|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Kurt ![]() Bruger ![]() Oprettet: 25-Februar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 222 |
![]() Sendt: 27-Januar-2008 kl. 14:05 |
Kan man få en MCE fjernbetjening hvor billedet fra MCE overføres til fjernbetjeningens LCD ? Det vil jo være vældig smart så man ikke skal købe et dyrt kabinet eller tænde fjernsynet /Kurt |
|
![]() |
|
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
![]() |
Du kan ikke få en hvor den viser det samme billede som er på skærmen, men du kan få en enkel fra Philips der understytter Windows Sideshow. Og der skulle være et par stykker på vej fra en anden producent som jeg ikke kan huske navnet på. Men det kræver dog at du kører med Vista.
Sideshow virker ved at programmet kører i baggrunden og sender oplysninger ud gennem bluetooth, af de programmer som understøtter det. Fx. MCE. Så får du oplysninger på fjernbetjeningens display om de medier du afpiller. Edit: Det kan dog lade sig gøre med et direkte kopi af udseenet på din HTPC, men så skal det ikke være med en dedikeret fjernbetjening, men med en PocketPC. Hvis du vælger en der kører med Windows Mobile Pro, så skulle du gerne have muligheden for fjernskrivebord på den. Men der findes også løsninger der virker lidt hen af samme måde som Sideshow til en PocketPC. Redigeret af Nagash - 27-Januar-2008 kl. 19:31 |
|
![]() |
|
melm ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 20-December-2006 Status: Offline Point: 20 |
![]() |
Den bedste løsning jeg har set er en SideShow remote fra RicaVision kaldet Vave 100. Prisen er 349$ + porto! Se produktet her: http://www.ricavision.com/vave100.html Alternativt er der løsninger baseret på PocketPC. |
|
![]() |
|
Sunny ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 13-Juli-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 325 |
![]() |
Er det denne du tænker på? http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=404223 Er der nogen som har erfaringer med den Philips? Kan den evt. programmeres, så man slipper for den til tv og anlæg. Undskyld, jeg "bryder" ind i dette emne |
|
![]() |
|
bruger udmeldt 5 ![]() -- ![]() ![]() Oprettet: 15-April-2006 Sted: lolland Status: Offline Point: 3584 |
![]() |
Jeg har den og har ikke været direkte utilfreds, har bare erfaret et mindre problem med at maskinen som går i standby og at man så skal tage usbnøglen ud og sætte den i igen. Udover har den fungeret optimalt til både MCE og VistaMCE, så dem som er kritiske har bare også haft andre ønsker. Jeg bruger den yderligere til 3 andre enheder, og den kan programmeres til macro funktioner også, såsom at tænde alt på en gang. Jeg har været tilfreds, og har dog ikke prøvet andre remotes, så svært at forholde sig til, især 3. hånds bekskrivelser :-) Jeg har prøvet pocket pc remote løsningen og her kan det kun siges at sådanne en er besværlig og knapperne sidder jo på en touchscreen, så det at ramme den rigtige knap er ikke altid perfekt. og yderligere var rækkevidden rigtig dårlig på min pocketpc løsning. så kun 2 enheder virkede på over 2mtr's afstend, resten skulle være lige foran. |
|
![]() |
|
Stay_Bamboocha ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 956 |
![]() |
Denne Remote synes JEG ellers ser rigtig lækker ud men har aldrig set eller hørt mere til den end her; http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articl eid=952&zoneid=5
|
|
![]() |
|
melm ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 20-December-2006 Status: Offline Point: 20 |
![]() |
Producenten af denne remote er RicaVision som lige har annonceret Vave 100 som skrevet i min første post. Den remote som beskrives her, bliver ikke produceret længere. Redigeret af melm - 28-Januar-2008 kl. 12:22 |
|
![]() |
|
Kurt ![]() Bruger ![]() Oprettet: 25-Februar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 222 |
![]() |
Tak for svar og debat, den Ricavision ser rigtig lækker ud, men .... det jeg ville var at kunne cykle rundt i Media Center menuen uden at tænde mit TV - det kan den da vist ikke som jeg har forstået produktets hjemmeside. Man skal have Media Center adgang via SideShow for at det vil virke som jeg havde tænkt mig - ka' man det? Ja jeg har Vista /Kurt |
|
![]() |
|
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
![]() |
Kurt: Du kan ikke se selve MCE brugerfladen på en sideshow remote, men jeg mener nu godt du kan fjernstyre dit musik uden at tænde for tv'et.
Pendec: Hvis du skal hive usb-nøglen ud når den starter op fra standby, er det ikke en fejl med fjenbetjeningen eller nøglen. Det er fordi du skal have sat bios op til ikke at slukke for usb portene i standby tilstand. |
|
![]() |
|
![]() |
Ja Philips remoten er i monokrome farver. Så der er kun banale feedbacks på skærmen, men den kan nu stadig skifte nummer og sådan. Der er bare ikke helt så mange informationer på skærmen som er på Racevisions fuldblods Sideshow remotes.
|
|
![]() |
|
![]() |
OK, nu har jeg forstået det tak. |
|
![]() |
|
Stay_Bamboocha ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 956 |
![]() |
Kan man mon evt få vist album/cover på det musik man afspiller?? Mærkeligt at det ikk er vundet mere frem disse Remote SideShow, synes det må være den optimale løsning sammen med et MCE og det at man ikk skal ha' en TV-skærm tændt. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |