Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
bluesy
Bruger
Oprettet: 14-September-2004
Status: Offline
Point: 61
|
Emne: hauppauge 500 vista billedkvalitet Sendt: 23-Januar-2008 kl. 10:00 |
Jeg sidder og leger lidt med MCE i vista og må desværre konstatere at tv via MCE er i ringe kvalitet.
Har prøvet at se en DVD og det kører helt perfekt, bytte rundt på antenne ledninger har heller ingen effekt, skiftet pci port uden held.
Mit tv står perfekt, men uanset om det er live eller optaget tv i vista MCE så er det hele grynet, så nu er jeg der hvor jeg tror det er en indstilling af en slags, men jeg kan ikke finde ud af hvad det skulle være, har heller ikke kunne finde noget på google uden at det var windows xp MCE.
Håber en af jer andre kan hjælpe mig her.
|
 |
avh
Guld medlem
Oprettet: 29-Juli-2005
Sted: Denmark
Point: 2891
|
Sendt: 23-Januar-2008 kl. 10:07 |
Skift til digitalt TV, så er det samme kvalitet som DVD...
Og skulle du komme til at se HDTV, så er alt almindeligt TV herefter "grynet".. Analog TV er noget der var engang...
Redigeret af avh - 23-Januar-2008 kl. 10:09
|
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
 |
Kandersen
Platin medlem
Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
|
Sendt: 23-Januar-2008 kl. 10:17 |
Helt enig. Analoge tvkort er bare ikke gode nok. De grænser til noget der ligner dårlige VHS kopier.
|
|
 |
BeLLe
Super bruger
Oprettet: 26-Juli-2006
Point: 302
|
Sendt: 23-Januar-2008 kl. 11:36 |
Jeg synes ikke det er helt fair at sige at man bare skal skifte til digitalt TV. Det er ikke alle der har mulighed for det så det hjælper ham jo ikke rigtigt.
Jeg har selv ikke mulighed for at skifte men mit analoge billede er næsten så perfekt som det kan blive, man kan ikke se forskel om jeg kører signalet igennem mediacenteret eller direkte på TV'et så det kan lade sig gøre at få et udemærket billede med en analog modtager.
Bluesy - Analoge tunere i en computer er mere følsomme over for støj på signalet end et almindeligt TV. Dette skyldes at det analoge signal bliver lavet om til en digital MPEG stream som computeren 'forstår'. Problemet er at tuneren der laver signalet om ikke kan se forskel på signal og støj og laver derfor det hele om og det gør at støjen kan ses meget tydeligt.
Men man kan gøre en del for at mindske støjen. Brug et så kort antennekabel som muligt. Det skal være skærmet og af god kvalitet og lad være med at splitte antennen ud. Hvis det ikke hjælper kan det være du skal have en antenneforstærker på.
Hvis intet af det overnævnte hjælper så kan det være at du bare har for dårlige modtage forhold og så er der ikke meget at gøre ved det - andet end at skifte til digitalt tv.
|
 |
bluesy
Bruger
Oprettet: 14-September-2004
Point: 61
|
Sendt: 24-Januar-2008 kl. 17:30 |
Jeg kan ikke forstå at løsningen "bare" er at skifte til digital tv, dels fordi det er dyrt og yousee syntes jeg ikke er helt med endnu (lad os se med den nye selector)
Jeg prøvede så at installere windows XP mce og her står billedet MEGET bedre end i vista, det undrer mig, det er jo samme computer, kabler mm.
Jeg ved at der under XP var et tweak tool, men det kan jeg desværre ikke finde til vista, og det kan se ud som at det er en slags "noise reduction" da det ligner lidt det der sker når man prøver at fjerne støj i photoshop på et billed.
|
 |
avh
Guld medlem
Oprettet: 29-Juli-2005
Point: 2891
|
Sendt: 24-Januar-2008 kl. 18:02 |
Man skal ikke bruge en selector-box fra yousee for at se digitalt-tv på en HTPC, men et DVB-C TV-kort, som f.eks. technotrend budget.. Det koster ca. 1100,- (og inkl. muligheden for HDTV)
Det er rigitig, der findes nogle tweak værktøjer, som kan rette om på noget af de dårlige billeder...
Redigeret af avh - 24-Januar-2008 kl. 18:27
|
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
 |
Pizzabager
Redaktionen
Oprettet: 08-Januar-2007
Point: 1964
|
Sendt: 24-Januar-2008 kl. 18:06 |
Jeg har hauppauge PVR i min HTPC, synes nu ikke signalet er så dårligt, men det er ikke i nærheden af digital kvalitet.
|
 |
akyhne
Junior bruger
Oprettet: 21-Oktober-2006
Point: 30
|
Sendt: 01-Februar-2008 kl. 22:05 |
Mit gode gamle PVR-250 stod klarere i XP end i Vista. Det stod faktisk lige så godt som på fjernsynet. Standardindstillingerne for brilliance m.m. i WinTV2000, har jeg aldrig rørt ved. Nu har jeg fundet et 3. parts program til at justere dette i Vista MCE, og det har hjulpet en del. Kvaliteten er dog stadig ikke på højde med billedet i XP.
Der er dog også sket en anden forbedring på den computer jeg nu har TV kortet i. Jeg har fået et DX10 kort, ATI HD2600. Den understøtter AVIVO. Det er vel dobbeltkonfekt, når TV kortet også er hardwareaccelereret!
|
 |
spawn
Guld medlem
Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
|
Sendt: 01-Februar-2008 kl. 23:09 |
Det er ikke dobblet konfekt
PVR-250 kortet laver hardware accelereret encoding (komprimering) af mpeg2 ATI HD2600 kortet laver hardware accelereret decoding (dekomprimering) af mpeg2 (bl.a.)
Det er 2 forskellige ting.

Redigeret af spawn - 01-Februar-2008 kl. 23:10
|
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
 |
akyhne
Junior bruger
|
Sendt: 01-Februar-2008 kl. 23:09 |
Glemte lige "Send svar til min email-adresse".. sorry.
|
 |
akyhne
Junior bruger
|
Sendt: 01-Februar-2008 kl. 23:12 |
Spawn: Ah, ja. Det er rigtigt. Det er kun PVR350 som har begge dele. Men måske kan det værktøj jeg har brugt hjælpe bluesy?
http://mcevideosettings.oabsoftware.nl/index.php
|
 |
akyhne
Junior bruger
|
Sendt: 01-Februar-2008 kl. 23:13 |
Det skal køres som administrator i Vista!
|
 |