recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - PS3 regionsfri
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPS3 regionsfri

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Dan D Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 13-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 18
Direkte link til dette indlæg Emne: PS3 regionsfri
    Sendt: 28-Januar-2008 kl. 13:22
Hej er der nogen der ved om man kan gøre ps3 regionsfri til alm DVD og blu-ray film, og i såfald hvor ?
Hilsen Dan
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Online
Point: 12431
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2008 kl. 18:03
Det kan man ikke. Hverken til dvd eller Blu-ray.
Til top
Dan D Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 13-Januar-2008
Point: 18
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2008 kl. 20:05

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Det kan man ikke. Hverken til dvd eller Blu-ray.

Det var ærgeligt, men tusind tak for svaret.

Hilsen Dan
Til top
boehlahz Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 23-April-2008
Point: 189
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2008 kl. 23:35
Ja okay, jeg svarer flere måneder senere MEN...

...min PS3 40GB (købt i bilka) kan da spille R1 såvel som R2 DVDs og den har jeg overhovedet ikke rørt ved.

Man skal også kunne købe spil overalt i verden som den vil kunne spille så mon ikke også det gælder for BluRays købt i eks. USA? Den bør være total regionsfri.

Ud over dette afspiller den DivX/XviD uden problemer hvis nogen skulle være interesseret.

Sikkert gamle nyheder by now men syntes lige jeg ville informere
Pana TH42PZ800E, NV-HV61, Onkyo TX-SR606, Samsung BD D8200N, Pioneer DV585A, CLD1450, B&W.DM630,
DALi SWA12+TrioSpace, JVC CCS EX-TD55R, Technics C01+M02, X360H3+Slim,PS3,NMT-A200Custom, BlueTinum
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2008 kl. 02:12
Oprindeligt skrevet af boehlahz boehlahz skrev:

...min PS3 40GB (købt i bilka) kan da spille R1 såvel som R2 DVDs og den har jeg overhovedet ikke rørt ved.

Man skal også kunne købe spil overalt i verden som den vil kunne spille så mon ikke også det gælder for BluRays købt i eks. USA? Den bør være total regionsfri.

Det er sandsynligvis en regionsfri NTSC dvd du har testet med der. De kan godt være mærket R1 men i praksis være regionsfri.

Og nej, konsollen er ikke totalt regionsfri! Blu-ray-film ér låst, når de er låst. Mange udgivelser i USA er region A/B/C, selvom det måske ikke er hvad der står bag på coveret. Men er filmen låst, så er den låst, også på PS3'en.  Jeg har prøvet med en europæisk udgivelse, der viste sig at være låst, i min japanske (region A) PS3.
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2008 kl. 10:18

Hej Naiera.

Den R1 film jeg testede med ville ikke spille i min R2 Sony HDD 970 så derfor siger jeg den er regionsfri på DVD siden i det mindste. Jeg skal nok teste med nogle flere regioner men hvis den vil spille R1 vil den sikkert også spille resten af regionerne.

Ang. BluRay har du sikkert ret. 

Spil købt alveredens steder skulle den kunne afspille. Det har jeg læst flere steder men ikke selv testet endnu.

Pana TH42PZ800E, NV-HV61, Onkyo TX-SR606, Samsung BD D8200N, Pioneer DV585A, CLD1450, B&W.DM630,
DALi SWA12+TrioSpace, JVC CCS EX-TD55R, Technics C01+M02, X360H3+Slim,PS3,NMT-A200Custom, BlueTinum
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2008 kl. 10:27

Den R1 film jeg testede med ville ikke spille i min R2 Sony HDD 970 så derfor siger jeg den er regionsfri på DVD siden i det mindste. Jeg skal nok teste med nogle flere regioner men hvis den vil spille R1 vil den sikkert også spille resten af regionerne.

Jeg kan ikke forklare hvorfor den ikke virker på din Sony-optager, men PS3'en er _ikke_ regionsfri hvad angår dvd.

Spil købt alveredens steder skulle den kunne afspille. Det har jeg læst flere steder men ikke selv testet endnu.

Ja, den kan den også, eftersom spillene er dem der er regionsfri...

Redigeret af Naiera - 19-Juni-2008 kl. 10:27
Til top
Sylvest Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Oktober-2007
Point: 894
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2008 kl. 11:11

Min PS3 60GB (købt i DK) er bestemt ikke regiosnfri, da mine R1 dvd'ere ikke kan afspilles på den.

Men er I sikre på at alle spil er regionsfri? Jeg spørger fordi gamehubs.com har forklaret mig, at de kun sælger titler som er regionsfri hvilket er årsagen til deres beskedne udvalg. Men kan de blot have ment at det kun er onlinedelen som er regionslåst hvilket den jo er i nogle spil?

Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2008 kl. 12:51
Ja, det kan være onlinedelen de mener er låst. Nogle spil virker kun online i den region de er købt i.

Alle spil er regionsfri i den forstand at alle spil fra hele verden virker på alle PS3'er fra hele verden. Altså i den traditionelle og logiske 'regionsfrie' forstand
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2008 kl. 16:49
Naiera, du havde ret. Den R1 film jeg afspillede var reelt R0 men NTSC. Der stod godt nok R1 bagpå coveret men det var ukorrekt. Jeg testede med en anden R1 film som både PS3 og Sony RDR-HXD970 afviste at afspille pga. regionskoden.

Nåh, men nu afventer jeg så at de lokale Sony Center ringer så jeg kan komme ud til dem med Sony RDR-HXD970 og få den lavet til R0.

Ellers tak for sludderen
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu