recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Selv lavet lærred  140"
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSelv lavet lærred 140"

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
RigoRigo Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 20-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 171
Direkte link til dette indlæg Emne: Selv lavet lærred 140"
    Sendt: 25-Januar-2008 kl. 12:47

Hej

Jeg har lavet et "lærred" selv, en 140" væg som er helt glat, malet med alm. hvid maling. Jeg har hørt at man kan få rigtig maling til det, hvor skaffer man det ? og er der kvalitets forskelv på det ?

Det med  gain hvordan skal man forstå det, hvordan virker/bevirker det  ??? 

BenQ W10000 1080p Projector & DTS/THX. 140" skærm. Xbox 360 = games & fun og PS3 til Bluray

streetwear
Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Marts-2007
Point: 4207
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2008 kl. 15:07
Der findes blandt andet dette her.

Jeg har aldrig oplevet hvor godt et malet "lærred" er, hverken med almindelig maling eller specialmaling.

Jeg har fra en anden tråd jeg fandt på nettet engang, fået blandet en farve som skulle være ret god.
Stromboli grey fra Flügger:

Til en farveprøve på 0,38 l er der brugt følgende blandingsforhold:

UM 14, YI 1, OE 2

Er du tilfreds med din løsning, vil jeg nok anbefale du maler en sort "ramme" omkring i ca. 5 cm bredde.
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2008 kl. 15:22
Tak for link, men det er jo ikke i DK/EU lidt langt væk for at købe en rigtig Dåse  maling :-)   Jeg tror helt jeg vil have noget rigtig, men tak for farvekode   
BenQ W10000 1080p Projector & DTS/THX. 140" skærm. Xbox 360 = games & fun og PS3 til Bluray

streetwear
Til top
STP36 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 20-September-2004
Point: 117
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2008 kl. 16:41
Der er flere danske netbutikker der sælger det her
og her
Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2008 kl. 22:43
Oprindeligt skrevet af RigoRigo RigoRigo skrev:

Tak for link, men det er jo ikke i DK/EU lidt langt væk for at købe en rigtig Dåse  maling :-)   Jeg tror helt jeg vil have noget rigtig, men tak for farvekode   

Det var bare for at vise dig produktet .

Du kan så overveje, om en bøtte prøvemaling til ca. kr. 100,- skal afprøves, inden du kaster ca. 1.600,- efter den rigtige .
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2008 kl. 23:53

Ja 1600.- er lidt af en pris

Men tror du det gainer noget det alm. mailing du har brugt ?  eller det bare har den rigtig farve

Redigeret af RigoRigo - 25-Januar-2008 kl. 23:53

streetwear
Til top
CSN Teknik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Branchemedlem

Oprettet: 20-Februar-2007
Point: 1091
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2008 kl. 09:59
Det kan ikke betale sig at male vægen, så hellere et billigt lærred fra Quality Screen, de har fast rammelærrede til en ok pris, hvor det ikke kan betale sig at male, da det kræver mere end et godt underlag og noget prof udstyr til at sprøjte det på.

Tjek deres Frame original der starter ved 4500kr.'
http://www.qualityscreen.dk/Menu/Frame%20Original%20oversigt .htm
og gør det bare så meget bedreend de gds male lærreder
Mvh.Christian

CSN Teknik

Integra.Elac.Velodyne.MKSound.KEF.CSN CustomCables.
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2008 kl. 11:56

hmmm Ser ikke nogen 140", de stopper hvis ved 120" alle dem man kan købe, og nu har jeg lavet ramme osv.

Men hvad skal gøre dette farve/overfalde gør, skal det skinne/reflekter lidt eller er det lige modsat ?  og hvorfor er det ikke hvid, men lidt grå i det ???

Redigeret af RigoRigo - 26-Januar-2008 kl. 11:58

streetwear
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2008 kl. 17:27

Hej
Jeg har været lider rundt i byen og set på billige og dyrer lærreder, for at tjek farve og struktur (hade et farve kort med også)  Jeg er kommet frem til denne  Neutrale grå farve, Farver er mange ting...  Men jeg har snakket med en pro maler. Vi kom frem til at finde en grå der er NUTRAL grå, altså ikke med lidt blå, rød, gul eller andet som giver varme eller kolde toner.  Den mest rigtig grå hedder S 1000 N og en tak mørker S 1500 N  der findes ikke nogen i mellem der har et rigtig navn, men sp kunne man blade de to 50/50 hvis man vil det... Men jeg valgt S 1000 N i en alm. god vægmaling glas 7  Og efter en test med en ½ malet væg så jeg kunne se hvad det giver med en helt hvid og denne S 1000 N, og det er kun at sige WOOOOO det er COOL at se på nu    Et godt sted at tjek på en film er hud´farver og hår farver, og sikke en woooo beder look det har. Også røde ting er meget flotter vist.  Så alt i alt en 2,5L spand til kr269 er giver rigtig godt ud

Rigtig struktur: Jeg har malet på helt nye glatte gipsplader (MDF er også OK), 2 gang grunder (en let slibe) og til sidst denne rigtig grå farve.  alle gange med en god alm. væg male rulle   af de store, som lige giver en struktur der er glat men alligevel ikke, ser MEGET ud som et pro lærred struktur...

Lad mig hører hvis der nogen som også forsøger sig med den farve kode (som gælder for alle male/mærker typer)

streetwear
Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2008 kl. 18:38
Oprindeligt skrevet af RigoRigo RigoRigo skrev:

Hej
Jeg har været lider rundt i byen og set på billige og dyrer lærreder, for at tjek farve og struktur (hade et farve kort med også)  Jeg er kommet frem til denne  Neutrale grå farve, Farver er mange ting...  Men jeg har snakket med en pro maler. Vi kom frem til at finde en grå der er NUTRAL grå, altså ikke med lidt blå, rød, gul eller andet som giver varme eller kolde toner.  Den mest rigtig grå hedder S 1000 N og en tak mørker S 1500 N  der findes ikke nogen i mellem der har et rigtig navn, men sp kunne man blade de to 50/50 hvis man vil det... Men jeg valgt S 1000 N i en alm. god vægmaling glas 7  Og efter en test med en ½ malet væg så jeg kunne se hvad det giver med en helt hvid og denne S 1000 N, og det er kun at sige WOOOOO det er COOL at se på nu    Et godt sted at tjek på en film er hud´farver og hår farver, og sikke en woooo beder look det har. Også røde ting er meget flotter vist.  Så alt i alt en 2,5L spand til kr269 er giver rigtig godt ud

Rigtig struktur: Jeg har malet på helt nye glatte gipsplader (MDF er også OK), 2 gang grunder (en let slibe) og til sidst denne rigtig grå farve.  alle gange med en god alm. væg male rulle   af de store, som lige giver en struktur der er glat men alligevel ikke, ser MEGET ud som et pro lærred struktur...

Lad mig hører hvis der nogen som også forsøger sig med den farve kode (som gælder for alle male/mærker typer)

Tillykke med dit "lærred", det er lige efter mit hoved .

Farven jeg omtalte tidligere, var en jeg fandt på nettet engang, så om den er mere eller mindre rigtig end din ved jeg ikke. Men dejligt du er blevet tilfreds med resultatet. Glans 7 er det halv mat eller hvad ?

Vil du prøve med en sort kant også ?

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2008 kl. 19:46

Hej Hans, jeg har haft sort kant på hele tiden :-)  her er et foto af værket, 140"   bio stuen er ikke færdig endnu, mangler møbler som kommer om 3uger. Kanten er sort stof, som er beklædet oven på en trærammer, med 3 hele gipsplader. I bunden bag stoffet er der højtaler, 100% gemt

Redigeret af RigoRigo - 26-Januar-2008 kl. 19:48

streetwear
Til top
WebLock Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 11-November-2007
Point: 19
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2008 kl. 22:33

RigoRigo > Det ser nice ud :) Hvad er det for nogle møbler du har bestilt?

Går nemlig selv og lurer lidt på at lave et rum om til biograf, så mangler lidt inspiration.

Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu