recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Overscan, HDMI -> dvi og px70
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketOverscan, HDMI -> dvi og px70

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
darkdevil Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 07-Maj-2007
Status: Offline
Point: 161
Direkte link til dette indlæg Emne: Overscan, HDMI -> dvi og px70
    Sendt: 13-December-2007 kl. 17:18

Hej

Jeg er ved at lege med mit medie center, som jeg har tilsluttet via dvi --> hdmi kabel, da jeg synes dette giver et skarpere billede end vga --> vga.

Dog med opløsningen 1280x720 er der overscan. Mit tv er et Panasonic 42" PX70

Mit medie center er med Intel onboard grafikkort.

Kan jeg på nogen måder justere opløsningen, så den kommer til at passe. Den skal både bruges til medie afspilning og lidt internet surfning.

mvh

Kim

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2007 kl. 19:56
ingen som kan hjælpe?
Til top
hyldig87 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 01-April-2007
Sted: Denmark
Point: 473
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2007 kl. 20:08
Tjo... Men det er ikke noget jeg kan anbefale at gøre...
Hvis du slet ikke kan få justeret noget i kontrolpanelet for dit onboard grafikkort.
Så er det muligt at justere for overscan/underscan i service menuen på PX70.

Men som sagt, kan ikke anbefales at benytte sig af service menu. Der er en grund til at de indstillinger er gemt væk derinde.

Jeg er bare den type der skal pille ved alting!!!

Hvis du absolut insisterer skal jeg gerne skrive hvordan du gør det i service menu'en. Men jeg skal ikke kunne sige om det vil skade dit TV på længere sigt eller noget, da jeg ikke er nogen guru på området, som f.eks. Otto...

Redigeret af hyldig87 - 30-December-2007 kl. 20:10
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2007 kl. 11:58
Har du selv været inde og justere i service menuen? Men jeg kunne da godt tænke mig at vide hvordan jeg kommer ind i service menuen og hvad jeg skal pille ved.
Til top
tole Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 01-Januar-2008
Point: 3
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2008 kl. 11:42

Hej,

Jeg har også mediecenter med intel onboard grafik. Kører også med 1280 x 720. I starten da jeg satte den til 1280 x 720 var der også overscan, men i indstillinger for grafik kan man gøre størrelsen mindre på skrivebordet, så den kommer til at passe med skærmen.

Til top
tole Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 01-Januar-2008
Point: 3
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2008 kl. 20:24

Er blevet spurgt over PB omkring detaljer så her følger de:

Jeg har et Asus P5E-VM HDMI bundkort med Intel G35 express grafik og bruger Vista.

Kommer ind i grafik indstilllinger ved at højreklikke på skrivebordet- > vælge "Grafiske egenskaber..." -> "Skærmindstillinger" -> "Valgmuligheder for skærmforhold", og så vælge vandret og lodret størrelse.

Skal siges at jeg tiidligere sad ved en pc i dag med intel grafik og der kunne man ikke gå ind og justere størrelsen- men om det er grafikkortets slyld eller driverne ved jeg ikke. Mine drivere hedder vist 15.7...

Til top
mylle Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Juli-2004
Sted: Hjallerup, DK
Point: 1299
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2008 kl. 13:24

Hejsa,

JEg ved ikke om det er det samme på en px70. men jeg har et pz70 hvor jeg kan gå ind i menun under indstillinger og lige under punktet "sidegardiner'" er der et punkt der hedder "overscan" til og fra.

Virker for mig ved 1080p over hdmi

Jacob

Til top
tosa Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Juli-2007
Point: 887
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2008 kl. 21:57
Det sidste kan man desværre ikke på PV70 (som i denne henseende bør være lig PX70)
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu