|
CD/DVD printere. |
Besvar | Side 123> |
Forfatter | |
Thorvald
Guld medlem Oprettet: 23-April-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 7908 |
Emne: CD/DVD printere. Sendt: 26-Marts-2005 kl. 19:56 |
Er der nogen der har kendskab til farveblækprintere, hvis eneste formål i livet er at printe på printable CD/DVD? Jeg kunne godt tænke mig en sådan, men den må gerne være lille og billig og jeg har i forvejen en god printer, så det har jeg ikke brug for. |
|
Med de venligste hilsener
Thorvald. |
|
Bent M
Super bruger Oprettet: 07-Februar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 496 |
Sendt: 26-Marts-2005 kl. 20:12 |
Hej Thorvald. Jeg har købt en Canon i965, den gav jeg 2500 kr for, den er nu faldet til lige under 1000 kr selvfølgelig forholdsvis kort tid efter jeg købte. Hvorom alting er, så laver den nogle MEGET flotte print på CD/DVD skiver, så har den også det at den er ski.. god til også at printe foto på papir, du har måske ikke lige brug for dette, men den kan det. Så det må være printeren for dig, billig. Så findes en lidt mindre model, Canon I865 tror jeg den hedder, som også printer rigtig flot på skiver, den har iøvrigt været anmeldt/testet her på Sitet for nogen tid siden, den må være endnu billigere, jeg har ikke lige set den annonceret, men storebroderen I965 til lige under 1000 kr er et godt køb!! Redigeret af Bent M |
|
Mvh
Bent M Sony RDR HX1010 |
|
tychsen
Super bruger Oprettet: 18-November-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 476 |
Sendt: 26-Marts-2005 kl. 23:34 |
Har selv i865... den er lækker. Men køb da bare en af de nye modeller PiXMA... Nå, men nej, jeg kender ikke til nogle dedikerede CD-printere... hvorfor skulle man dog også lave det, når man kan få det hele for en 1000. Regn med, at en Canon-printer også laver verdens bedste foto-udskrifter. De er flottere end dem din foto-handler laver (efter min mening). |
|
Thorvald
Sendt: 26-Marts-2005 kl. 23:51 |
Tja, hvorfor skulle man ikke lave dedikerede CD/DVD printere til 3-400 kr, der fylder som f.eks. 3-4 stk jewelcase. Der må da være et marked for det. Sådan en kunne jo være fiks at have stående i stuen tilsluttet den bærbare f.eks. - evt. med trådløs tilslutning.
Redigeret af Thorvald |
|
Thorvald. |
|
Thorvald
Sendt: 27-Marts-2005 kl. 00:02 |
Tja, Pixma ip3000 kan fås til 869,- og Pixma ip4000 til 1039,- men jeg synes stadig bedre om min ide med en lille dedikeret CD/DVD printer.
|
|
Thorvald. |
|
JørgenT
Guld medlem Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5299 |
Sendt: 27-Marts-2005 kl. 12:43 |
Jo, der findes printere beregnet til kun at skrive på CD-DVD skiver, men ikke nødvendigvis billige, da de nok som oftest er til professionelt brug. Som f.eks. Primera BravoPro CD/DVD Duplicator Inkjet Publisher Automatic Robotic Duplicator/Printer til $2995 som så også er brænder samtidig. Se: http://www.americal.com/pd/FAR63703.html Lidt billigere kun som printer er der Primera Signature Z6 til sølle £893 Se: http://shop.cd-writer.com/acatalog/ALL_PRODUCTS_PRIMERA_SIGN ATURE_Z6_DVD_CD_PRINTER_660.html Endnu billigere er Primera Signature Z1 til $139,95 - men det er Thermal Transfer print, og ikke som fullface print. http://www.tapeandmedia.com/primera_signature_z1.asp Der findes sikkert andre, men det var dem jeg lige fandt ved at søge på Google Mvh JørgenT Redigeret af JørgenT |
|
Thorvald
Sendt: 27-Marts-2005 kl. 18:42 |
Jeg tror ikke rigtig der findes det jeg tænker på - til almindelige forbrugere. Ovenstående er skitseret min tanke. Måske nogle printer producenter kunne bruge den. Tilslutningsmuligheder: USB2.0, infrarød, bluetooth eller anden anden type trådløs. CD skuffen kan enten være "slot-in" som jeg har skitseret eller en alm. CD-skuffe. Jeg har lavet plads over CD'en til printerhoved og blækpatroner, gerne mindst 4 adskilte (sort og tre farver). Derforuden kunne der være en "blæk"patron til lak-finish - når printeren er færdig med at printe DVD'en / CD'en så får den lige lidt tørretid og så printes lak-finish på, igen lidt tørretid inden CD'en/DVD'en skubbes ud. Jeg synes selv tanken er god... |
|
Thorvald. |
|
Thorvald
Sendt: 28-Marts-2005 kl. 14:08 |
Faktisk fuldstændigt ligesom de kompakte fotoprintere, der findes! Selvfølgelige gerne i en printkvalitet, der svarer til Canons Pixma printere. Det er bare at tage en fotoprinter - skifte indmaden ud, så den kan printe på medier - eller at tage en fotoprinter og tilføje muligheden for print på medier!
|
|
Thorvald. |
|
Thorvald
Sendt: 28-Marts-2005 kl. 14:22 |
- Ifølge edbpriser.dk, 28-3 2005. Se sammenligning på http://www.canon.dk/for_home/product_finder/printers/bubble_ jet/index.asp# Redigeret af Thorvald |
|
Thorvald. |
|
Thorvald
Sendt: 28-Marts-2005 kl. 14:28 |
Umiddelbart synes jeg ikke der er ret stor forskel på iP3000 og iP4000 - specielt ikke hvis jeg kun skal bruge den til at printe på medier. Så hvis jeg skulle købe en sådan printer lige nu, ville det nok blive iP3000.
|
|
Thorvald. |
|
Thorvald
Sendt: 29-Marts-2005 kl. 08:49 |
Hvad med Epson - de har jo også printere, der kan printe på medier, f.eks. R300 - er der nogen, der har erfaring med Epson CD/DVD printere? Og hvad med HP og andre mærker? |
|
Thorvald. |
|
Thorvald
Sendt: 29-Marts-2005 kl. 10:30 |
Interessant test og links til andre artikler: http://akamera.dk/art.php?artikkelid=11497&side=4
|
|
Thorvald. |
|
Besvar | Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |