikke er nævnt med squeeze er at den ikke kan levere lyd via UPnP - man skal have en squeezeserver/center kompatibel modtager :( Jeg har læst på fora - men ved ikke hvor meget man skal ligge i det - at Hoved udvikleren af Squeeze softwaren forlod virksomheden ifbm logitech opkøb. Link. Ydermere er Squeezebox's software stack ikke opensource (normalt ikke et problem, men fordi at den ikke understøtter UPnP er man bundet til Squeeze foreeeeever ![]() Jeg hælder selv mest til Sonos, men prisen er altså ret vild IMO. |
||
![]() |
||
drmulle ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 20-September-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 7 |
![]() |
|
Man kan købe en ZoneBridge til Sonos, så den første zone alligevel er trådløs. Sonos rykker, skal snart købe en ekstra zone. |
||
![]() |
||
andefeldt ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 04-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 615 |
![]() |
|
Sonos kan nu godt afspille DRM sikrede filer, hvis det er WMA filer. Man kan bare ikke afspille iTunes købte filer, da de bruger en anden type DRM, som Sonos ikke kan klare. Jeg ved ikke om SqueezeBox kan klare alle typer DRM filer - jeg tror det altså ikke.
Jeg er klart mest til Sonos. SqueezeBox Duet er smart og billigt, men kræver, som du selv skriver, en NAS af en bestemt størrelse. Samtidig kan man se her på dette forum, hvordan slimserveren skal installeres, stoppes osv osv, hvilket bare bliver lidt for bøvlet i længden. Sonos virker bare uden problemer. Prisen på Sonos er høj, men man kan jo håbe, at den falder lidt, efter SqueezeBox Duet kommer på markedet. |
||
Anders
|
||
![]() |
||
kim.t ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2004 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 3850 |
![]() |
|
Du skal ikke regner mde at der sker en løbende "opgradering" af Sonos. Squeezebox remoten er open Source (en mini computer) hvor jeg godt kunne forestille mig at der kommer til at se en masse omkring. "The Controller also has a small built-in speaker and headphone jack which are used for sound effects for the user interface. Future software updates could make the Controller a player itself, streaming your music (or any of the internet radio or music services on SqueezeNetwork) to the headphone jack. If and when that software update happens, the Duet bundle would be like getting two players in one box. |
||
![]() |
||
![]() |
||
PSSO ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 615 |
![]() |
|
Man behøver faktisk ikke en PC'er eller en NAS boks til opbevaring af sine musik (mp3) filer. Via SqueezeNetwork og MP3tunes Music Locker opbevares musik filerne på "nettet" og hentes derfra direkte til ens Squeezebox / Reciever / Transporter.
|
||
mvh PSSO
|
||
![]() |
||
drmulle ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 20-September-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 7 |
![]() |
|
Sonos opgraderes løbende. Der har været to softwareopdateringer indenfor det seneste år, bl.a. med søgefunktion og integration med Pandora Radio. Desv. har vi endnu ikke glæde af Pandora i DK endnu, men vi kan da håbe ... |
||
![]() |
||
Fredrik ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 23-November-2006 Status: Offline Point: 7 |
![]() |
|
Squeezebox'en er da klart den fleksible løsning af de to. Her kan du jo netop sætte det system op som du vil, med Sonos er man langt mere låst. Linket der sætter spørgsmålstegn ved udviklinge af software til squeezebox'en er vel mildt sagt forældet da alle jo ved at SqueezeCenter 7.0 er på vej, og ud fra beta versionen er der jo sket en kæmpe udvikling! Så jeg har altså svært ved at se hvilke fordele der er tilbage ved Sonos systemmet.
|
||
![]() |
||
Matzon ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 28-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 345 |
![]() |
|
Nej, den er IKKE Open Source i alm. forstand (jeg har skåret lidt i det): Logitech hereby grants You, ... a worldwide, royalty-free, non-exclusive license, ... to use, reproduce, modify, and prepare derivative works based on the Original Code, solely for personal use only, whether commercial or non-commercial. Dette er Jive platform licensen - som den nye controller er baseret på. Så du kan ikke lave din egen controller distribution - kun lave Jive Applets - dvs de applikationer der kører på controlleren. |
||
![]() |
||
rigo ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-December-2006 Sted: Slangerup, DK Status: Offline Point: 763 |
![]() |
|
[QUOTE=drmulle]
Man kan købe en ZoneBridge til Sonos, så den første zone alligevel er trådløs. Sonos rykker, skal snart købe en ekstra zone. [/QUOTE Det er meget godt, men u forhold til Squeezebox kræver det 2 enheder for at få trådløst, og det jo en dyrere/mere besværlig løsning. |
||
![]() |
||
kim.t ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2004 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 3850 |
![]() |
|
Det var nu også softwaren jeg mente. Nærmere mente jeg at der ligger masser af muligheder i hardware som endnu ikke er udnyttet af softwaren. |
||
![]() |
||
![]() |
||
Breddam ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-December-2006 Sted: 4140 Borup Status: Offline Point: 2171 |
![]() |
|
Ja, Kim! 'Open Source' betyder også kun, at kildekoden er tilgængelig, og det ser den jo ud til at være
![]() Venligst Søren |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |