recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sluk så media center!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSluk så media center!

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Mlarsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 26-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 215
Direkte link til dette indlæg Emne: Sluk så media center!
    Sendt: 27-Januar-2008 kl. 23:58

Jeg har et problem med at få mit media center til at slukke sig selv efter endt optagelse.

Jeg har prøvet det MCE standby tool og så slukker det også efter den valgte tid er talt ned. Problemet er dog at hvis man fx. vælger 30 min. så standby'er den efter 30 min. hvilket er fint hvis man ikke bruger den, men selv når man bruger den, hører musik eller ser videoklip så slukker den efter 30 min. Det er som om at den ikke registrerer tryk på fjernbetjeningen som brug af media centeret eller bare brug af media centeret generelt.

Så kan man ikke rigtig bruge det til noget, hvis man går og hører radio og så slukker det pludselig.

Jeg kører med Vista MC og har også prøvet at køre med standard indstillingerne, men det hjælper bare ikke med at få det til at slukke.

Hvad skal man gøre for at få det til at slukke efter end optagelse og ellers måske bare efter 30 min. hvor den ikke har været i brug?
Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Juli-2005
Point: 2891
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2008 kl. 07:52

Har haft held med at løse denne problematik med programmet hibernator..

http://thegreenbutton.com/forums/thread/84681.aspx

Princippet i dette program er, at man definere, hvad idle er, i relation til cpu-forbrug, disk-access og net-aktivitet.
Programmet er installeret, som en screensaver.

Det skal siges, jeg bruger det i relation til  dvbviewer (og windws XP).

Dvs. når det IKKE optages (som er en windows service ligesom MCE) eller DVBviewer IKKE kører (viser et eller andet), så vil HTPC lukke ned, når "screensaveren" træder i kraft.  (=idle)

Brugsmønsteret er, at man aldring manuel lukker HTPC-en. Det eneste man skal gøre at afslutte DVBviewer, når man færdig med at bruget det...
(og starte DVBviewer, når man skal bruge det)

Altså så længe, man bruger HTPC-en aktivt til at optage eller se TV med, lukkes ikke automatisk ned...  (aktivitet større end det idle-defineret)

Redigeret af avh - 28-Januar-2008 kl. 08:22
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
osvan Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 02-April-2006
Point: 79
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2008 kl. 10:22
Oprindeligt skrevet af Mlarsen Mlarsen skrev:

Jeg har et problem med at få mit media center til at slukke sig selv efter endt optagelse.
...

Jeg har haft samme problem. Hvis du har slået delte medier til i Vista, kan det være problemet, da default-indstillingen er, at så går din PC ikke i standby. Du kan ændre dette i kontrol panel->strømstyring->avancerede indstillinger.

Til top
Mlarsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 26-August-2005
Point: 215
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2008 kl. 23:16
Tak for svarene, det vil jeg lige prøve at kigge nærmere på i weekenden. Jeg har dog prøvet at "slå delte media fra", men det hjalp umiddelbart ikke, jeg må rode noget mere med det.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu